Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3538 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RammiejAudi

    RammiejAudi Rookie

    Jun 9, 2012
    38
    The Netherlands
    Full Name:
    Raymond
    #88426 RammiejAudi, Mar 29, 2017
    Last edited: Mar 29, 2017
    Klopt inderdaad. Alleen stonden de FOD in de agenda altijd vermeld als 'Ferrari West E.'. Nu blijkt dat een event met dezelfde omschrijving gepland staat op 19 en 20 september. Vrij laat in het jaar, maar volgens mij werden de FOD van 2014 ook gehouden in september.
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Is er nu ook al meer bekend van die 70th tour die van start zou gaan?
    We gaan zo april in en volgens berichten zou in maart een aankondiging zijn, toch Raymond?
     
  3. RammiejAudi

    RammiejAudi Rookie

    Jun 9, 2012
    38
    The Netherlands
    Full Name:
    Raymond
    #88428 RammiejAudi, Mar 30, 2017
    Last edited: Mar 30, 2017
    Zeker!
    Op 12 maart heeft Ferrari een site in de lucht gegooid (inclusief kalender):
    Ferrari 70th Anniversary, enjoy the celebration

    De data van 4 posts terug komen regelrecht van die site. Dat zullen dan wel de data van de tour zijn. Afgelopen dagen zijn enkele Europese evenementen toegevoegd, maar helaas nog niks in NL of België. De aftrap van de tour/festiviteiten heeft vorige week al plaatsgevonden in Azië. Ze maken geen geheim van de 70th Anniversary evenementen, maar je moet wel zelf de site in de gaten houden :D
     
  4. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Passione Ferrari (v.m. FOD) is op 20 September, was een week eerder maar is opeens verschoven.

    Wegens de feestelijkheden in Maranello denk ik ... maar waar zien we daar iets over ?
     
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  7. RammiejAudi

    RammiejAudi Rookie

    Jun 9, 2012
    38
    The Netherlands
    Full Name:
    Raymond
    #88432 RammiejAudi, Mar 30, 2017
    Last edited: Mar 30, 2017
    Ah, oké. Klinkt logisch inderdaad.
    Over de festiviteiten in Maranello heb ik nog niet veel gevonden. Moet ook toegeven dat ik zelf meer bezig ben geweest met de evenementen in NL en België.
     
  8. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
  9. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #88436 roger_l, Mar 31, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    In één van de comments noemt iemand het een 'budget-Scuderia' omdat hij de uitlaat aan de zijkant (denkt?) te zien. Als ik inzoom denk ik die ook te zien, maar het is nogal onduidelijk. Ik zie bijvoorbeeld wel de verhoogde spoiler/achterklep op een scherpere foto...

    De aanvullende kenteken-informatie zou weer duiden op een 'echte'; onder aan de streep pijnlijk, ongeacht het type...

    http://www.ferrari-register.nl/ferrari/home/stradali-nuovi/430/430-scuderia/165444
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik zou zo nooit blijven staan, tenzij misschien het linker achterwiel kapot is en hij niet meer kan rijden.
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #88438 328gts1987, Mar 31, 2017
    Last edited: Mar 31, 2017
    Sterker Peter, je moet (indien mogelijk) doorrijden want anders riskeer je een prent. Wel even wat foto's maken (toestel zit tegenwoordig in elke auto-kit) en dan op een andere plek (eventueel met betrokkene partijen) de documenten in orde maken.
    Dit gaat niet op bij letsel wat logisch is.

    Even een wat leuker onderwerp, de LaF Aperta. De Corsa driver Josh Cartu heeft zijn exemplaar in ontvangst genomen (en rijdt er ook daadwerkelijk mee) en was op Imola waar carspotter/vlogger Marchettino de rit van zijn leven kreeg.
    Ook geeft Josh zijn visie op de status van de hypercars. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de LaF Aperta sneller is dan een P1 of 918 (op gelijke banden)

    Let niet teveel om het commentaar van Marchettino meer meer op het geweld van de LaF :eek:

    https://youtu.be/cWCeT1F1ycE
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik zet hoogstwaarschijnlijk morgen de foto's van de eerste NL Laf Aperta op onze FB Fred :D

    Heb ze al binnen maar moet ff wachten ... wordt nu gepimpt, heeft nog geen kenteken ...
     
