WK Formule 1 | Page 12 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #276 328gts1987, May 10, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik was vandaag op Catalunya en maakte in een paar uur heel wat mee.
    Een verslag postte ik hier in de hoofddraad. zie http://www.ferrarichat.com/forum/holland-belgium/16406-nederlandstalig-dutch-speaking-4426.html

    Komende zondag goed op linksachter letten met de pit-stop. Ik sprak die mechanicien en die was nu al zenuwachtig...

    Nu maar eens kijken of iemand kan herhalen wat ik deed op dezelfde dag, op pole staan en op de hoogste trede, letterlijk! :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie updates van diverse teams. Die hadden ze goed verborgen gehouden afgelopen week. Nu "slechts" 0,7 sec vanaf de pole ipv de 1,5 sec zoals eerst voor Max. Ook Vettel ging (na een moeilijk begin) weer goed van zijn plek.

    Mooi weer ook daar en een mooie afsluiting van de kwalificatie, interview van de 3 eerste (en Alonso, waar komt die ineens vandaan?!) op de finishlijn direct na uitstappen. Vraag me af hoe ze dat gaan doen als het regent...
    Je ziet langzaam aan zeker verbetering in het betrekken van de fans bij de F1, iets wat al veel eerder had moeten gebeuren. Vliegende T-shirts, open paddock :)p) en diverse app's geven meer toegang.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ben benieuwd wat de vrije training morgen gaat opleveren ....
     
    328gts1987 likes this.
  4. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Signapore is een mogelijkheid voor Red Bull om de hegemonie van Ferrari en Mercedes één keer te doorbreken. De 1e vrije training lijkt dit te willen bevestigen met Daniel op 1 en Max op 2 maar morgen zullen we in een spannende qualification meer feiten krijgen. Hier is de Q2 belangrijk want in de Q3 gebruiken de SF en Mercedes bolides altijd wat extra power. Maar ja, eigenlijk moet ik natuurlijk alleen Sebastiaan en Kimi de meeste punten toewensen.
    Max is super en heeft zeker meer dan gemiddeld pech maar wat is Ricciardo een relaxt super talent. Over 1 1/2 jaar Honda motoren en daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld. Laten we er maar vanuit gaan dat het Honda een keer gaat lukken en dat dat voor seizoen 2019 zal zijn.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    OOIT was Honda toch leading met F1 motoren Menno ...? Of vergis ik mij ... :)
     
  6. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Tsja, Fangio was ooit de beste piloot en Tazio weer ver voor hem terwijl Alfa, Bugatti en Maserati ook hun lange goede periodes hebben gehad - ik geloof dat overall Alfa nog de meeste overwinningen op zijn naam heeft. Doch, eeuwen oude Chinese wijsheid heeft mij geleerd dat...........historisch behaalde resultaten geen garantie zijn voor de .................
    Overigens vindt een zekere Fernando dat Honda wat veel tijd neemt om competitief te zijn;)
     
    Melvok likes this.
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Q 1 en Q2 nu voor Red Bull ... dan Ferrari's en daarna volgt Mercedes ... :D Ben benieuwd Menno !
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit ... ;)

    Vettel wint opeens Q3 = pole position !

    Mooi gereden; de beide Red Bulls volgen ... en waar blijven de toppers van de afgelopen races van Mercedes ... ?

    Image Unavailable, Please Login
     
  9. Wing64

    Wing64 Rookie

    Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    het ziet ernaar uit dat het morgen de hele dag licht gaat regenen in Singapore. Als Max zijn zijn kansen afwacht zie ik hem de race nog winnen ;-). Het belooft een interessante race te worden!
     
  10. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Akelig stil hier na het (zoveelste) debacle van dit seizoen... :-(
    Jammer voor Max en eigenlijk wat in potentie een hele leuke had kunnen en moeten zijn.
    Nu werd het een optocht over all rondes die door de top overigens keurig werd uitgereden.
    Op naar de volgende race!
     
  11. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  13. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Zeker trieste start van wat een mooie en boeiende race had kunnen zijn. Nu redelijk slaapverwekkend.

    Het meest trieste vind ik de opmerking van Ferrari dat Max zowel Raikkonen als Vettel uit de race heeft gekegeld. :eek:
     
  14. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    over de race valt niks te vertellen maar Mel in Q3 waren de Ferrari's en Mercedessen ineens wat sneller en kon Vettel de pole pakken..............

