Italia Rit 2017 | Page 5 | FerrariChat

Italia Rit 2017

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Melvok, May 16, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Alleen iemand die er niet bij hoort en er wel dolgraag bij zou willen horen, zou die 6K overmaken in de hoop toch mee te kunnen doen.
    Ik snap niet dat iemand dat zou doen. Als je niet bent uitgenodigd ben je blijkbaar niet gewenst, dus waarom zo'n moeite doen en zoveel geld betalen?
    Dan beter zelf daarheen rijden (of met een groepje) en hopen dat je iets kunt zien. Italië is sowieso de moeite waard, ook als je niet op het F-feestje mag komen.
     
  2. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Bij de Mille Miglia en de Tribute is dat niet anders, je zou haast denken dat het Italiaans is ;)
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    WEL anders en niet anders Roger .... Tribute en MM zijn tenminste twee maal zo duur zelfs nog !!
     
  4. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dit staat er elders op Fchat:

    September 9th
    8.30 - 10.00 Shuttle transfer from the hotel to the Ferrari exhibition area
    10.00 Departure heading to Parma
    13.00 Hotel check-in and buffet lunch in Parma
    Car exhibition in the Parco Ducale
    16.00 Official departure of 500 Ferrari in convoy to Maranello *
    19.30 Light Dinner in Fiorano
    70th Anniversary Celebration Show
    Shuttle transfer to the hotel

    September 10th
    8.00 - 9.00 Shuttle transfer from the hotel to Fiorano Circuit
    10.00 Concourse d’elegance in Fiorano
    13.00 Buffet lunch in Fiorano
    16.00 End of activities
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inmiddels heb ik een eerste officiele 70 anniversery evenement van Ferrari meegemaakt. Of eigenlijk 2 al.
    Op Pebble Beach (daar volgt nog een ander draadje voor hoop ik) was er naast het concourse een complete fairway (=golf) gereserveerd voor het ten toon stellen van 70 stuks ferrari's.
    Op voorhand was er verwarring/onduidelijkheid of dit uitsluitend voor genodigde, ferrari eigenaren of algemeen publiek toegankelijk was.

    Niemand (dat is, dealers, ferrari Spa of zelfs organisatie Pebble Beach) kon/of durfde hierover uitspraken te doen. Ik heb zelf contact gelegd met dealers in USA die antwoorden dat zij zelf of slechts 24 kaarten beschikte voor hun +300 vaste klanten. Dat is lastig kiezen als daar grote verzamelaars bij zitten en om 6 stuks per partij vragen...
    Ook mijn maatje (type Alex/Forza, goed voor minstens 20 ferrari's in onderdelen per jaar) kon mij niet verder helpen maar lukte het zelf wel 2 kaarten (a $850,-/stuk :eek:) te ritselen.

    Uiteindelijk vlak voordat ik vertrok naar Japan (om uiteindelijk via Australie naar Amerika te vliegen en daar Carweek/Pebble beach mee te maken) kwam er bericht, via F-chat :) dat het terras en Casa uitsluitend voor genodigde was maar de Fairway (met de auto's en dus het belangrijkste ;)) op Zaterdag om 16:00 werd gevuld met 70 verschillende ferrari's en dat deze open zou zijn voor publiek.

    Later zou dit weer tegengesproken worden (niet de prijs, maar open of dichte opstelling).
    Afijn het was dus onduidelijk. Eigenlijk net zo onduidelijk als het gene wat nu in Maranello gaat plaats vinden. Wel is duidelijk dat als je wil doordringen in catacomben je flink moet betalen. En dan bedoel ik nog niet eens het tarief van FCN maar een veelvoud daarvan.
    Het is mij na Pebble Beach wel duidelijk dat Ferrari Spa een "stapje" omhoog wil in exclusiviteit en daarbij zijn zakken goed wil vullen...

