Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 65 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    + 1 !

    Gr. Martin
     
  2. Joeld

    Joeld Formula Junior

    Jan 16, 2012
    416
    NL, Bennebroek
    Full Name:
    Joël
    Welkom! Ik ben zelf niet zo'n fan van de 612 designtechnisch, maar in deze kleurcombinatie staat er toch wel een ontzettend fraaie auto!
     
  3. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    + nog 1
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1604 Melvok, May 3, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Leuk je verhaal te lezen hier Paul ! En idd een zeer bijzondere kleur imo.

    We gaan hem vast nog heel veel zien bij evenementen !
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Leuk verhaal Paul, welkom. Mooie kleur op deze 12 cilinder! Je begint maar gelijk met de top een 12 pitter! Dat zal wel iets anders aanvoelen als de corvette's die je hebt gehad.

    Ik kijk wel op van je verhaal van kosten, dat zijn geen grappen :(
    Nu zeg ik niet dat Ferrari goedkoop is maar 2x een bak wisselen (op dezelfde auto) heb ik hier op het forum nog niet gehoord...gelukkig :p

    Het is duidelijk dat je geniet van de beleving in de auto waarbij een beetje geluid wel gehoord mag worden. Interessante oplossing die je aandraagt. Zeker omdat je eigenlijk de standaard uitlaat in tact laat, je kunt dus kiezen tussen standaard en wat luider.
    Ik ga zeker bij een eerst volgende kans eens achter je rijden om te horen hoe dat klinkt.
     
  6. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Gefeliciteerd met je aanwinst en wat een bijzonder mooie en aparte kleurstelling.
    Jij veel veilige en leuke km's gewenst.
    grt,
    Ronald
     
  7. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Wekom hier, heb jij toevallig ook in die DB7 Vantage van Prins gereden met handbak? Zo ja ik ook, dat was hem inderdaad echt niet, eea is natuurlijk gebaseerd op een Jaguar XJS....
    Destijds stond jouw auto daar ook, erg mooi hoor. Bij ons is er uiteindelijk toch een Aston (V8 Vantage) gekomen om de Dino GT4 te vergezellen.

    Veel plezier met je 612, een model dat ik langzamerhand wel ben gaan waarderen, zeken in een dergelijke speciale kleur.
     
  8. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    De DB7 Vantage die ik gereden had bij Prins had een automaat die nog trager aanvoelde dan de automaat van de Corvette. Ook voelde hij erg log aan.
    Wat ook in mijn achterhoofd speelde is dat ik de DB9 en de DB11 mooier vindt dan de DB7.
    Terwijl ik de achterzijde en de zij aanblik van de 612 weer veel mooier vindt dan de FF.
    De voorzijde van de FF en de F12 vind ik dan weer mooier dan de 612 en 599. (er moet toch wat te wensen overblijven niet!)
    Ben ook blij dat Ferrari met de GT-4 Lusso en de 812 weer teruggaat naar zijn roots:
    4 achterlichten!
    Ook al rijdt mijn 612 fantastisch, je merkt wel dat je met een grote auto onderweg bent. Een echte autobahn cruiser dus en met 320 km/u topsnelheid zijn er maar weinig Duitsers die je bijhouden met hun M's, AMG's en Porsches.
    En daarom ben ik ook nog steeds erg blij met m'n Mazda MX-5, want laat die nou op de binnenwegen weer leuker rijden. En daar zit geen kant aan die minder mooi is.
    Hij is niet voor niets World Car of the year van 2016 verkozen; zowel gewonnen in de klasse design als overall.

    Ik dank jullie wel voor al jullie positieve reacties.
    En ik nodig jullie van harte uit om achter mij te komen rijden tijdens een tourrit. Neem wel gehoorbescherming mee!
    Ik ben van plan om op uitnodiging van de FOC naar de Supercar Sunday in Assen te gaan en de zomerrit van 25 juni.

    We'll meet again!

    P.s.: als jullie nog een gaaf filmpje willen zien moet je naar de eerste 5 filmpjes van deze link kijken. Deze zijn opgenomen op de terugweg na een meeting in Praag op een verlaten vliegveld:
    https://www.youtube.com/results?search_query=corvette+c5+wide+body+airfield
    Blijft toch ook een lekker geluidje :) Met hetzelfde Guerrillasysteem --> klep open!
     
  9. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1610 Melvok, May 4, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klinkt goed Paul! Crackeld lekker daar aan het einde.

