KENTEKEN-SAGA! | FerrariChat

KENTEKEN-SAGA!

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Dino2010, Jan 13, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #1 Dino2010, Jan 13, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Enkelen onder jullie vroegen me tijdens de PPMeeting N°2 alsook enkele weken geleden, hoe het eigenlijk in z'n werk gegaan is om die speciale nummerplaat te pakken te krijgen. Hier het verhaal:

    We schrijven 26 juni 2008.....
    Sinds meerdere jaren in het bezit van "mijn droom-Ferrari': een bloedrode 328 GTS. Ik lag al zo lang wakker van een gepersonaliseerde nummerplaat à la :
    GTS-328...maar die had een bezitter van een 348 al , iemand die om zeggens NOOIT met z'n Ferrari reed, en vermoedelijk voordien een 328 gehad had.
    Dus bleef het bij dromen, hopend dat die vent ooit z'n Ferrari zou wegdoen, waardoor die GTS-328-plaat dan eindelijk zou vrijkomen!
    Jaar in jaar uit, elke maand een telefoontje naar de DIV om te vragen of die plaat nog steeds niet vrij was, niet dus......!!!!!
    Tot in oktober 2007 duidelijk werd dat de reeks met volgorde van 3 letters-3cijfers langzamerhand op z'n einde liep, en dus aan ........inversie toe was!
    HOERA! Eindelijk, daar lonkte dan eindelijk DE kans.
    Een 328-GTS met nummerplaat 328GTS, te mooi om waar te zijn, dat zou pas de 7 de hemel zijn!!!
    Maar er moest nog zo veel geduld uitgeoefend worden, men sprak eerst van januari 2008, dan werd het al snel "lente 2008" om uiteindelijk vast te liggen op 26 juni 2008 als vroegste datum waarop de platen konden aangevraagd worden! Dat beloofden dus lange maanden van tandgeknars te worden....
    Op 25 juni zou Verkeersbaas Schouppe de eerste 001-AAA uitreiken aan een willekeurig iemand. Op 26 juni konden dan de echte Gepersonaliseerde Platen aangevraagd worden.... Notabene: ENKEL en ALLEEN aan het loket in de DIV (Dienst Inschrijvingen Voertuigen) in de Vooruitgangsstraat, Brussel.
    (Geen fax, telefoon,e-mail, sms, via verzekering, NEEN : individueel aan het loket oftewel GEEN gepersonaliseerde plaat!)
    Mijn agenda viel die dagen goed mee: ik was de 25ste juni s'namiddags en s'avonds vrij alsook de 26ste juni s'ochtends!
    Heel ongerust dat er nog kapers op de kust lagen voor die nummerplaat vond ik dat ik maar gewoon voor het DIV-bureau moest gaan kamperen!!!!!
    Zo gezegd zo gedaan!
    s'Namiddags mijn BMW voor de DIV geparkeerd, iets gaan eten, en dan proviand gaan kopen om de hele nacht door te komen, het was die dagen overdag snikheet, schitterend zomerweer, de nachten waren echter kil en winderig.
    Mezelf kennende als een slechte slaper met spannende momenten voor de boeg, kon het wel eens een heel, heel lange nacht worden....
    Gelukkig was er s'avonds voetbal op de radio: Duitsland-Turkije! Een van de spannendste wedstrijden van het tornooi! Dat was al een leuk tijdverdrijf, ik zat goed tot 23h!
    Daarna veel voetbal-parade door de straten van St.Josse, maar rond 23.30h werd het stil....heel stil.
    Nooit kroop de tijd zo traag vooruit als tijdens die nacht, een second leek een minuut, een minuut leek een uur, een uur leek een eeuw!
    Het ergste was dat er absoluut niemand anders zo ongerust was als ik wat betreft die nummerplaten. En ik dacht voortdurend: "als ik nu in slaap val, staat straks iemand voor het kantoor die net dezelfde plaat wil als ik."....dan was alles voor niets geweest!
    Dus om 4uur s'ochtends kroop ik dan maar gebroken uit de BMW en plakte me met m'n rug tegen de inkomdeur van het DIV-kantoor, dan was ik toch in elk geval de eerste, ook al opende de DIV pas haar deuren om 8.30h......
    Geduld, geduld, geduld!!!!!
