Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3378 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat heb je heel mooi gezegd Steven! Het is precies zoals ik het ervaar.
     
  2. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Vraag is eerder waarom hoor jij er nu pas van? :)

    Zeer beroemde auto in Ferrarikringen, van een nog beroemdere eigenaar, zeker op Ferrarichat waar hij heel erg veel post. Het genoegen gehad de auto in actie te zien en dat was erg fraai. Na deze auto kreeg hij idee om te gaan racen en zo ontstond de P4/5 Competizione op basis van een 430S. A.s. mei komt die in actie tijdens de 24 uurs op de Nürburgring.

    Onno
     
  3. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Waar is dat op gebaseerd?

    Kroymans heeft de afgelopen maanden talloze youngtimers in haar bestand opgenomen, o.a. mondial, 308GT4, 328, 308, noem maar op. Zij zien dat als een groeimarkt en zijn actief op zoek in Europa.

    En ik krijg ongevraagde aanbiedingen voor mijn 550 en ook mijn 458 af en toe.

    Een goede "gangbare Ferrari" zoals jij dat noemt is zo weg, mits je realistisch bent qua prijs. Het probleem zit in het woord "goed". Er is nogal wat bagger op de markt.


    Onno
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    +1 Dat dacht ik ook. Ik heb die post zelfs vaker gelezen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep :)
     
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik ken de auto pas een jaar en dat de Ferrari P4/5 hybrideracer flam vatte op de Nürburgring en ben er van overtuigd dat de nieuwe P4/5 het erg goed gaat doen. Ik zie er naar uit want ik vind het een gaaf ding! Het ging even om de reactie van Ferrari dat je auto niet onteigend wordt en dat er een reactie komt die misschien niet geheel verwacht wordt :)
    Ik kom hier net 1,5 jaar de hoek om kijken en weet natuurlijk ook niet of jullie alles weten ;) dus zal ik ongetwijfeld nog wel een post plaatsen wat jullie alom bekent is. Wat dat betreft ben ik me dan ook nog dik aan het inlezen!

    Twee mensen die een oude F hebben en iets anders willen, dan heb ik het niet over Ed. Ik denk voor mijn F, dat het een barrière zal zijn als je zelf het onderhoud doet (even nagelaten of het goed wordt gedaan). Ligt er natuurlijk aan wat je er voor terug wil hebben en denk dat men zou zeggen om haar eerst particulier proberen te verkopen, maar ik kan me natuurlijk gruwelijk vergissen. Aan de andere kant.. Ze zijn natuurlijk in de mogelijkheid als het een goede bolide is om daar een PPI aan te hangen en reparaties op voorhand uit te voren.

    Ps. "gangbare Ferrari" is natuurlijk niet oneerbiedig bedoelt, maar voor de duidelijkheid dat we het dan niet over een Enzo of 250GT hebben :)
     
  6. ForzaFerrari

    ForzaFerrari F1 Veteran

    Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    Er zijn in 1962/63 36 250 GTO's geproduceerd. In 1964 is het model gewijzigd en zijn er nog 3 gebouwd. Totaal: 39
     
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    thx! Laatste ben ik het mee eens van wat ik zelf gezien heb.
     
  8. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

    Hoewel dat hier iets genuanceerder ligt. P4/5 is onderhuids een Enzo (het oorspronkelijke bodywork is kado gedaan aan Richard Losee wiens Enzo compleet plat was gereden. Losee heeft zijn Enzo toen geschikt gemaakt voor een recordpoging op de zoutvlakte in Bonneville) en het koetswerk is bij Pininfarina ontworpen door Jason Castriota in het kader van Pininfarina's 'Special Projects' afdeling. Ferrari kon het resultaat wel waarderen en heeft toen toegestaan dat de auto 'officieel' de Ferraribadges mocht dragen. Een ander oordeel zou er overigens ook niet toe geleid hebben dat de auto zou worden onteigend ofzo.

    Dat laatste geldt overigens niet voor de competizione-versie. In zoverre dat Ferrari geweigerd heeft om aan Jim reserve-onderdelen voor de auto ter beschikking te stellen (waar de 'straat' P4/5 eigenlijk een Enzo is, is de competitieversie gebaseerd op een 430 GT2). Vemoedelijk omdat Ferrari destijds zelf met de 430 racete (althans, semi-fabrieksteam AF Corse deed dat (het team van Amato Ferrari, geen familie)) en geen behoefte had aan het helpen van (potentiele) concurrentie. Dat heeft Jim er naar eigen zeggen toe gebracht om alle verwijzingen naar Ferrari van de Competizione te verwijderen, maar je zou even goed kunnen zeggen dat Ferrari een dergelijke verwijzing niet zou accepteren.