    Jammer dat de meeste hier een auto hebben met het blok achterin waardoor dit systeem niet mogelijk is. Bij jou lopen de uitlaten onder de auto door, bij de V8'en van hier liggen de blokken zover achterin dat er geen enkel stuk onder de auto door lopen. Er is werkelijk geen recht stukje pijp te vinden.
    Bovendien hebben de meeste een bodemplaat (jij op de 612 niet?) waardoor er dus extra aanpassingen noodzakelijk zijn voor een "mid"uitgang
     
  12. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Mooie 612 en welkom Paul. Dat systeem noemen ze ook wel "cutters" en worden wel vaker op Amerikaanse wagens toegepast.

    Klinkt goed.

    Binnen de club heeft nog iemand zo'n 612 in dezelfde kleur, alleen dan met een Tubi volgens mij
     
  13. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    #1613 Berger, May 4, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik heb nog paar leuke anekdotes over dit systeem.
    Toen ik de C5 kocht zaten er geen dempers op. Zoals je op het filmpje kan horen is dat even ge-wel-dig!, maar voor lange ritten toch wel vermoeiend. Bij bepaalde snelheden krijg je dan een dreunend gevoel in je oren.
    Nu had ik dat Guerrilla systeem al eens gezien op een Camaro en het leek me wel gaaf voor de Corvette.
    Allereerst navraag gedaan bij de dealer, of die zoiets kon monteren, maar die zei dat dat onmogelijk was omdat er niet genoeg ruimte voor zou zijn.
    Uiteindelijk toch het bedrijf gebeld en ik begreep van hem dat hij er al meer op een Corvette C5 gemaakt had en dat dat zeker moest lukken.
    En gelijk had hij.

    Laat ik nu hetzelfde verhaal krijgen bij de 612. Ik had namelijk bij Wim Prins als aankoop eis gesteld dat ik eerst nog een langere proefrit wilde en dat hij grondig gekeurd moest worden.
    Na de eerste kennismaking bij Prins ben ik op de terugweg doorgereden naar Kroymans. Bij Kroymans voelde ik me inderdaad iemand die om een sticker kwam vragen, waarbij de verkoper geen zin had om het mij te geven.
    Ik mocht in de auto die ik daar gezien had met veel gratie instappen, maar om een proefrit te maken moest ik er eerst nog maar eens even goed over na gaan denken en als ik dan het koopcontract had getekend, mocht ik er onder supervisie een blokje mee om.
    Ik vraag mij werkelijk af wie daar nu de klant is. Ik heb ook een eigen zaak en als ik mijn klanten zo had behandeld, had ik na 1 jaar de deuren kunnen sluiten. Wat een arrogantie! (red. Sorry, dat moest ik even van me afschrijven)
    Gelukkig ontvingen ze me bij Louwman aan de A2 erg hartelijk en daarom wilde ik daar de keuring laten doen. Spontaan kreeg ik van Wim de sleutels mee om de langere proefrit dan maar gelijk naar Louwman te doen.
    Onderweg kreeg ik steeds meer het besef dat ik de 612 met het standaard uitlaatgeluid wilde aanpassen naar het Guerrilla systeem. (zeker toen ik hoorde wat de andere uitlaatjongens voor prijzen hanteerde)

    Toen hij bij Louwman op de brug stond keek ik natuurlijk gelijk naar het verloop van het uitlaattraject, maar inderdaad het meeste zie je niet door de bodemplaat.
    Toen ik overlegde met de keurmeester dat ik een bypass systeem wilde laten monteren, riep die gelijk (je voelt hem al aankomen) ONMOGELIJK! Geen plaats voor.
    Ik natuurlijk balen, maar door de ervaring met de Corvette toch gevraagd of hij de bodemplaat wilde verwijderen. En inderdaad horizontaal rechts en links was er nergens ruimte.
    Toch liet ik het er niet bij zitten en heb gelijk foto's gemaakt en doorgeappt naar Sebastian van Guerrilla.
    Ik heb hem gelijk ook medegedeeld dat ik binnen een halfuur zeker wilde weten of het systeem onder de 612 paste anders had ik hem toch zonder te kopen teruggebracht bij Wim, wat natuurlijk wel een domper was geweest.
    Aangekomen bij Wim bevestigde hij telefonisch dat het erg krap was, maar het toch echt wel moest lukken! Pak van mijn hart, want voor de rest klopte de auto helemaal.

