modellen en overige verzamelingen | Page 7 | FerrariChat

modellen en overige verzamelingen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by moriaan1, Aug 18, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    #151 moriaan1, May 2, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Heb ik net een prachtige 1;43 512bblm......wordt ik op deze 1:14 gewezen.......

    Hij staat bij Autoland, eerst maar eens informeren....

    Hans
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    #152 GTE, May 2, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hans, jij weet net zo goed als ik dat jij deze 1:14 niet aan je voorbij kunt laten gaan! ;)

    Ik krijg binnenkort deze set van Autobarn binnen. Het betreft het Risi Competizione team van Sebring 2007 met de handtekeningen van alle rijders (waaronder Mika Salo en Jaime Melo).
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    dat hangt toch echt van de prijs af.........of wou jij nou die "kleine" van mij zo graag......
     
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Die staat er al een hele tijd, misschien wel twee jaar. Misschien aan de prijs?
     
  5. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    De groep liefhebbers voor dat soort modellen is erg klein, ze zijn onhandig groot en errug duur.
    De afgelopen jaren heb ik het verzamelpad verlegd richting dit soort modellen.
    Ik heb erg lang BBR's en andere 1:43 handbouwmodellen verzameld, maar heb gekozen voor minder modellen in de vitrine, en voor een hogere exclusiviteit.
    Ja, en dan is dit een heel bijzondere.... (niet dat ik al mijn BBR's wegdoe, de heel oude en bijzondere blijven natuurlijk).

    Meestal zijn winkeliers na een tijdje ook niet meer zo blij met dit soort modellen, ze staan jaren in de winkel, en zie ze maar eens kwijt te raken.
    Vandaag even een mailtje gestuurd, en wie weet.......

    Hans
     
  6. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

    Haha, scherp! Helaas ligt mijn budget voor de komende maanden alweer vast, maar ik kan altijd in de toekomst informeren, niet? Ik hoop dat je eruit komt met Autoland.
     
  7. 355_Challenge

    355_Challenge Formula Junior

    Oct 21, 2005
    926
    The Netherlands
    Full Name:
    Michaël
  8. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Marnix,
    je weet me te vinden...... Ik heb nog geen reactie.

    Hans
     
  9. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    #159 GTE, May 4, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  10. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Die 365 is fantastisch! De blaadjes maken hem uniek, wat een vondst!

    Arena is toch BBR?

    Hans
     
  11. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    #161 moriaan1, Jun 3, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  12. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    #162 moriaan1, Jun 3, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  13. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Verhuisd!
     
  14. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Toevallig naar jouw adres? :D

    Ik had die laatste foto's nog niet eens gezien. Puike aanwinsten! Die FF40 set is inderdaad heel bijzonder. Daar had ik zelf wel tegenaan willen lopen.
     
  15. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Toevallig wel!
    Kwam gisteravond thuis, en daar stond ie .....

    Was wel 2 ribben uit mijn lijf....


    Hans
     
  16. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
  17. Danny 76

    Danny 76 Karting

    Apr 9, 2007
    51
    Netherlands
    Full Name:
    AliDarNic
    Wat een ontzettende mooie modellen allemaal.... Mijn complimenten voor diegene die ze vezameld en/of eigenhandig maakt....!
    Zelf ben ik al jaren bezig met modelbouw, van WW II, diorama's, figuren, vliegtuigen tot natuurlijk auto's. Veel verschillende schalen dus..
    Heb op mijn flickr ook een paar foto's van staan, niet veel, maar je kunt er een aardige voorstelling van maken..

    http://www.flickr.com/photos/alidarnic/

    Ik had ook een paar die-cast modellen van Ferrari's, F40 Testarossa dino ed. Trots als ik was stonden ze in de vitrine, daarna in dozen ivm ruimte gebrek.
    Totdat m'n zoontje groot genoeg werd om op zolder in de dozen te snuffelen en ze vond..
    Ja, je kunt 't wel raden wat er toen gebeurde... Ik kwam thuis, en hij had een garage gemaakt MET een schade afdeling... :(
    Enkele staan nog in zijn kast, de rest is nagenoeg gesneuveld....

    De bouwmodellen heb ik nu in een vitrine met een slotje... ;-)

    Danny
     
  18. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    gaaf die Sauber Mercedes!

    en inderdaad, een slotje is een absolute must.
     
  19. Danny 76

    Danny 76 Karting

    Apr 9, 2007
    51
    Netherlands
    Full Name:
    AliDarNic
    Ivm m'n werk heb ik een cursus moeten volgen, en daarbij moesten we een weblog maken. Één pagina heb ik gewijd aan een aantal modellen die ik gemaakt heb.

