Italy trip(s) van Fchat 2017 | Page 2 | FerrariChat

Italy trip(s) van Fchat 2017

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Dec 5, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #26 Dino2010, Dec 14, 2016
    Last edited by a moderator: Dec 14, 2016
    Tja, tot 'dan'.... Wisten we maar wat meer over de celebrazioni. Dus aanvang mei is er de Cavalcade in Toscane voor het luttele bedrag van 15.000 euro. Die prijs is er natuurlijk om het crapuul en gespuis zoals wij weg te houden.
    Er is dan de 250 GTO Tour met aankomst in Maranello, die dan het feestweekend zou moeten inluiden, 2e weekend van september.
    Over de zogenaamde World Tour alsnog geen details noch data. We'll see.... Vediamo zoals de Italianen zeggen.

    ""Ferrari also revealed two of the events that will be held in Italy next year as part of the company’s 70th anniversary as a road car manufacturer. In September, owners of the iconic 250 GTO, which has its 55th anniversary next year, will be invited to Italy. The cars will drive along a pre-planned route through the country before arriving at Ferrari's Maranello factory, where the cars will be put on display.

    In April next year, the owners of 70 ‘iconic’ classic Ferraris will also be invited to take part in a 'cross-Italy cavalcade’, which will also finish at Maranello.""
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx Otto, genoeg te ondernemen dus.
    Maar van Ferrari SPA begrijp ik het niet erg, Ben je bijna 70 kom je met dit soort "vage" data: In september… In April… :mad:

    Hoe kun je hier nu mee werken/plannen?! Ik wil best op visite komen om wat mee te maken van al dat moois maar moet daarvoor wel wat plannen. Vooral omdat we hier graag samen aan willen deelnemen maar dan ligt de business gelijk plat, complete directie niet bereikbaar :D
    Vaak lukt het wel om weg te kunnen (Targa Florio, Pebble Beach enz) maar dat vereist wat organisatie vooraf. Om dat nu te gaan doen voor zowel April als September (zonder een exacte datum te weten) vind ik een te grote gok.
    Iemand meer (nauwkeurige) info?
     
  3. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #28 Dino2010, Dec 14, 2016
    Last edited by a moderator: Dec 14, 2016
    Prima, als jij thuis blijft en Wilma lekker alleen met de 430 komt, Fred! :D :D :D

    Die bewuste Cavalcade is ondertussen bekend, is dus in mei, Ferrari spreekt zichzelf dus al tegen qua data:
    http://images.ferrari.com/cavalcade/Cavalcade_Classic_2017_presentation.pdf?MID=2300196275&UID=4067908808&utm_campaign=161104_CAVALCADE_EN+%28cavalcade+-+rif.+Stanzani%29&utm_content=4067908808&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_term=2300196275

    Ik vrees echt dat Sweater Marchionne geen feest a la 2007 gaat organiseren. Die wil de happy few bij zich, die mogen er trouwens een behoorlijk bedragje voor ophoesten.

    Deze wordt anders ook wel leuk, maar is geen Ferrari-organisatie:
    http://www.modenacentooreclassic.it/

    "The 2017 edition will be dedicated to the 70th Anniversary of Ferrari, with a special classification for cars born in our beloved city and a special celebration on the final day for all the enthusiasts that have been in love with the prancing horse for seven decades."
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik denk toch wel dat die Macaroni wat gaat organiseren a la 60-jarig bestaan:

    2017 will also bring the start of a world tour spanning more than 60 different countries to underscore the Prancing Horse’s global reach. A year-long series of events in Italy and worldwide will see classic Ferraris and modern cars side by side and the celebrations will conclude with an exclusive event in Maranello

    Ferrari announces 70th anniversary celebrations at the Paris Motor Show | ABS-CBN Sports