    Na de 2e bocht waren Max en de SF klaar en hoopte ik op spektakel van Alonso............bagger GP:(
     
  15. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dat was een hele verkeerde opmerking. Ik hoop dat het iedereen nu duidelijk is dat onze Duitse Ferrari vriend alle ellende van de tripple crash op zijn naam kan schrijven.
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Schandelijk wat ze nu weer zeggen:

    Seb: 17 Sep 2017 I had an average start and then I moved slightly to the left trying to defend my position from Max.
    Then I got bumped on one side as Kimi’s car hit me. I’m not sure what happened. Ja ja .... :eek:

    Kimi: 17 Sep 2017 At the start I had a very good jump, then I got hit; that was the end of our race. I GOT HIT .... :eek:
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    In mijn opinie heeft Vettel Verstappen geknepen omdat beide ongeveer gelijk opgingen. Wat Vettel niet kon weten/zien is de mega start van Kimi. Die zat voor hem uit het zicht (spray) naast Max.

    Als Kimi daar niet had gezeten (lees: normale start had gehad) was de actie van Vettel goed afgelopen mits hij Max had laten leven. (waar ik van uit ga)

    Ik vind nog steeds dat vettel de veroorzaker is maar begrijp zijn positie ook, hij moest Max voor blijven om maximale punten (tov Hamilton) te pakken. Dom is het alleen dit in de eerste bocht te willen doen, had daar de hele race voor gehad.
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    SF heeft de kans op een WM titel nu wel weggegooid imo .... :(
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat gaat wat ver Mel met nog 6 races te gaan. Als Mercedes een blunder begaat waardoor Hamilton uitvalt of motor/bak wissels hoeft te doen en Vettel maximale punten pakt is het weer zoals voorheen.
    Wel is het zo dat de "rek" er bij SF eruit is. Het hangt nu af van het andere team of ze fouten maken of niet. Zo niet, dan wordt het lastig. dat is zeker.

    Nog maar een paar regen dansjes doen, dat geeft kansen voor Max en maakt kansen mogelijk voor SF om Hamilton te passeren. Immers in Singapore kreeg Hamilton duidelijk instructies niet te ver vooruit te lopen ivm kans op regen/safety car waardoor hij misschien de pits al voorbij zou zijn en anderen er nog voor als er iets plotseling gebeurde.

    Helaas is dat defensief rijden tot de max, iets wat hij vorig jaar heeft geleerd van Rosberg die daardoor zijn titel veiligstelde, onder de neus van Lewis. De kans dat ze dus een blunder begaan gaan ze vanaf nu maximaal beperken, helaas.
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Q3 -> 1 Hamilton, 2 Kimi Räikkönen, 3 Max
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ongelooflijke race vandaag ...

    Kimi niet gestart, Vettel vanaf plaats 20 nu op 4 ....

    Max in 4e ronde voorbij Hamilton en gaat maar door ... met Riciardo op 3 ...

    Hoe loopt dat af ? :D
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En zo is het gebleven ....
    1 Max
    2 Lewis
    3 Daniel
    4 Sebastian .....
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een race en mooie inhaal acties! Jammer dat we deze GP moeten gaan missen, altijd spektakel. Thank you Malaysia
     
    Melvok likes this.
  24. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Ik heb genoten !!!!!!
     
  25. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dit was wel heel erg gaaaaaaaaaaaaaaaafff voor de Nederlanders onder ons, zelfs voelde ik me weer wat emotioneel.. De feiten zijn dat Max onverwacht snel was en tot de bandenwissel ook sneller dan Ricciardo maar duidelijk is ook dat de Red Bull erg snel was op Sepang en de Mercedes de baas. Tsja, Max heeft wederom laten zien van een zeldzame klasse te zijn en indien het niet tegenzit maakt hij er wat moois van. Balen natuurlijk dat Kimi na de mooie 2e grid plek niet eens kon starten terwijl Vettel op plekje achteraan mocht beginnen. Vettel deed het goed natuurlijk en de 4e plek was het maximaal haalbare al verwachte ik eerst dat hij Ricciardo nog voorbij kon komen maar deze had nog voldoende reserve in zn banden gelaten om in de laatste ronden wat meer te geven.

    Mooie race verder, Alonso is nog immer geweldig, Stoffel was erg sterk dit weekend .................maar Bottas presteerde weer eens onvoldoende.
    Toeval is dat ik a.s. zondag in Kuala Lumpur ben ..................ja, 1 week te laat:)
     

Share This Page