Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3528 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Er komt ook een 208 GTB Turbo bij binnenkort.
    Van een vriend van mij.
    Hij wacht op RDW-keuring tot na de winter uiteraard.
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom William (of is het Bastiaan?) hier op de site. Je begint gelijk goed met een GTC4. De meest "praktische" die we hier in huis hebben. Ook de 4whd kan handig zijn daar in het besneeuwde CH. Niet onze favoriete bestemming (lees: teveel verleidelijk en mooi aangelegde wegen waarop het moeilijk inhouden is) vanwege jullie wetgeving…
    Ik sprak laatst iemand uit CH op het vliegveld die mij vertelde dat er een (underground)App bestaat waarop actuele controles in CH worden bijgehouden. (Her)ken jij dit?
    Aangezien met navi's zoals TomTom Live geen info verspreid mag worden rijden wij eigenlijk altijd "blind" door CH (met alle gevolgen van dien….)

    Hoe denk je zelf de teugels te kunnen laten vieren van de 690 paarden? Zijn er toch technische snufjes waar wij geen weet van hebben? Of ga je wellicht toch de grens over om de boel eens open te gooien (ook lastig om dat iedere keer te doen).

    Fred


    Mooie aanvulling weer! Kan iemand mij uitleggen waar die toch redelijk zeldzame (althans voorheen) 208 Turbo's massaal vandaan komen? Het zijn allemaal Italiaanse exemplaren, dat is duidelijk. Echter voorheen zag je of hoorde je er maar zelden van een. Nu rijden er toch al wat in NL rond inmiddels. Is er iets bekend over de betrouwbaarheid van de techniek?
    Het is een kleinere motor (die toch serieus toeren moet draaien) om de turbo aan te slingeren. Lijkt mij niet bezwaarlijk maar wel meer belastend..
    Welke km standen zijn cruciaal en/of bekend hiervoor? En welke gebruikelijke standen worden aangeboden?
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Uit Italië idd
    Ze komen trouwens nergens massaal vandaan hoor. Zijn maar een paar honderd van gemaakt he.

    Maar bij gebrek aan betaalbare 308's kijkt men verder en daardoor zitten ook de 208 Turbo's (al een tijd) in de lift. Gaan nu dus ook richting de 60-70K tegenwoordig. En soms nog duurder.
    Een paar jaar geleden wilde niemand zo'n Turbo, maar dat is nu helemaal anders. En terecht. Ze zien er net zo mooi uit en hebben een interessante motor.
     
  4. WilliamB

    WilliamB Formula Junior

    Feb 1, 2017
    254
    Switzerland
    Full Name:
    William
    Bastiaan is in feite m'n achternaam :)
    Daar ik van delen hou, is de GTC4 toch wel een van de meest geschikte exemplaren waar je met z'n 4-en op een fatsoenlijke manier kunt zitten en toch het sportieve deel niet behoeft te missen.
    De wetgeving is hier inderdaad niet misselijk! Boetes zijn duur, 30 km boven de toegestane snelheid is automatisch 'up to the judge'. Die kan uiteindelijk een boete vaststellen tot 20% van je jaar inkomen! Het is al weer enkele jaren geleden ... er was een Zweed aangehouden die met zijn Ferrari de 240 haalde en uiteindelijk een boete van CHF1.5 miljoen kreeg opgelegd. Dus ... ik hou me hier redelijk aan de snelheid.
    Ik ken geen ondergrondse APP, er is wel 'n verkeers app waar de gebruiker zelf kan aangeven waar er een controle plaatsvindt. GPS systemen met flitspalen waarschuwing zijn verboden en kunnen, bij controle, in beslag genomen worden. Kortom, niet gemakkelijk hier!
    Dat betekent, om de paarden eens de vrijheid te geven, dat je inderdaad naar de buurlanden moet (Frankrijk 30 min., Duitsland 2 uur, Italie 1 uur) of een race track opzoeken. Nou ben ik niet 'n man van de extreme hoge snelheid, dus die 330km zal ik nooit halen. Accelereren is meer mijn ding :)
     
  5. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    117
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Mooi, altijd leuk om broertjes of zusjes te verwelkomen! :)
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    ZOEKEN Robin ! :D
     
  7. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    #88182 Harry-SZ, Feb 3, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  8. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    117
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Mini GTO met enkele turbo, maar wel heel mooi hoor!
    Zijn er ook niet zo heel veel van geproduceerd, nu maar hopen dat er ook km's mee gemaakt gaan worden, kunnen we er allemaal van genieten!
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #88184 328gts1987, Feb 3, 2017
    Last edited: Feb 3, 2017
    +1

    Ps die neus-lip is mij eerder nooit opgevallen…


    @ William,
    Mooi dat je voor sportief gaat en comfort tegelijk, jammer echter dat je de grenzen €€€€ moet opzoeken daarvoor :p
    De hoogte van de boetes is ons bekend (helaas) maar de mentaliteit is ook wel een dingetje hoor. Ik werd zelfs een keer aangesproken tijdens een overleg (we hadden de auto's even gepareerd/gedropped om de verdere route te bespreken) of we de auto's net uit konden zetten?
    De dame in kwestie: +70 jaar met boodschappentas en uiteraard Zwitserse….
     