    Van de Mille Miglia weet ik dat de datum al een jaar van te voren vast ligt, maar de details pas 2 weken van te voren worden toegezonden (hotels en zo)... Villa d'Este idem dito; dat is toch wel allemaal Italiaans vrees ik, en de nuchtere Belg of Hollander plant zoiets het liefst ruim van te voren terwijl de Italiaan zich oprecht afvraagt vanwaar al die regeldrang ;)

    Ik bestelde zojuist al het eerste 2,86kg wegende boek over 70 jaar Ferrari, de 'Ferrari jubilee Edition' maar ja, dat boek is van Duitse origine.. die hebben al een boek nog voordat het 70 jaar geleden is...
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #30 328gts1987, Dec 14, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Die route van de Cavalcade langs de kust naar o.a. Lerici & Portovenere is prachtig! Ben er vorige week toevallig geweest (werk was de aanleiding maar heb een middag een rental (=opel station 2.0CDi) de sporen gegeven. Was geweldige route met prachtige kust.
    Toen ik thuis kwam vertelde ik Wilma dat we nog wel een italytrip in het verschiet hadden naar deze regio/kust. Mooi dat daar dus nu al een mooie combi van te maken is.
    Moet eens even gaan kijken of dat uit gaat komen begin mei, thx guys.

    Paar plaatjes van vorige week:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. RammiejAudi

    RammiejAudi Rookie

    Jun 9, 2012
    38
    The Netherlands
    Full Name:
    Raymond
    Enigszins off-topic, maar wil toch even verder ingaan op de festiviteiten rondom 70 jaar Ferrari. De organisatie van Spa Francorchamps heeft onlangs de kalender voor 2017 gepubliceerd. Naast de jaarlijkse Ferrari Owners Days in september staat op 27 en 28 juni een evenement genoteerd onder de naam 'Ferrari Italie'. Iemand meer op de hoogte hiervan? Herhaling van de 50th anniversary op Spa zou geweldig zijn.

    Misschien ook een ideetje om een apart topic te openen voor de 70 jaar Ferrari events :) ?
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    In Juni is het "gewone" FXX programma op Spa. :D
     
  8. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Vergeet de F1 niet :D
     
  9. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Waar is je post gebleven Otto?

    Gr. Martin
     
  10. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hahahhahaaaaaa! Gemene meelezer! :D
    Heb het gedelete! Het ging als volgt:

    QUOTE=Fumacher: Vergeet de F1 niet!
    Waaraan ik toevoegde: En de slimmerds die 0 ipv 500 euro betalen om binnen te geraken!
    Maar ik zou er hier een paar misschien met een (kort) lontje, te snel doen ontvlammen.
    Heb het dus NIET gepost! :D :D :D
     
  11. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    23 en 24 juni 2007...
    Van een absoluut memorabel topweekend gesproken!

    Ik kan alleen maar hopen dat er in 2017 iets gelijkaardigs te gebeuren staat... beter nog want er is heel wat veranderd...
    Al vrees ik dat het allemaal een pak minder toegankelijk zal zijn dan toen het geval was...
    Die 15.000 euro voor de Cavalcade bijvoorbeeld is voor de gewone liefhebber gewoon krankzinning! Niet zo'n probleem voor het betere Ferrari-clientèle natuurlijk...
     
  12. RammiejAudi

    RammiejAudi Rookie

    Jun 9, 2012
    38
    The Netherlands
    Full Name:
    Raymond
    Zal dan wel tegenvallen haha ;)
    Dank voor de reactie.

    Benieuwd welke evenementen in NL, België en Duitsland gepland staan ter ere van 70 jaar Ferrari. We laten ons verrassen.
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kan je je aub even voorstellen aan de community ? Helpt echt als we weten dat je ergens in Belgie of Luxemburg woont :D

    En wat je doet of mooi vindt hier ... en rechts kan je een profiel maken ... handig !

    70 jaar ?

    In BE, NL en DUI zijn zover we (nu nog) weten geen evenementen voorzien .. je wordt dus vast niet verrast.
     
  14. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    NL: in ieder geval Interclassics en Concours 't Loo.
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik heb het over FCN en FOCNL, en de beide dealers ... geen speciale 70 Jaar happening in Mei ...

