Pays Plat Meeting # 8 in BE 09 mei 2015 | FerrariChat

Pays Plat Meeting # 8 in BE 09 mei 2015

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Melvok, May 10, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1 Melvok, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Plaats hier je foto's !

    Na een rit van zo'n twee uurtjes kwamen we aan bij het hotel naast/aan het Circuit Zolder.

    Organisator van dit ongelooflijk exclusieve evenement Otto heet ons natuurlijk zelf welkom !
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #3 328gts1987, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Aller eerst wil ik Otto en zijn Team bedanken voor een fantastische dag!

    Mensen die niet begrijpen hoeveel werk het is zoiets te verzinnen, plannen en organiseren worden hierbij uitgedaagd de PP-meetings te evenaren!
    Aan alles maar dan ook werkelijk alles is gedacht en aandacht besteed. Hartelijke ontvangsten incl. parkeer regelaar(sters) in match tenue (en vlag :D), maaltijden perfect op tijd gereed/gaar en van hoge kwaliteit. Locaties met een verhaal of uitzicht allemaal even boeiend op hun eigen manier. En dit volledig belangeloos voor bijna 80 personen...

    Ik vind dit een wereldprestatie van voormaat waarbij ik er persoonlijk extra van genoot dat deze grootmeester in snaren strelen en organiseren zelf ook duidelijk genoot van zo'n mooie bijeenkomst. Hulde, Hulde en respect voor het gehele team (welke alles verzorgde met een glimlach)

    Ons ontvangst was minder officieel maar deed niet onder voor die van Mel, 2 heuse pitspoezen stonden ons vriendelijk op te wachten na een vroege tocht.
    Een tocht waarin ik met verbazing in de buitenspiegel (inhaal)acties heb gezien welke ik al enige jaren niet meer heb waargenomen...
    Na dit ontvangst volgde een heerlijk ontbijt langs de baan van Zolder. Alles (eigenlijk teveel) was voorhanden. Verse koffie, gebakken spek met ei, brood van allerlei soorten. Zijn wij met de Fchat op stap?! De eerdere strijdkreet "Fchat goes Basic" was hier niet meer van toepassing :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #4 328gts1987, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik vergat te vermelden dat voor de deur van het gebouw de schitterende CS van Otto (met nieuw kenteken) was geparkeerd om de entree de juiste cachet te geven. Iemand kon het niet laten deze werkelijk perfect gepoetste auto net dat Fchat puntje te geven...precies in het zichtveld van de bestuurder :D

    Ik heb het later eerlijk opgebiecht toen ik zag dat deze imperfectie bij de eerste stop (10min later) al was gecorrigeerd :p

    Afijn, op weg naar de eerste stop; Sabca welke carbon-fiber artikelen produceert (lees: samenstelt) voor 4 vliegtuig typen (vleugeldelen) maar ook voor de Ariane raket 5 welke nog steeds (al 25 jaar!) een en ander in de ruimte brengt, 6ton payload per lancering!
    Ivm de hoge kwaliteitseisen van deze producten was het dragen van speciale over-kleding (=tegen stof) verplicht. Nadeel: die plastic mantel ademt niet en binnen was het best warm (ook weer om de hoge normen te halen is alles op gelijke temp).

    Alle geheimen zijn hier aan ons onthuld, afgedekte delen werden getoond (en met toestemming gefotografeerd). De Ariane delen worden in een speciale (afgesloten) loods geproduceerd en getest voordat deze worden afgestuurd voor assemblage.
    De delen die hier worden gemaakt zijn de puntdelen/cones van de booster raketten en de (stuw)ringen onderaan de raket. Boeiend dekt niet de lading van dit bezoek welke uiteraard goed was verzorgd met 4 gidsen (3 ervan zijn directeur van verschillende afdelingen bij Sabca) welke in frans of nederlands de rondleidingen verzorgde.