    Maar om 4.30h kwam er verandering in het straatbeeld: daar stoof ineens een Lancia Delta door de straat en stopte pal voor m'n neus.... en wie stapte er uit??? Ja, ja, de vrouw van een bevriend garagist, die net hetzelfde model 328 heeft als ik. Jongens , wat schrok die dame als ze me daar zag! Ze riep: "Miljaar, we hadden het kunnen weten dat jij hier al zou staan ! Jij wil toch niet toevallig nummerplaat: 328-GTS?" "Toch wel" zei ik kalmpjes.
    Waarop zij: "Mijn man vermoordt me!!!"
    Ik legde haar uit dat ik er al sinds 4 uur s'namiddags stond, in m'n auto overnacht had en dat ik enorm op die plaat gebrand was. Ze vond dat ik dan toch wel die nummerplaat verdiend had! We kletsten nog 10 minuutjes en toen trok ze maar onverrichterzake huiswaarts.( "Wat zal m'n ventje triestig zijn" treurde ze nog)
    Rond 5.30 en na enkele lekkere sandwiches begon de hemel al wat te klaren. Ik was helemaal doorkilderd en de eerste zonnestralen werkten op me in als een heerlijke balsem. Langzaam werd de grootstad wakker, ik kon me geen ongeduldiger ochtendgloren voorstellen. Wat leek 8.30h nog ver verwijderd, bovendien had ik nog geen garantie dat de plaat werkelijk in mijn handen zou terechtkomen.....aiaiai! Stel je voor dat een of andere snoeshaan via een achterpoortje die nummerplaat al besteld had, een neefje van een of andere minister... dan had ik ontegensprekelijk de meest waardeloze nacht van m'n leven beleefd!
    Tegen 7h kwamen dan de eerste normale mensen de "rij" voor het kantoor vervoegen, allen voor de aanvraag van een gepersonaliseerde nummerplaat. Achter me stond een uiterst sympathiek koppel die een mooie nummerplaat wensten voor hun nieuwe Porsche Cabrio. Nooit smaakte koffie zo lekker als het brouwsel dat die dame me die ochtend aanbood!
    Tegen 8.15h stond er een rij van zo'n 300 meter te wachten aan het DIV-kantoor. En van die rij ongeduldigen was ik de vaandeldrager. Er was een drukte van je welste, iedereen was bijzonder gespannen om z'n plaat te gaan aanvragen....
    Eindelijk ging dan de deur open en mocht ik als eerste naar binnen, hartslag 100.
    Ticketje nemen, zoals bij de slager, anders wordt je niet bediend, hartslag 120.
    Super-sprint naar het juiste loket, goed voor een Olympische selectie, hartslag 140.
    Loket bleef nog een tijdje toe, iedereen keek mekaar vragend aan, misschien toch aan een ander loket proberen? Nee, ik bleef staan...., hartslag 160.
    Daar ging dan het gordijntje achter het loket omhoog, een vriendelijke dame vroeg me welke plaat ik graag gehad had.... Ik: "Dag, mevrouw, ik had graag nummerplaat 328-GTS gereserveerd" Ze zei me dat ze de gegevens van de auto zou koppelen aan de aanvraag van de nummerplaat, maar dat moest op de computer gebeuren, die stond om het hoekje. Hartslag180!!!! Ik werd helemaal gek!
    4 minuutjes later kwam de dame terug, ze zei zachtjes: "ik heb het nodige gedaan."...Hartslag ondertussen op een dodelijke 200+...." uw aanvraag is geaccepteerd, u mag na betaling uw plaat volgende week komen halen"
    Zelden heb ik me zo verlost gevoeld als bij die mooie woorden!
    Alras naar huis gereden en de hele dag met een gelukzalige glimlach gemaft!
    Een weekje later ging ik dan ook de fortuinlijke nummerplaat gaan ophalen, nog geen uurtje later stond ze keurig gemonteerd op de 328.
    Enfin, de plaat waar ik zoveel jaren van droomde is er , en blijft er!
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #2 JazzyO, Jan 13, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Prachtig verhaal Otto, en nogmaals gefeliciteerd. Het maakt je prachtige auto helemaal AF!

    Gelukkig kun je in Belgie dit nog regelen zonder er geld tegenaan te moeten smijten. Ik zit al een tijd te dubben over mijn Boxer - de plaat "74 BB" is te koop. Maarja, 8.000 euro is toch wel erg veel geld...en ik weet ook niet hoelang hij nog op Engels kenteken blijft. Het zou wel mooi staan, dat is zeker.


