Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3438 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Zaterdag ging ik een half uurtje rijden en toen ik bijna thuis was (snelweg A2 bij Beesd) begaf de hoofdwaterslang het..

    Ik weet niet of jullie een idee hebben hoe het er uit ziet als er even in een mum van tijd 21 liter gloeiende koelvloeistof rondgeslingerd wordt in die motorruimte...
    Ik keek door mijn achteruitkijkspiegel door de plexi en het was een compleet stomend aquarium.

    Ik dacht echt even... dit was het..

    Morgenavond wordt hij door Forza/Alex opgehaald. Wordt vervolgd.
     
  2. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Hopelijk valt het allemaal mee Henk en kun je weer snel met de 360 op pad.
     
  3. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  4. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    ik heb afgelopen periode, mede met behulp van advies van Roger, ook een drone gekocht. Ik ga mijn vakantie gebruiken om ermee te leren vliegen:) Leukste (nieuwe) functie lijkt mij de " volg" functie. De drone je laten volgen, bv tijdens een autoritje de laatste kilometers over de Gross Glockner. Ik ben benieuwd hoe dit zal werken.


    ps Succes Henkie!
     
  5. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Balen Henk, maar laten we hopen dat het alleen de hoofdwaterslang zal zijn.
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Als het alleen die slang is, dan is er niet veel aan de hand. Slang vervangen, 35 kuub KVS erin en rijden maar weer.
    Is die slang een beetje bereikbaar of moet de hele carrosserie eraf? ;-)

    Wel dikke puinhoop onder de kap met al die kvs natuurlijk. Tevens risico op inbranden in de lak als het daarop komt...
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Balen Henk, zal best schrikken zijn geweest met zo'n stoombad achterin. Gelukkig een slang (Ivon of eigenlijk Jochem) maakte het ook mee en kwam helemaal goed! Zal hier hopelijk niet anders zijn.
    Staan die slang(en) hierom bekend?
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  9. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Alles valt en staat met ouderdom Fred. Die slang is wellicht ook bijna 15jaar oud en dit icm 99.500km... Alex denkt scheuren door uitdroging. Die 5 maanden quarantaine in de winter is natuurlijk funest. Ook lijken er delen verbrand dus Assicuro zal ook ingeschakeld worden (gevolgschade).
     
  10. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Dat is balen Henk. Kan me goed voorstellen dat je je kapot schrikt.

    Paar jaar terug hadden we een gescheurde stuurbekrachtigingsslang met de Stradale. Ik zag wat rook in de achteruitkijkspiegel en schrok me al dood. Hoop voor jou (en Assicuro) dat de gevolgschade meevalt.
     
  11. Joeld

    Joeld Formula Junior

    Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Zo, net na zo'n 7 maanden de 456 uit de stalling gehaald.

    Moest wel wat olie bij, en er lagen ook wat (hele kleine) plasjes bij het rechtervoorwiel en aan de achterkant. Deze week gaat hij naar Kroymans, dan wordt hij helemaal nagekeken en komt er een nieuwe distributie op.
     
  12. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Gas er op!

    Gr. Martin
     
  13. Joeld

    Joeld Formula Junior

    Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Ja, hij moet dus echt eerst naar de dealer: APK vervaldatum 9 februari 2015

    :(
     
  14. Boink

    Boink Formula 3

    Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Pas je op. Ze herkennen geen obstakels. Dat ene leuke ritje filmen is dan snel afgelopen ;)
     
  15. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Die gescheurde slang en de rookontwikkeling is nog tot daar aan toe (wel effe flink schrikken natuurlijk), maar die gevolgschade is toch minder. Zal allemaal wel weer netjes opgeknapt worden, maar toch.....
     
  16. rpmtifosi

    rpmtifosi Formula 3

    Nov 5, 2003
    2,466
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Dat is schrikken, maar gaat al bij al nog goed meevallen hopelijk!

    Ik heb enkele weken geleden net hetzelfde meegemaakt met de Stradale, de stuurbekrachtigingsslang had minuscule scheurtjes en was zelfs totaal losgekomen bij het aansluitingspunt!
    Was snel opgelost, en gelukkig geen gevolgschade!