    Als dank voor de gastvrijheid werd er door Otto een geschenk (zuiger van de F1 motor Michael Schumacher) names de groep achtergelaten.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #5 328gts1987, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hierna was het tijd voor een eerste tussensprint (het was inmiddels 12:00) naar de lunch locatie alwaar de Paella op het vuur stond. Uiteraard was de rit perfect verzorgd met roadboek en EINDBESTEMMING! Dat laatste ontbreekt in menig roadbook was altijd tot afvallers lijdt.
    Hoe het kon dat Otto (met zijn duifje) daar als eerste waren (het was een vrij recht toe recht aan route) in mij een raadsel, ik reed enkele stukken boven de begrensde snelheden van onze oosterburen...

    Château Charles ligt vlak tegen het circuit Spa verstopt in de heuvels met een prachtig uitzicht. Gastheer Max ontving met zijn gezin en personeel ons met alle egards zoals dat op een Château behoord. Prachtig gerestaureerd (bijna klaar) en voorzien van prachtige kamers. Een pracht plek voor binnenkort ;)

    Doordat inmiddels de zon was doorgebroken (we hebben de gehele dag geen regen gevoeld) werd er buiten op het terras van de heerlijke Paella genoten met voldoende drankjes.
    Echter daarvoor was er een moment dat er een kort (te kort?) kamer concert gegeven door Otto en zijn begeleidende pianiste (ook zeer gedreven/gepassioneerd). Het was maar kort echter wel een mooi moment op een bijzondere plek.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #6 328gts1987, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na deze lunch en kamerconcert was er een mooie route uitgezet welke precies klopte. Niet alleen van structuur maar ook in uitdaging incl. sanitair stop (iets wat ook in menig roadboek ontbreekt!) in de vorm van een uitzichtpunt.
    Zelf heb ik met wat Fchatters (op gepast tempo :rolleyes:) de route strikt gevolgd maar "aangepast" uitgevoerd :D
    Door de voorsprong in tijd hebben wij een stop op een terrasje (ideaal langs de route) gekozen om de stoet van steigerende paarden voorbij te zien/horen komen. Opvallend dat dit in bijna 80% van de gevallen "boven gemiddeld" was ivm overig verkeer ;)

    Na deze prachtige, afwisselende route kwamen we aan op de eindbestemming waar men ons opwachtte met bubbles en hapjes. Na het verwerken van de adrenaline die we in de loop van de dag hadden opgebouwd kon er worden begonnen met het diner. 4 gangen dus! (over "Fchat goes Basic" gesproken).
    Stilaan werd het na het diner tijd voor de lange afstand rijders te vertrekken na al dit moois en lekkers.
    Wij bleven overnachten met een groep Fchatters en genoten van een ontbijt met de organisator zelf. Deze beloofde plechtig dat als er een PP9 komt deze een zeer speciale muzikale bijdrage krijgt. Uit onverwachte hoek wil ik daaraan toevoegen! ;)

    Otto (& Team, een deel op de laatste foto) nogmaals dank voor de goede zorgen en inspanningen. Alles was perfect, tot in elk detail. Zelfs het mooie weer!
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Leuke foto's en verhalen!
    Was idd een mooi evenement!
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Erwin, hoe kan jou 328 nat zijn?
     
  9. Elentinos

    Elentinos Formula Junior

    Sep 8, 2011
    296
    Netherlands
    Full Name:
    Erwin
    Dat is mijn 328 niet, maar het regende toen wij Verviers in reden...
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Reed jij vooraan dan? Of in de kopgroep?
    Wij kwamen als laatste (terrasje) en hebben geen druppel gevoeld of gezien.
     
  11. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Wij zijn op het einde ook een korte bui tegengekomen maar dat kon de pret toen al lang niet meer drukken. Alweer een schitterende dag gehad. Organisatie echt TOP en van begin tot einde genoten, ging natuurlijk weer veel te snel voorbij.

    Uiteindelijk nog tot een uur of 1 in de bar van het hotel gehangen en dan toch maar huiswaarts gereden :D

    Tof om het hier nog 'ns te herlezen en herbeleven.
     
  12. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander

    Welke 328 is het? Moeilijk uit te maken op die foto.
     
  13. Elentinos

    Elentinos Formula Junior

    Sep 8, 2011
    296
    Netherlands
    Full Name:
    Erwin
    #14 Elentinos, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik kwam iets eerder in Verviers aan dan jullie, de 328 op de foto stond er al. Het was een heel licht buitje hoor. Toen jullie binnen kwamen was het al weer opgedroogd denk ik...