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #3 Dino2010, Jan 13, 2009
    Last edited: Jan 13, 2009
    Dat is inderedaad wel wat geld, Onno! En in Belgie is het niet helemaal gratis: zo'n €600 à €800!
    Maar een rechtsgestuurde BB van 74 met zo'n nummerplaat? Als goudmijndelver:)D) zou ik niet veel twijfelen.
    Zo'n auto met zo'n plaat = waardeverhoging!
     
  4. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Je hebt het verhaal al eens eerder 'live' uit de doeken gedaan Otto, geweldig verhaal.

    Zulke zaken regel je alleen in de Vooruitgangsstraat in Brussel ;)

    Gr. Martin
     
  5. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    GEWELDIG!!! Helemaal OTTO: MET HART EN ZIEL!

    En wij maar denken dat het plaatje op een treurige, natte zondag namiddag via Internet besteld was ;) Wat een verhaal en wat een mazzel heb je gehad dat vrouwtje in de Lancia je niet voor was...
     
  6. 360 Spyderman

    360 Spyderman Karting

    May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    Geweldig verhaal Otto !
     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Wat een prachtig verhaal Otto, ik had het verhaal in vlagen via via opgevangen, maar dat je dergelijke ontberingen hebt moeten doorstaan voor de ultieme plaat, dat was mij tot op heden nog niet bekend. NOOIT meer wegdoen, die plaat, en de 328 GTS zelf natuurlijk ook !
    Leeft die vrouw met die Lancia nog, ze zal toch op zijn minst in echtscheiding liggen ?
     
  8. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Prachtig verhaal. Dat mogen ze in NL direct invoeren. Kunnen ze er ook nog water geld aan verdienen. Maar dan via email.
     
  9. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Miljaar wat een super verhaal helemaal top.
     
  10. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    #10 alx355gt, Jan 13, 2009
    Last edited: Jan 13, 2009
    Wat 'n verhaal Otto :D Je hebt daar dus echt een nacht voor de deur van de DIV doorgebracht? Ik dacht dat je aan het grappen was toen je dat in september tijdens PP2 vertelde!

    Het was duidelijk dat er voor die bewuste registratie erg veel liefhebbers waren, ik had die ook al lang in m'n hoofd als HET kenteken voor een 328 GTS maar op het moment dat de nieuwe codes konden aangevraagd worden had ik natuurlijk nog niet de juiste wagen gevonden. Ik wist dus meteen dat ik op zoek moest naar iets anders.

    Zo zat ik zelf ook al heel erg lang met iets in de zin van "ALX-328" (of "ALX-355") in m'n hoofd maar uiteindelijk had ik toch liever iets dat betrekking had op de wagen en niet op mezelf. Tientallen andere mogelijkheden ben ik nagegaan, van "328-TRG" (targa) tot "328-MAR" (Maranello) of simpelweg "FE-328" of "328-SUN" maar ze leken me allemaal minder geslaagd. Tot ik op een bepaald moment een grijze Renault zag rijden die toevallig "RED" in de nummerplaat had. Ik was gewoon één van de meest voor de hand liggende lettercombinaties vergeten! :) Nog dezelfde dag, ik had de 328 een weekje eerder gekocht, heb ik de plaat telefonisch gereserveerd bij de DIV en een weekje later zou ze, als de betaling in orde was, bij de DIV in Brussel klaar liggen om opgehaald te worden.

    Zo'n gepersonaliseerde nummerplaat is toch geweldig! Maakt de auto echt helemaal af.
    Ook schitterend dat "328" niet enkel het type van de wagen is maar in mijn geval ook mijn verjaardag (3-28)
    Ben er blij mee ook al vinden heel wat mensen het gek dat men geld spendeert om een bepaalde nummerplaat te hebben.

    Als je dan de prijzen in Engeland bekijkt valt 't hier in België toch nog ERG goed mee!

    Er zijn trouwens nog mensen die zo snel mogelijk het 100% correcte kenteken wilden hebben... "308-GTB" en "328-GTB" bv stonden ook al erg snel op de juiste wagen.
     
  11. Boink

    Boink Formula 3

    Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Miljaar ;)

    Mooi verhaal Otto, als iemand die plaat verdient heeft ben jij het wel! :D
     
  12. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Ik heb gehoord dat ze binnenkort nog ietsje meer zouden kosten, een kenteken met (3 cijfers en 3 letters) zou naar de 850 euro gaan en een kenteken met (2 letters en 3 cijfers) zou binnenkort meer dan 1000 euro gaan kosten.