    Afijn ik heb dus doorgezet en ben uiteindelijk dus toch op zowel de fairway en in de Casa Ferrari geweest. Dit met de hulp van F-chatters en (welgestelde) ferrari eigenaren die het wonderlijk vinden dat wij helemaal uit NL komen om bij hun op een evenement te komen kijken. Ze kijken daarvan op (zeker als je verteld dat je via de "lange" route naar hun toekomt. Ze waarderen dat en geven je dus een helpend handje om ergens binnen te komen :D

    De organisatie van Ferrari om deze 70 stuks ferrari's en het terras/Casa te realiseren ging weer (zoals gewoonlijk) op zijn Italiaans. Ik ben op voorhand daar naar toe gereden om uit te zoeken wat nu wel/niet ging gebeuren. Verschillende managers gesproken en ook allemaal verschillende antwoorden gekregen.
    De ene zei dat het de Casa/Terras open ging op zaterdag om 12:00, de ander zei dat de auto's er om 16:00 zouden staan, alleen voor genodigden/niet publiek. De volgende ging daartussen zitten en zei dat de opening om 14:00 zou zijn.

    Uiteindelijk bleek dat de auto's (vanuit heel USA zorgvuldig uitgekozen om zo een mooi en uitgebreid scala aan modellen bij elkaar te krijgen) om 12:00 de fairway op kwamen. Om 14:00 het terras/Casa open ging (voor uitsluitend genodigden) en er om 16:00 een (saaie) toespraak was om het 70y van ferrari uit te spreken.

    Het liep uiteraard weer anders maar de bedoeling was goed EN de fairway bleek toegankelijk voor publiek. Sterker je hoefde er helemaal niet voor te betalen. Zelfs de (dure) Pebble Beach kaarten a $325,-/st waren niet nodig want die kaart controle was pas verderop als je de 18e fairway opging....

    Afijn we zijn dus (uiteindelijk) overal geweest en hebben een 1,5uur over de Ferrari fairway rondgekeken. Het is werkelijk niet normaal wat daar allemaal stond. Ik post de foto's hier om een (hopelijk) een indruk te geven wat we in Maranello mogen verwachten over 1,5 week (hoop ik).

    De modellen die wij o.a. zagen waren: 2x 250GTO (op Pebble stond er nog 1), Sergio, SP275 rw competizione, FXX, 2x 288GTO, F40, F50, F60 America, Lusso, 275 Nart spider, 2x 512BBi, 166MM spyder II, diverse 250's waaronder 3x 250 California spyder (LWB+SWB en Lungo) TR's SWB's, 275 GTB (long+short nose), 342 America en de Best of Show Pebble Beach 2016 375MM!!!!

    Al deze (en nog meer) ferarri's zijn in mint conditie, hebben (te) weinig levenservaring :p maar zijn prachtig om te zien en hierom een motivatie om straks in Maranello door te dringen op de heilige grond. Want het lijkt erop dat een vergelijkbare opstelling of op Fiorano (zondag) of hopelijk in het Parco Ducale in Parma (publiekelijk) zal zijn.
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    WAT een belevingen Fred en Wilma ... je moest er wat voor doen (reisje maken) maar je had er ook wat voor.

    Thanx for sharing. Nu de foto's :)
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #110 328gts1987, Aug 27, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zoals ik al eerder zei was het niet eenvoudig duidelijkheid te krijgen hoe, wat en waar er toegang was. Ook het personeel van ferrari zelf was niet op de hoogte.

    Afijn wij zijn na het bezoek aan Pebble Beach (met kaarten voor de casa ;)) terug gelopen naar fairway 1. Het zonnetje was inmiddels aardig aan het zakken en het werd ook rustig.

    PS:
    (Amerikanen blijven niet lang op en gaan zeker stipt op tijd naar huis, zal wel met verkeersdrukte te maken hebben maar dat was iets waarvan wij geen last hadden op loop afstand van het concourse).

    Wij komen daar aan en het veld werd al leeg gehaald. Een leuk schouwspel om vanaf het terras te zien met een glaasje :p
    We zaten daar rustig te kijken en het (zon)licht werd steeds mooier waardoor de kleuren ook prachtig uitkwamen.
    Op een gegeven moment kon ik me niet bedwingen en ging dus nog een keertje bij de mooie 250GTO kijken die daar was opgesteld nabij de 70th anniversery modellen. Geheel afzonderlijk en op een mooi display.