    Inmiddels heeft Jim weer een nieuw project: SCG003. Dat heeft verder helemaal niks meer met Ferrari te maken.

    Overigens heeft Ferrari dat hele 'special projects' gebeuren naar zich toegetrokken. Een ander beroemd exemplaar is de SP12 van gitaarlegende Eric Clapton. Een 458 verkleed als 512BB. Niet geheel onomstreden, maar ik vind haar schitterend.
     
  9. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    De auto waar hij in 2015 mee gaat race is een nieuwe de SCG03 niet langer op basis van een Ferrari, maar wel een project dat wordt geleid door Paolo Garrela, een voormalig projectmanager van pininfarina, erg interessant om te volgen, bijna net zo interessant als de Minotto ;-)
    http://www.ferrarichat.com/forum/special-projects-concept-cars/401864-scg-003-scg-003c-formerly-known-p-33-a.html
     
  10. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb dat project niet gevolgd en er zijn inmiddels 50+ pagina's. Zijn er al beelden van het body ontwerp? Link?
     
  11. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
  12. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zo is het maar net, iedereen bekijkt het uit een ander (eigen) standpunt. Dat de markt veranderd (en snel) is wel duidelijk. Weke kant het (uiteindelijk) op gaat weet niemand.
    We zullen zien wat er gaat gebeuren, toch?
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  15. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Wat maakt het uit wat de markt doet als je in de auto rijd die je zoveel plezier geeft 😁
     
  16. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Was je dat nog niet?
    Foei 😂
     
  17. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ben normaal niet zo volgzaam :D:D:D
     
  18. Andrew Pater

    Andrew Pater Rookie

    Dec 8, 2014
    12
    Netherland
    Full Name:
    Andrew Pater
    #84443 Andrew Pater, Dec 8, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Beste Heren,

    Ik heb vandaag aangemeld op het forum.

    Ik ben vorig jaar begonnen met het opknappen van een Mondial 8 en dat is ondertussen wat uit de hand gelopen. Ben begonnen met het leeg halen van de carrosserie en kwam daarbij nogal veel roest tegen, na het opknappen van dit is de auto totaal overgespoten. Toen ben ik begonnen met het opknappen van de motor en de wielophanging achter. Waarbij ik geprobeerd heb alle keringen en pakkingen te vervangen.

    Nu heb ik de motor weer terug geplaatst en wil hij niet aanslaan. Ik heb alle bougiekabels, de rotor, verdelerkap en bougies vervangen. De vonk zou prima moeten zijn en als ik er een bougie uitdraai vonkt deze ook. De bougies zagen er droog uit, dus dacht ik aan een brandstof probleem. Mijn brandstofpomp hoor je niet als ik hem start, maar wel als ik de klep van de carburateur naar beneden duw. Ik heb de leiding bij de injector los gedraaid en daar stond wel druk op. Als ik een tijdje start word er maar een uitlaatpijp van het achterste spuitstuk warm.

    Het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij niet op tijd staat, heb de riemen vervangen. Maar heb dit toen volgens het handboek gedaan en nogmaals gecontroleerd.(zegt natuurlijk nog niet alles).

    Heeft er iemand een idee??

    MVG Andrew
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  19. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    zelfs als 1 bank verkeerd staat of geen ontsteking krijgt zou hij moeten kunnen starten. Onsteking kan daarnaast wel ook een issue zijn gezien de ene warme kant. ( bedenk echter dat het normaal is dat deene kant van je uitlaat in deze stuatie warmer zal voelen als de andere en dat dat normaal is) maar ik denk dat je het toch moet zoeken in je brandstofsysteem. trek er eens een injector uit en leg sdeze in een potje ( nog beter: laat iemand je daarbij helpen)en start even. komt er echt brandstof?

    oh en welkom op HET forum
     
  20. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Welkom op het forum.
    Leuke introductie.
    Naar mijn mening is een restauratie een eigen topic waard ;)
    Altijd leuk om te volgen.
     
  21. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    en fijn om te zien dat er ook nog mensen zijn die bloed, zweet, tranen en geld in het opknappen van een Mondial willen investeren.
     
  22. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Mooie binnenkomer Andrew! Is het een Nederlandse Mondial?

    Gr. Martin
     
  23. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Helemaal eens met de andere heren, prachtig om te zien en wijd er een nieuw draadje aan!

    Onno
     
  24. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Welkom Andrew, dat zijn geen halve maatregelen die je neemt!!!
    Petje af hoor. Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
     
  25. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Leuk leuk!! Heerlijk zo'n project, dus wat Onno zegt!!
     

Share This Page