  10. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    117
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Mooie aanvulling weer! Kan iemand mij uitleggen waar die toch redelijk zeldzame (althans voorheen) 208 Turbo's massaal vandaan komen? Het zijn allemaal Italiaanse exemplaren, dat is duidelijk. Echter voorheen zag je of hoorde je er maar zelden van een. Nu rijden er toch al wat in NL rond inmiddels. Is er iets bekend over de betrouwbaarheid van de techniek?
    Het is een kleinere motor (die toch serieus toeren moet draaien) om de turbo aan te slingeren. Lijkt mij niet bezwaarlijk maar wel meer belastend..
    Welke km standen zijn cruciaal en/of bekend hiervoor? En welke gebruikelijke standen worden aangeboden?[/QUOTE]


    Niet alleen Italië Fred, in '88 en '89 zijn ze ook in Portugal met een belasting voordeel geleverd, slechts in minimale aantallen.
    Voor wat betreft de betrouwbaarheid, dat gaan we a.s. Mei meemaken richting MM 2017!
    Daarbij is de 208 in 3 modellen geleverd;
    208 GTS /GTB 1981 - 1982 155pk
    208 GTS / GTB turbo 1983 - 1985 215pk
    GTS / GTB turbo (intercooler) 1986 - 1989 254pk
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #88186 328gts1987, Feb 4, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    15 April a.s. is er weer de GMtec supercarmeeting. Dit naar aanleiding van het giga succes van vorig jaar. De opkomst was boven elke verwachting rond de 400 bolides!
    De organisatie was top waardoor de overtroffen verwachtingen geen problemen opleverde.
    De BBQ smaakte goed alsook de broodjes en verse jus.
    De voorbereidingen zijn inmiddels al in volle gang en de verbouwing (tijdens vorige editie nog niet voltooid) inmiddels afgerond.
    Anders gezegd: Ze zijn er klaar voor! zie voor aanmelden: https://www.facebook.com/events/335493103456898/

    De vorige editie welke aansluitend was op de herfst-rit zie je hier:
    http://www.ferrarichat.com/forum/144630659-post350.html
    http://www.ferrarichat.com/forum/144634071-post363.html

    De afgeronde verbouwing met nieuw interieur:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We gaan er ook ZEKER weer met een leuke club F's heen Fred (kan je zien op het jaarprogramma) !

    We hebben ook weer een eigen F parkeerplaats ...
     
  13. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik heb in 2011-2012 de enige 208 GTB (27-XF-ZP)in Nederland in bezit gehad. Erg leuke auto, vlot maar niet snel. uiteraard met carbs voor het mooie geluid en single exhaust.
    Zijn er maar 140 van gebouwd, korte overbrenging in de bak, in 2011 wel de 1e prijs mee gewonnen op Concours viva Italia Assen
     
  14. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Milko, ben je daarmee ook op De Walm in Zundert geweest? Ik denk dat ik daar dan nog met je heb staan praten, moet daar ook nog foto's van hebben. Zal morgen even kijken.
     
  15. kliko312

    kliko312 Karting

    May 21, 2008
    169
    NLD
    Full Name:
    Graaf
    Ben benieuwd waar je ex 208 is gebleven. Sindsdien heb ik deze nooit meer gespot. Blijft een mooie verschijning��

    Grt Toon
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ha die Toon,

    Hij is nog in Nederland en heb hem via auto junk nog gespot ergens op een oprit in het noorden van Nederland.
     
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zou zomaar kunnen!
     
  18. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    208 GTB is ook leuk inderdaad (net zo mooi als een 308), maar ik zou toch de pk's gaan missen denk ik. De turbo heeft dat probleem niet.
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #88195 Melvok, Feb 7, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik weet niet of je het wil of dat het je nog lukt … 

    Vanmiddag toch nog de Maginon dascam van de ALDI voor E 50 kunnen kopen. Wat mij betreft net zo goed als een dure GoPro. En zelfs met GPS module …

    Was aktie vorige week …. Zat in de (show) vitrine; werd er op attent gemaakt door een kameraad.

    FULL HD en erg goede reisbeelden mee te maken. Omkeer functie, auto-start, >32 GB, losse beelden die worden opgeslagen en pas als het kaartje vol is overschrijven.

    Zeer simpel in gebruik en om op te hangen in de auto. 3 jaar volledige garantie. Heb de beelden gezien ... perfekt HD ! Met geluid !

    Betaalbaar, goede kwaliteit (eindelijk) ... ben er erg blij mee … Succes ! :)
    Image Unavailable, Please Login
     
  20. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen Mel. On-line reviews zijn niet erg positief. Belangrijk bij zo'n cam is dat je kentekens van andere auto's kunt lezen. Plaats eens een video als je hem hebt kunnen proberen.

    De Blackvue staat goed bekend. GoPro's zijn daar niet voor bedoeld.

    Ik heb zelf een goedkope camera uit China. Minder goed dan een Blackvue, maar prima in staat om een onverwachte situatie vast te leggen. Zoals bijvoorbeeld vorig jaar:
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=jmlbkRuVRuo[/ame]
     
  21. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    mbt die reviews on-line: die gaan over oudere types. Jij hebt waarschijnlijk de Maginon cbb 70 gps. Daar is nog weinig over te vinden. We verwachten dus een review van jou....
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt ... de CBB 70 GPS, ben benieuwd of je de beelden goed (genoeg) vindt :)
     
  23. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Inmiddels de beelden kunnen beoordelen. Top kwaliteit!
     
  24. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Bekende plek, kom er dagelijks langs. Ben er zelf een keer goed weg gekomen en denk sindsdien ook aan een dashcam. Welk type heb jij? Linkje? Het beeld is goed genoeg in ieder geval.
     

Share This Page