    Effe linke....: http://alidarnic.wordpress.com/in-de-maak/

    Met die Porsche 911 GT2 ben ik nu bezig...
    Mijn volgende project zal waarschijnlijk DE Ferrari 250 GTO worden, als mijn zwager me niet weer onder de neus gaat wrijven dat ik voor hem nog een complete pit-crew zou bewerken en schilderen.
    Dat is miscchien ook nog wel leuk om te vertellen, hij vezameld alle F-1 waar Schumacher mee gereden heeft schaal 1-18.
    Ik heb 'm enthousiast gemaakt met diorama's en dergelijke, hoe mooi en realistisch het kan worden. Dus hij heeft een complete F-1 pit-crew van Toyota gekocht, en die zal ik dan gaan "omkatten" naar een Ferrari-crew van 2001.

    Ja, dat is heel veel werk, maar wel een leuk vooruitzicht, en een heeeeeeel mooi gezicht als het klaar zal zijn..
    Daar houd ik jullie wel van op de hoogte. ;-)

    Danny
     
  20. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Zien er goed uit Danny!

    Wat voor schaal is de Porsche?
    Welke 250GTO ga je bouwen? Er zijn er meerdere in diverse schalen....
    MG heeft een goede kit in 1:24, Studio 27 of Hiro hebben ook in dezelfde schaal een erg mooi kitje.
    Ik ben begin dit jaar errug dom geweest, er stond een Superior/make up in 1:43 voor 250 euro op marktplaats en heb hem toen laten lopen......
    Zie ik ze later voor bedragen boven de 600 van de hand gaan..... en dat is veruit de aller allerbeste GTO die er is (of niet Marnix?).


    Ik zal deze week weer even een update van mijn Minidelta P3 posten, hij wordt echt heel bijzonder! Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat!

    Hans
     
  21. Danny 76

    Danny 76 Karting

    Apr 9, 2007
    51
    Netherlands
    Full Name:
    AliDarNic
    De porsche's mercedes en lancer zijn 1:24, de 550 "little Bastard" is 1:43.. Die zag ik een keer in een modelbouwzaak staan, kant en klaar. Hij is 'ontzettend' slecht geschilderd, veel te veel bruin, ik heb alleen de diorama gemaakt. De 550 is van resin, en de lak is kei en kei hard, ik heb er wel aan zitten denken om alles er af te gooien en opnieuw op te bouwen.. Durf 't eigenlijk niet goed aan..

    Ik ben laatst jarig geweest, en heb die 250 GTO (Revell) van mijn kids gekregen, en tja, die zijn 8 en 9 jaar, en hun zakgeld is nog niet zoveel dat je ze bijv van Hiro of Studio 27 kan halen...
    Maar ik heb me al lang bekeken hoe 'm ga maken, en zal er heel wat aan moeten sleutelen om er nog meer detail aan te brengen. Maar dat vind ik HELEMAAL niet erg.. Die C-9 was ook gewoon standaard, heb de deuren er uit gesneden, bedrading ed. zelf gemaakt.
    Wat me wel opviel is dat de velgen van de 250 uit 3 delen bestaat, dus mooie diepe velgen.. ;)
     
  22. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    zeker.

    Of je moet die versies met die door Sergio Scaglietti handgeklopte body bedoelen, maar die bestaan alleen in 1:1 en zijn nog ietsje duurder :D
     
  23. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    #173 moriaan1, Jun 26, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  24. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    zo Hans, dat ziet er serieus levensecht uit! Fascinerend.
     
  25. moriaan1

    moriaan1 Formula 3

    Dec 3, 2006
    2,329
    Netherlands
    Full Name:
    Hans
    Dan is het helemaal gelukt!
    Het was de bedoeling om hem "levensecht" te bouwen. Geen blanke lak, en andere "mooimakers".
    Alles bij elkaar bijna 2000 popnagels geplakt, maar zeker de moeite waard.

    Ik schat dat er ongeveer 300 uur werk in zit, en dan weet ik ook gelijk waarom Minidelta voor de gebouwde versie 3000 euro vraagt.
    ( het bouwen van een 1:43 kost bij BBR ongeveer 4,5 uur).

    Het volgende project(en) ligt al weer klaar. Een 1:14 166MM barchetta en een 1:12 Daytona comp. Ik weet nog niet welke eerst aan de beurt is..

    Hans
     

Share This Page