    Ik weet niet meer welke 328 dit was, ik liep over de parking en vond die druppels met die zon erop een leuk plaatje :) Deze heb ik ook nog gemaakt.
    Image Unavailable, Please Login
     
  14. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #15 henkie, May 10, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Otto, bedankt voor deze mooie meeting, het was een mooie droge dag.
    De enige regen die ik heb gezien was tijdens ons eten in Verviers en toen wij de auto startten om naar huis te gaan was alles ook weer droog.

    Toen wij weggingen 's-morgens nog even de tank vol gegooid in Deil. Dit bedrag had ik nog niet eerder gezien in die 8 jaar...

    Tot de 30e!
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  15. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Weer een 1 x tanken evenement Henk?? :D
     
  16. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Ja Joost fietsen is goedkoper :D
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooie foto's ... zeker ook van Otto -met viool- !

    Thanx Erwin !
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik redde dat net niet, moest nog even tanken om thuis te komen maar had ook overdag wel lopen gassen :D

    Echter heeft de Liter prijs al hoger gestaan hoor. €1,89/lit meen ik met herinneren 2 jaar terug. Boeit verder niet, hobby kost geld en Ferrari's het dubbele :D:D:D
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    DAT was de heenweg Fred, bij aankomst thuis ging er weer E 100 SUPER in :)

    Maar ... dat boeit niet want het was ook een SUPER dag :D
     
  20. rpmtifosi

    rpmtifosi Formula 3

    Nov 5, 2003
    2,466
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Alles is hier reeds geschreven, maar voor alle duidelijkheid: het was voor mij ook weer een topdag!!!
    Perfecte organisatie, interessant bezoek aan Sabca, zeer leuke route welke ik zeker nog terug ga rijden, heel lekker eten en drinken,... :)


    Nog eentje? :D ;)
     
  21. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Dat naar huis vertrekken na een geweldige dag is toch elke keer weer zo lastig he :)
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kreeg het volgende bericht de volgende dag van onze grootmeester organiseren: "ik heb heimwee naar gisteren"

    Waar steekt hij eigenlijk?! De CS aan het ontdoen van opgedaan lijkenvlees? Spetters en modder? Vingerafdrukken misschien?:D
     
  23. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Nou hij is niet de enige!
    Pascal (mijn bijrijder) en ik hebben genoten van 7:00 t/m 00:00 :D


    Lol :D :D
     
  24. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Geen nood, Fred, de CS stond alweer heel snel in fabrieksnieuwe staat! Ondertussen alweer 2 laagjes wax gelegd!

    Na al het moois dat meerdere PP8-deelnemers hier reeds neerpenden, wat kunnen we nog zeggen over PP8?
    Misschien dat de afwezigen ongelijk hadden?
    Dat de assistentie van de 3 schattige PP8-Hostesjes zeer in de smaak viel?
    Dat het de hele dag lekker droog gebleven is? (hoewel ikzelf 5 seconden tussen de druppels heb moeten rijden! :D)
    Dat er tijdens het ontbijt in Zolder zomaar eventjes een bende Prototypes op het circuit aan het racen was?
    Dat het bezoek aan SABCA uniek was, en zelfs het zeldzame "once in a lifetime"-gevoel gaf?
    Dat de Paella overheerlijk was?
    Dat zo'n 40 Ferrari's in zonovergoten gras voor een klassiek kasteel onvergetelijk beelden opleverden?
    Dat de namiddagrit doorheen Ardennen en Hoge Venen, van zwaar verslavend zelfs zinsbenevelend kaliber was, en iedereen aanzette om de motoren hoog in de toeren te jagen?
    Dat zelden een symfonie zo verleidend heeft geklonken als deze losgeslagen meute van waanzinnig geworden raspaarden?
    Dat er na de receptie in Hotel Verviers àlle flessen Laurent-Perrier leeg waren?
    Dat het diner in hetzelfde Hotel om je vingers af te likken was?
    Dat deze dag veel te snel voorbij was?

    Een ding staat vast.....! Ik smeed snode plannen voor PP9! :D
     

Share This Page