    Enige wat evt kan gebeuren is dat er een route rond/inEuropa wordt verreden olv de Fabriek en dat die caravaan dan misschien Dld aandoen ?

    Daar worden 10 x zoveel F's verkocht dan in NL :D

    Men hult zich in stilte, alleen miljonairs (en hoger) schrijven dat ze een uitnodiging hebben (naast de Cavalcade) om iets te vieren in Maranello .... wij zijn gewoon niet interessant genoeg.
     
  16. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Copy-paste van het 60 jarig bestaan? Er zijn niet voor niets 10 LaFerrari Aperta extra gemaakt die 'bij lokale evenementen' ingezet zouden gaan worden...

    Ook mensen hier op het forum?

    Gr. Martin
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Net als jij zijn alle members hier natuurlijk OOK heel benieuwd Martin ...

    Ik gok zelf niet op Italië ... maar wie weet is de FOD toch wel bijzonder dit jaar.

    Maar goed, daar gaan we ieder jaar al standaard naar toe.
     
  18. RammiejAudi

    RammiejAudi Rookie

    Jun 9, 2012
    38
    The Netherlands
    Full Name:
    Raymond
    Komt voor elkaar!
     
  19. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Begin 2017 gaan we ook starten met het plannen van de roadtrip naar Italië.
    De opzet is om naar daar te gaan.
    4-5 daagjes rond te rijden en dan terugkomen.
    Het zal de 1ste keer zijn dat ik met de Ferrari zo een roadtrip ga ondernemen.
    Het plan is om dit te doen in de periode : mei - juni
    Een paar zaken die ik op het lijstje heb staan om eventueel te doen :
    - Comomeer
    - Gardameer
    - Toscane
    - Firenze
    - Modena

    De opzet is om elke avond op een andere plaats te slapen, maar met de vereisten dat de wagen veilig kan staan. (in een privé garage of in een hotel dat niet in een drukke stad ligt).
    Via euroreizen.be zijn er heel wat leuke autoroutes te vinden voor in Italië.
    Verder zal ik ook heel wat informatie proberen te vergaren uit de oudere topics van diegene die het al eens of meerdere keren gedaan hebben. :)
    Ik kijk er alvast naar uit.
     
  20. George Vosburgh

    George Vosburgh F1 Rookie
    Silver Subscribed

    Wer reisen auch nach Toscane, Firenza, Modena in March, 2017. Mit der Ferrari Muse.
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is een heel lijstje Bart. Is er wel tijd om te genieten? Het kan wat je wil maar er moet ook wat overblijven voor volgend jaar, toch?

    Wat betreft parkeren bij overnachtingen, er zijn genoeg mooie plekjes buiten drukke centra. Wij gebruiken vaak agritourimo die hebben plek zat, kosten niet altijd de hoofdprijs en liggen verspreid op het platte land. Kijk daar maar eens naar.
    Wel kan het zijn dat ze een minimum aantal nachten eisen om de kosten te drukken.
     
  22. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Het rijden is het genieten he. 😎
    Maar je hebt wel gelijk. Waarschijlijk ga ik niet alles kunnen hetgeen ik zou willen, maar het moet ook niet allemaal ineens.
    Die agritourimo ga ik eens bekijken. Nog nooit van gehoord. Bij die euroreizen hebben ze ook mooie hotels, maar dat is meestal voor meerdere dagen. Ik ga het eens checken als het ook kan per dag.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Where do you start your trip George ? Bring your own cars to the Continent ? :)
     
  24. George Vosburgh

    George Vosburgh F1 Rookie
    Silver Subscribed

    Mel, we fly into Florence and rent a car. Not a chance of bringing the Fcar!
     
  25. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #50 Melvok, Dec 31, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    O.K. ... thought so ...

    But last MM there were several US F's flown in ... so it could have happened this time too George :D

    Being already in Europe, we will take our own F ... (6 or 7 cars ...)
    Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page