    Sta ik daar foto's te maken komt een man aanlopen die ik eerder die dag gesproken had bij zijn 275 Nart spider op het concourse. Hij was (toen) wat teleur gesteld met zijn 3e prijs :eek:!!!!
    Ik maakte toen de opmerking dat zo'n 3e prijs er niet te deed als je een 275 Nart spider had :p Wat hem duidelijk opfleurde en ook toegaf dat hij blij was dat hij (eindelijk) op het podium was geweest.
    Leuk man dus en die kwam dus ook naar de 250GTO.

    Ik maakte toen de opmerking dat de 250GTO ook wel mooi was maar dat ik toch "liever" zijn 275 nart spider had. Waarop hij antwoorde: "Maar deze 250GTO is ook van mij" :eek: :eek: :eek:

    Duidelijk was dat ik niet wist wie hij was (en hij niet wie ik) dus hebben we elkaar even voor gesteld. Blijkt Chris Cox te zijn Miljardair met een zeer indrukwekkende verzameling Ferrari's, die hij sinds 1 jaar met de 275 nart spider had uitgebreid maar de 250GTO heeft hij al meer dan 12 jaar.

    Dus we staan daar, komt de caretaker (=onderhoud/service man van hem) aanlopen met het verzoek de GTO te gaan laden. Of mr Cox de sleutel heeft...
    Die had hij niet en keek gelijk in de de auto. Wel deuren open maar geen (start)sleuteltje...

    Die caretaker weg rennen om te gaan zoeken, ik daar met mr Cox nog bij de auto staand en tja, dan ben je F. Raket, uit NL en dan vraag je; "mag ik misschien even..."
    Tuurlijk! :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #111 328gts1987, Aug 27, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    O ja, bijna vergeten. De sleutel (of eigenlijk sleuteltje), die is uiteindelijk gevonden, zat aan de keyring van de 275 Nart spider... Ook lastig al die sleuteltjes :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login
     
  9. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Mooi verhaal Fred !! ;)
     
  10. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    En de foto's natuurlijk ook ..... !
     
  11. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Geweldig Fred.
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aha ik dacht al :D
    Foto's zijn "ruw" maar geven de essentie weer. Komt later wel een keer om te bewerken en in fotoboek te plaatsen.
     
  13. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Prachtig verhaal Fred!
     
  14. modena82

    modena82 Karting

    Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    Dit zijn de mooie verhalen ! Heerlijk !
     
  15. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Fantastisch dit weer, dat zijn de betere momenten Fred!
     
  16. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dankje Fred!
     
  17. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Lieve help, een 250 GTO! Je hebt het weer voor elkaar :)
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Als ik het goed heb, zullen de concourswagens 11:00 naar de militaria academy rijden. Daarop gokken of toch naar Parma gaan waar de rest gaat lunchen?

    September 9th
    8.30 - 10.00 Shuttle transfer from the hotel to the Ferrari exhibition area
    10.00 Departure heading to Parma
    11.00 CDE rally
    12.30 CDE lunch at the militaria academy
    13.00 Hotel check-in and buffet lunch in Parma
    Car exhibition in the Parco Ducale
    14.45 Rallies & tour entering the track
    16.00 Official departure of 500 Ferrari in convoy to Maranello *
    19.30 Light Dinner in Fiorano
    70th Anniversary Celebration Show
    Shuttle transfer to the hotel
     
  20. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Heb je het dan over de Ferrari 70 rallye vs. de deelnemers aan het concours?

    Enig idee waar de deelnemers aan de rallye overnachten?

    Gr. Martin
     
  21. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    CDE rally = concours d'elegance rally. Ik neem dan aan dat ze met de klassiekers naar dat militaire gebouw rijden.

    Dan heb je ook nog de 70 years-deelnemers die vanuit Milaan - Parma naar Maranello rijden.
     
  22. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    Waarom in Parma??? Dat heeft niets met de geschiedenis van 't merk te maken. Enzo begon in Modena en eindigde in Maranello. Vaag...
     

Share This Page