  14. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Kreeg een PM van de nieuwe eigenaar van mijn oude 308. Zo te horen een echte liefhebber en daar ben ik blij mee. De auto doet op Daytona mee aan het FCA concours. Hoop dat ie een prijsje binnen kan hengelen :)
     
  15. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    de derde bedoel je.....
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #88442 328gts1987, Apr 3, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Afgelopen Zondag was het prachtig weer voor een rondje om de kerk & terrasje.
    Dat er hierbij ook nog een biertje werd gebrouwen ;) was niet alleen leerzaam maar ook nog eens bere gezellig.
    De verzorging was super en top geregeld, nogmaals dank daarvoor!
    Ik schat in dat er meer (spontaan) op pad zijn gegaan, wij "scoorde" 284km...:D
    Hoeveel was het voor jou naar Drunen Jos?
    Image Unavailable, Please Login
     
  17. Betuwe

    Betuwe Rookie

    Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Dat is een bekende foto ;) Maar zeker erg gezellig, leerzaam en top geregeld!
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  19. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Verhaal eronder niet gelezen?
    Ik zie niet wat er zo stom is, in mijn ogen is dit een liefhebber die de auto gebruikt zoals een auto gebruikt kan worden en hij gaat even over de grens in een gecontroleerde omgeving.
    Ik zie dit veel liever dan de zoveelste garage queen.
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    ESC OFF betekent ongecontroleerd Jordi ... en dan kan er zoiets gewoon gebeuren.

    Heb je er ervaring mee in een 458 of Speciale ? Deze rijder in ieder geval (nog) niet ...

    Vandaar mijn opmerking ... (als 458 rijder dus) :)
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    "Gepimpt"?? Zonde......
     
  22. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    #88448 RISL, Apr 5, 2017
    Last edited: Apr 5, 2017
    Nee, ik heb geen ervaring met een 458 en ik snap ook niet wat dat zou moeten uitmaken. Ik heb redelijk wat ervaring met snelle auto's waar helemaal geen hulpmiddelen als abs., tractioncontrol of ESP op zit. Dus om dit zonder tekst of uitleg af te doen met een statement als 'how stupid one can be' vind ik wat overdreven. Hij neemt toch bewust dit risico door 'm op ESC off te zetten? Dat is ook de reden dat ik wijs op het verhaal onder het filmpje.
    Is dat nou zo stom om te doen? In mijn ogen zeker niet, dan had die optie er maar niet op moeten zitten. We willen allemaal wel eens wat proberen en dat gaat niet altijd even goed. En dit risico nemen in een gecontroleerde omgeving vind ik prima. Beter dan wanneer je weer eens zoiets leest dat op de snelweg heeft plaats gevonden. Dan vind ik een dergelijk statement prima op zijn plek.
    Maar ach, zoveel mensen zoveel meningen toch?

    En dan gelijk nog een vraag, ik heb geen Facebook, zou je die foto's van die LaF Aperta ook hier willen plaatsen?
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ja, ik wil ze wel plaatsen.

    Het gekke is dat we nog steeds van de eigenaar geen toestemming hebben om ze te publiceren. Zijn eigen site is nog niet op orde.

    Mocht ik het vergeten, help me dan ff herinneren aub.
     
  24. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Helemaal met Jordi eens. Ik begrijp ook miet wat hier zo dom aan is. Op Ferrari Owners Club days worden ook sprints georganiseerd met 2 auto's vlak naast elkaar. Genoeg tvr's etc. zonder TC die mee doen. Gaat eens een keer fout denk ik en persoonlijk weet ik dat het al een keer fout is gegaan. Maar dat stond niet meteen op YouTube o.i.d. zodat heel de wereld mee kon kijken naar z'n fout. Persoonlijk weet ik niet of ESC off moet om LC aan te zetten. Ik dacht het eerlijk gezegd wel, maar misschien met 458 niet meer. Hoe dan ook, iedereen kwam er ongedeerd van af blijkbaar, wat het belangrijkst is.
     

Share This Page