Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2499 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik ga alvast de popcorn bestellen. :)


    Onno
     
  2. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Hans,

    Een 365/400 als donor is dat geen optie voor je, 12 cylinders voor , misschien te jong ivm typegoedkeuring, of anders een 365 Queen Mary maar die zijn iets prijziger.
     
  3. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    #62453 toto70_0, Jun 7, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Schitterende auto!!
    Kleine remschijven eigenlijk voor de snelste auto uit zijn tijd!
     
  5. Dino 208gt4

    Dino 208gt4 F1 World Champ

    Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
  6. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Als dat nou het enigste was, wat ze destijds niet helemaal goed hebben uitgedacht, viel het nog mee.:):)
     
  7. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Er zijn er weer een paar af !!!
    Ben nu alles aan het bijlezen.
    2 weken Corfu; 6 boeken uitgelezen (met zo'n handige Ereader), lekker gegeten
    Ik kan er weer FF tegen....
     
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het zijn de imperfecties die de liefde zo sterk maken, Tonnie. :)

    Onno
     
  9. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    di 07 jun 2011, 10:55
    Huur-sportwagen gevaarlijk speelgoed door Jelmer Geerds - De ’once in a lifetime’-ervaring van veel automobilisten om voor een dag in een ronkende sportwagen te stappen blijkt in de praktijk tot levensgevaarlijke situaties te leiden.

    In amper twee weken tijd crashten drie gehuurde sportwagens door onervarenheid van de bestuurder. Veilig Verkeer Nederland pleit dan ook voor betere voorlichting over de enorme risico’s die het rijden met een zogenaamde ‘muscle car’ met zich mee brengt: „Veel mensen onderschatten de verschillen tussen hun gewone auto en een sportwagen. Het is de taak van de verhuurders om mensen bewust te maken van de risico’s”, stelt woordvoerder Michael van der Maas.

    Op 21 mei crashte een Ferrari 348 TB met hoge snelheid op de Buitenring in Almere. De bestuurster stapte in het kader van een bedrijfsuitje in en raakte, ondanks de aanwezigheid van de instructeur, de macht over het stuur kwijt. Beiden kwamen om het leven, terwijl de Ferrari compleet verwoest was. Afgelopen woensdag reed een 47-jarige man uit Dreumel eveneens een Ferrari in de prak toen hij met zijn zoon de blits wilde maken voor het schoolgala. Ook hij verloor de controle over de wagen en reed de sportwagen total loss. De inzittenden kwamen met de schrik vrij. Vrijdag ging het opnieuw mis toen een man de voor zijn bruiloft gehuurde Mustang Shelby GT 500 even wilde testen op het industriegebied in Meerkerk. Bij een inhaalmanoeuvre met hoge snelheid had de bestuurder niet gerekend op een afslaande andere auto en crashte tegen een lantaarnpaal. „Het is belangrijk dat juist mensen die een sportauto voor een of twee dagen huren beseffen dat een Ferrari-motor zich anders gedraagt dan die van een gewone auto. Zeker de volbloed sportauto’s zijn weinig vergevingsgezind wanneer je een stuurfoutje maakt”, stelt Van der Maas dan ook.

    Ondanks de opeenstapeling van ongelukken lijkt een verbod op gehuurde sportauto’s op de openbare weg er niet te komen: „De wet schrijft voor dat in Nederland goedgekeurde auto’s gewoon op de openbare weg mogen rijden”, vult politiewoordvoerder Jelle Egas aan. „Daarin wordt geen onderscheid gemaakt tussen ervaren of onervaren bestuurders, zoals bij motorrijders bijvoorbeeld wel gebeurt. Daar schrijft de wet expliciet voor dat zij in de eerste jaren na het behalen van het rijbewijs slechts een motor met een beperkte hoeveelheid pk’s mogen berijden.” Toch onderschrijft de politie de gevaren van de eendagscoureurs: „Feit is dat er veel geld te verdienen valt in de verhuur van sportauto’s. Maar het gegeven dat veel echte Ferrari-bezitters uit eigen beweging een aanvullende rijopleiding volgen om hun auto te kunnen controleren spreekt voor zich. En ook politieagenten volgen cursussen hoe om te gaan met het wagengedrag bij hoge snelheden.”
     