    Ik vroeg me wel af hoe hij het wilde gaan doen.
    Uiteindelijk heeft hij ter hoogte van de achterbanden aan de onderzijde van de buizen twee gaten geboord, waarin hij de cilinder met klepbehuizing naar de grond toe gericht heeft ingelast. Ik schat dat de cilinder met klepbehuizing niet langer is dan zo'n 8 cm.
    Dat monteren klinkt makkelijker dan het is, want om de normale buizen heen zit nog een soort shell (waarschijnlijk voor isolatie van de warmte?). Een dubbele buis dus.

    In de bodemplaat heeft hij een doorvoer gemaakt, waar maximaal 3 cm uitsteekt.
    Dat is ook het enige wat je ervan kan zien (als je onder de auto kijkt).

    Om nog even op de opmerking terug te komen dat het op een blok die achterin de auto ligt niet mogelijk is.
    Ik ben er namelijk niet zo bang voor dat hij het systeem er niet op zou kunnen krijgen. (uiteindelijk al twee keer een andere ervaring gehad, terwijl de "deskundigen" het onmogelijk vonden)
    Hoe het uiteindelijke geluid wordt met een open klep zou weleens een heel ander verhaal kunnen zijn. Hij was toevallig ook gelijk met een Porsche Boxter bezig om daar het systeem op te zetten, maar had wel moeite om er een goed geluid uit te krijgen. (nu klinkt een Porsche natuurlijk nooit zo goed als een Ferrari :)
    Ik zou zeggen: "als je meer wilt weten, bel Sebastian van Guerrilla - (geen telefoon nummers toegestaan :()
    (ik heb daar geen aandelen hoor, maar het is een betrouwbaar adres)

    Op onderstaande foto's kan je het proces een beetje zien.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  14. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    Ben je niet abuis en heb je de mijne niet gewoon gezien / gehoord?
    Op het Ferrari-register ( Scaglietti | Ferrari - Lamborghini Register Nederland ) ben ik ook de enige met die kleur en anders verwacht ik dat Mel het me ook wel had laten weten!
     
  15. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Okay misschien ben ik abuis inderdaad. Of er zit nog een 612 in een andere kleur bij, maar ik meen me die rvs eindstukken te herinneren in combinatie met een "tubi geluid".
     
  16. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    Waar had je hem gezien?
     
  17. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Al bij meerdere meetings. Volgens mij ook de herfstrit, maar zeker ook op de bitterballen&koffie meeting.
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We hebben in ieder geval een zwarte 612, maar volgens mij nog eentje ...
     
  19. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    Bij deze het bewijs dat met de motor achterin het ook kan:
    https://www.youtube.com/watch?v=4ApRXad5Hec
     
  20. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    #1620 Berger, May 5, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik ben bij de Herfstrit 2016, de infomiddag, de Riwax poetsclinic en de Lenterit geweest.
    Als je met de bitterballen&koffie meeting de info middag bedoelt, dan kan het alleen maar mijn auto geweest zijn!
    Op alle 3 de meetingen was er maar één 612 in die kleur en dat is die van mij.
    'k Heb wel één of twee zwarte 612's voorbij zien komen op m'n eerste en laatste meeting.

    Ze staan hier gebroederlijk naast elkaar en aan de velgen kan je zien dat het twee verschillende zwarte's zijn
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1621 328gts1987, May 6, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  22. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    Komt ook mooi uit zo!
    Al is het niet exact dezelfde kleur.
    Zover ik kan nagaan is de 599 nooit in de kleur Rubino Miccalizzato gemaakt, maar wel in kleuren die er dicht bij in de buurt komen.
    Het zou b.v. de kleur Rossa Monza kunnen zijn.
     
  23. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    Het lijkt ook of de mijne iets donkerder is en een klein vleugje meer naar het paars gaat.
    Ik vind mijn auto ook meer wijnrood dan robijnrood.
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Staat toch gewoon een code/naam op de sticker in de voor of achterklep ?

    Hoe heet die ? Is het van PPG of Glasurit Paul ?
     
  25. Wdemuynck@hotmail.com

    Mar 24, 2015
    35
    Izegem Belgium
    Full Name:
    Willem Demuynck
    Hallo iedereen

    opeens zie ik dat er een nederlandstalig deel op de chat staat.
    Bij deze stel ik me ook even voor , Willem uit Izegem, trotse eigenaar van een 612 One to One van 2009 en een 512 TR van 1993. Mijn hart al jaren verloren aan Ferrari , ooit begonnen met een 412, die ik jammergenoeg verkocht heb, ik mis hem nog altijd :( Maar de andere twee maken veel goed :)
    Vele groeten

    Willem
     

Share This Page