    En inderdaad, een letter minder = meer betalen... :)
     
  13. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,413
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Erg mooi verhaal ! Prachtig !!

    Het staat de F heel goed !
     
  14. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    @Otto,

    Zo zie je maar weer. De aanhouder wint.:D:D Daarnaast zijn de foto's zeer mooi te noemen.
    Is dit bye the way een soort afleidngsmanouvre om niets over PP3 bekend hoeven te maken Otto?

    @Vu en Peter,

    Yes yes Yes ik hoor erbij!!:)

    Joost
     
  15. Yquem

    Yquem Formula 3

    Dec 2, 2003
    1,403
    BELGIO
    Full Name:
    JR
    Zoals jullie wellicht weten zette Stirling Moss samen met Denis Jenkinson de 1955 Mille Miglia in de boeken door een historische overwinning met een nooit verslagen recordtijd van 10 uur en 7 minuten. Het startnummer "722" op de 300 SLR verwijst naar het uur van vertrek in Brescia; 07.22 am, en is binnen de Mercedes geschiedenis een beetje een magic number zie ook de limited McLaren SLR 722 uitvoering bv.

    La mama bestelde vorig jaar een nieuwe SLK, vroeg een nieuwe nummerplaat aan en kreeg per toeval 722-AAA in de bus... Het bovenstaande heb ik haar dan maar meteen even uitgelegd....

    Cordiali saluti,
    JR
     
  16. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Hee! Dat is, dat is: JR! Goed je weer eens te lezen. We zien elkaar bij de Modena Motorsport Days en anders wel bij het Ferrari-70-Estafette over een jaar of 9...

    Gr. Martin
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Superleggera heet dat :D meer betalen voor minder ;)

    @ Otto,
    Ik zie het al voor me: Man in "prime of his life" met een "verse" bak koffie en een droom die werkelijkheid kan worden.........dan die hartslag........de vrouw die uit het zicht gaat..........en dan de onzekerheid OF die platen ook daadwerkelijk klaar zouden liggen na een week! Je bent die dagen vast en zeker een paar jaar ouder geworden ;)
    De 328 is vast en zeker meer waard geworden met deze platen, jammer dat dit niet in patatten land kan :(

    Fred
     
  18. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #18 JazzyO, Jan 13, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Misschien heb je gelijk. Deze is ook nog te koop, lichtelijk duurder, ook erg mooi. Welke heeft jouw voorkeur, Otto?


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
     
  19. Yquem

    Yquem Formula 3

    Dec 2, 2003
    1,403
    BELGIO
    Full Name:
    JR
    Zonder fout Martin! MMTD juni uiteraard en in 2017 knal ik maar rechtstreeks door naar Maranello.

    JR
    PS JazzyO 74 BB = Top
     
  20. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Met veel plezier heb ik naar je stuk gelezen Otto! Prachtig verhaal met een prachtig eind! Je hebt de plaat terecht verdient!
     
  21. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc

    De laatste! For sure!


    @Otto: mooi verhaal!
     
  22. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Wat een geweldig verhaal Otto, ik heb er van genoten!! Die slapeloze nachten ik kan het me helemaal voorstellen ;)

    @Onno: Hoe zit het met de restwaarde van die platen, stel dat je 74 BB weer van de hand wil doen zodra je hem op NL kenteken zet na een aantal jaar? Wat de gek er voor geeft?
     
  23. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Dino
    Prachtig verhaal weer, heh heh :)

    @Onno
    74BB natuurlijk. Die andere is alleen mooi als er echt BOXER staat. Wat is nu 8 OXR ?
     
  24. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Het was me bij de PP2 meeting al opgevallen, maar nu is het veel leuker om het verhaal erachter te weten.
    Je moet er wel wat voor over hebben, nietwaar? :):):)
     
  25. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Otto, PRACHT verhaal! En oh zo verdiend dat jij hem "gekregen" hebt.

    Print je verhaal uit en stop het bij je autopapieren. Dit soort historie is wat een auto meer waard maakt. Niet dat je haar ooit zal verkopen natuurlijk, maar toch....

    Enneuh Onno: 74 BB vind ik persoonlijk mooier dan 8 OXR....
     

Share This Page