    @Henkie: laat Alex ook even naar deze slang kijken, blijkbaar komt dit wel meer voor bij de 360-reeks.
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #85942 328gts1987, Jul 1, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na 4 lange maanden wachten en ziekenhuis in-uit-in-uit etc incl. annulering van een Italy trip heeft Wim vandaag weer voor het eerst gereden in zijn 360. Hij melde mij eerder deze week dat hij stond te trappelen en ik heb toen aangeboden als chaperonne mee te gaan (het was toch te warm om te werken :p)

    We spraken af bij een pannenkoeken huis onder Tilburg en reden de Alexandria route naar oa Belgie. Een goed begin is het halve ....
    We zijn bij elk terras waar plek was gestopt (en dat waren er veel) voor een drankje. De lunch werd genuttigd naast de st Petrus in Hilvarenbeek uiteraard op het terras, waar Ria het grootste bord koos. Is ook 7kg afgevallen afgelopen 4 maanden met dat ziekenhuis gedoe :D
    Afgesloten werd er aan het zwembad in Baarle-N op de grens waar de drankjes heerlijk koel waren.
    De route was groen en lekker koel (geen files of fietsers).

    Wim, blij dat je weer de oude bent en dat je de gehele route uitgereden hebt, iets wat je zelf niet verwacht had. Proficiat!

    Ik zag op de app's dat er meer Fchatters "spijbelde" vandaag en verkoeling zochten op het terras, zeldzaam zulk heerlijk weer in NL.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    HEEL goed nieuws ! Dank voor het melden Fred

    Wim is voor het komend weekend ook bij ons in het bos welkom ! (Owwww ... ben jij dan niet jarig of zo ? :D )
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Is een hele mooie omgeving daar bij jou. Het bezoek hou je tegoed, afgelopen zaterdag paste het net niet.
    Morgen mel maar vierde het een beetje vandaag :p
     
  20. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Ik ben voor!

    Graag startpunt in het midden vh land en een bezoek aan een occasiondealer voor wat leedvermaak.
     
  21. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Niet teveel km's maken Kim, anders wil de Brum je auto niet meer voor die prijs 😉😁😂
     
  22. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Ik zou het midden van het land (provincie Utrecht) dit weekend sowieso vermijden. Is hier een grote puinhoop in verband met Tour de France!
     
  23. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #85948 bertdeboer340, Jul 1, 2015
    Last edited: Jul 1, 2015
    Helaas zit ik de komende tijd met wat fysieke problemen maar voor een spontane rit in de toekomst nodig ik jullie graag uit voor een ritje in/door Salland. De Sallandse heuvelrug, de dijken langs de IJssel.
    En voor Houtessa/Kim, een bezoekje aan een (occasion)dealer kan dan geregeld worden, zo'n rit(je) kan eindigen bij Munsterhuis, toonbeeld van oosterse gastvrijheid.

    Helaas kan ik niet 'meedoen' met een Ferrari maar ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat een Donkervoort redelijk makkelijk mee kan komen..
     
  24. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    #85949 hautessa, Jul 1, 2015
    Last edited: Jul 1, 2015
    Het zal mij absoluut een Wurst zijn of The Gallery wel of niet meer wil voor de tijdelijke aangeboden (hoofd)prijs van afgelopen weekend. Ja ik was positief verrast. Nee ik ben daar absoluut niet gevoelig voor. Ik weet wat ik bezit (en dat weten ze bij The Gallery blijkbaar ook goed op waarde in te schatten hihi) en inmiddels heb ik de afgelopen tijd wel gezien wat er her en der te koop staat. Dat is toch geen vergelijk heb je wel gezien. Maar het allerbelangrijkste is dat ik een F heb om mee te rijden (of zo Fred het wil noemen: me te laten rijden). De enige reden waarom ik hem weg zou willen doen is omdat ik iets minder spartaans wil rondrijden (lees: meer dagelijks) Een 360 of 360 Spider is daar heel geschikt voor. Als ik later groot ben wil ik een F430, maar dan geen kitcar.

    Zullen we anders een rit rond Nunspeet, Prins Exclusivo plannen om die 348ts es ff met zn allen te keuren voor ons Belgische 914 lid? BM is ook een idee. Landweggetjes zijn toch geen probleem?

    Aankomend weekend: Wie?
    Weekend daarop kan ik niet: mn zoon jarig
     
  25. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Groot gelijk Kim, rijden en genieten met dat ding.
    Daar zijn ze voor gemaakt ;)
     

Share This Page