  10. Boink

    Boink Formula 3

    Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Die regel vergelijken van motoren met deze ongevallen slaat natuurlijk nergens op. In alle gevallen waren het personen die behoorlijk ouder dan 21 waren. Het is gewoon de onervarenheid van hoe zo'n auto zich gedraagt. Zeker als je 400+ pk onder de voeten hebt.
     
  11. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #62462 JazzyO, Jun 7, 2011
    Last edited: Jun 7, 2011
    Ik denk dat het in de meeste gevallen niets met de auto van doen heeft, alleen met het feit dat mensen gewoon veel te hard rijden voor de situatie. Als ze dezelfde snelheid zouden rijden in hun eigen auto was er meestal ook een ongeval gebeurd. Laten we niet vergeten dat het echt heel zeldzaam is dat ongelukken gebeuren op een snelheid die hoger ligt dan een gemiddelde nieuwe auto kan bereiken (d.w.z. >>200 km/u).

    Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat er andere factoren in het spel zijn: koude banden bijvoorbeeld (d.w.z. koud asfalt, herfstweer dat soort dingen), en ik begrijp heel goed dat mensen zich daar niet bewust van zijn. Daar dient het verhuurbedrijf goed over te informeren. Maar de suggestie dat je extra ervaring (of een cursus) nodig hebt om een Ferrari te rijden vind ik het probleem van de verkeerde kant benaderen. Je moet, als gemiddelde bestuurder die een Ferrari voor een dagje huurt, gewoon de limiet niet gaan opzoeken! Dat doet diezelfde Jan Prius ook niet met zijn dagelijkse auto dus dat moet je dan ook niet gaan doen met iets dat veel harder kan.

    Hoe vaak rijd ik mijn Ferrari nu op de limiet op de gewone weg? Eigenlijk nooit. Ook helemaal niet nodig om lol te hebben.

    Enfin - het is niet tegen de wet om dom te zijn, dus we zullen dit soort dingen blijven zien.


    Onno
     
  12. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Het belangrijkste factor van veilig autorijden is volgens mij: om niet in paniek te raken als er iets onverwacht gebeurd, want dan heb je mogelijk geen controle meer over de auto en is de kans groter dat het niet goed afloopt, als je op zandvoort een cursus volgt leren ze als eerste om je wagen in noodsituaties onder controle te houden.
    Eerlijk gezegd als ik de gemiddelde huurauto (Ferrari en dergelijke) zie, kan ik niet geloven dat iemand wilt betalen om in zo'n wrak te rijden.:)
     
  13. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    :) Ja, ze zijn vaak niet best, dat klopt.

    En uiteraard helpt elke rijvaardigheidscursus, maar dat moet je ook doen als je minder krachtige auto's rijdt. We hebben tenslotte ijs in NL en bladeren etc etc en iedereen kan in de slip raken. Paniek is idd een grote boosdoener.

    Maar als je gezond verstand gebruikt en een beetje respect hebt voor de machinerie, dan is het rijden in een Ferrari echt niet moeilijk. He Gairo? :)


    Onno
     
  14. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #62465 Hans, Jun 7, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    290 MM en 860 Monza. Zie het verschil... (nog weer even los van de voorruit, dat zegt weer niks geloof ik)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  15. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Onder de kap is het verschil aanzienlijker : 290 S = 12 cilindri V 60 graden, cilinderinhoud 3490,61 cc Potenza : 330 CV a 8000 giri/min.

    De 290 MM idem 12 cil / 60 graden / 320 CV 7300 Giri .

    De 860 Monza = 4 cilindri. Ook de vormgeving is nadrukkelijk anders.

    Jouw foto is komt voor mijn waarneming het meeste overeen met de 290 MM. Groet
     
  16. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    @Vu, komt niet uit morgen, trouwens de Daytona staat in de carcoon, en moet die daar op mijn gemak uit halen en de accu opladen, kunnen we gelijk even rijden, dus zal van de week ook niet lukken, maar we doen het zo snel mogelijk. :)
     
  17. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
  18. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Check,check.:):)
     
  19. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    250 TR uit 1959? MOOOOOOIIIII
     
  20. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #62473 Fumacher, Jun 7, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  21. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    #62474 toto70_0, Jun 8, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Daytona coupé vind ik prachtig!
    Vu = mazzelp*k. ;-)
    Maar maak voor ons maar wat foto's dan!!
     

Share This Page