Italia Rit 2017 | Page 4 | FerrariChat

Italia Rit 2017

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Melvok, May 16, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je moet natuurlijk ook meenemen dat Ferrari wereldwijde faam geniet. Het kan dus serieus uit de hand lopen als dat niet wat getemperd wordt, toch?

    Je zal straks thuis zitten (na annulering) en dan vernemen dat er een groot festijn gaande is... Zit je dan :mad:

    Iedereen moet het voor zichzelf weten maar ik neem de gok (net als Christ, Vu, Jeff, Roger enz) en zorg dat er een planning is met alternatieve activiteiten. Zal best goed komen ;)
     
  2. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #77 Dino2010, Jul 1, 2017
    Last edited by a moderator: Jul 1, 2017
    Nou, en ik haak af!
    Reken maar dat je het event niet binnen kunt, en dat ze je mooi achter het hek in Fiorano laten staan. Ze zijn er onder de nieuwe baas wel ietsje gedisciplineerder op geworden.
    En zin om te gaan schooien, of om clandestien binnen te geraken, heb ik niet.

    Ferrari onder Marchionne is een machtige geldmachine geworden, waar alleen patsers met horloges van +100.000 € en andere bling bling welkom zijn. Passie is iets anders. Dan hoef ik me ook niet te gaan mengen tussen die zogenaamde happy few, waarbij alleen telt hoeveel ze uitgeven en hoeveel ze een ander kunnen aftroggelen. Na de sweater komt er hopelijk nog eens een beminnelijke, gepassioneerde baas à la Luca di Montezemolo, die wèl beseft wat het enthousiasme van de duizenden Ferrari-fans èn -rijders waard is.
    Ik hou het voor bekeken.
     
  3. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    We hebben gisteravond het programma samengesteld met wat mitsen en maren, afhankelijk van hoe het Ferrari mag behagen 'ons soort mensen' op welke wijze dan ook te amuseren.

    Bij de ontgroening van studenten wordt de spanning doorgaans zolang opgevoerd totdat de meute het zat is en de organisatie in de gracht (Delft/Utrecht/Leiden) gooit; wellicht is Macaroni daar ook op uit en hoeven we alleen nog maar een tijdstip af te spreken...
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Met "we" bedoel je FCN?
     
  5. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik heb Ferrari S.p.a. nog nooit nodig gehad om een leuke trip in een land als Italie te hebben, dus ook nu kan er echt nog wel een heel erg leuk uitstapje van gemaakt worden.
     
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik spreek nooit namens FCN???

    'We' is het clubje waarmee we naar Italië gaan en die bij 'ze' aanschuiven in Montana.
     
  7. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Gelijk heb je!
    Maar hier ging het natuurlijk over een mega-event waar iedereen naar uitzag, in analogie met de 60 Anni Celebrazioni van 2007. Dat het nu een closed event zou worden, verwachtte niemand en is heel oneerbiedig tegenover de vele tifosi en F-bezitters.
    Als geste organiseert Ferrari dan die Rally, die dan zo'n 5.000 euro moet kosten per auto. Waarom geen 50.000 euro? Als je dan toch doorvraagt....
    Een schande is dit.
     
  8. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Money..money..money
     
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik begrijp heel goed wat je zegt en had natuurlijk ook liever gezien dat Ferrari een heel mooi entertainment programma in elkaar had gedraaid om mij aldaar te vermaken, maar ik weet niet of ik 'credits' mag claimen op basis van mooie evenementen die ze in het verleden wel eens hebben georganiseerd.

    Zonder de gedachte dat er iets bijzonders zou gebeuren had ik mij in ieder geval niet ertoe gebracht om enkele maanden geleden tickets te boeken. Ik was dan waarschijnlijk in september gewoon in nederland gebleven; hard aan het werk. Nu heb ik tickets geboekt om een paar dagen naar italie te gaan ... en ik kan me niet voorstellen dat het niet erg leuk gaat zijn.
     
  10. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Wij hebben afgelopen vrijdag met elkaar overlegd en we gaan gewoon naar Maranello. Er is daar toch altijd genoeg te doen. Bovendien gaan we ook naar Lambo en Pagani.
     
  11. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #86 Fumacher, Jul 3, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Fred: wat is de bron van dit plaatje? Ferrari zelf?

    Weet jij waar en wanneer ze in die steden zijn? Zit eraan te denken om naar Milaan te gaan. Dat wordt daar een gekkenhuis.....want alles routes komen daar bijeen. Wil dat wel meemaken!!!
    Image Unavailable, Please Login
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Vu, komt uit zweden. Autoropa.se hebben veel evenementen met rij-ervaringen
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Of al in St Moritz ? :D
     
  14. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Weet je nog Otto? In mijn herinnering heb ik de avond voor het evenement samen met Gijs (Van der Bacon) verwoede pogingen gedaan om via de laptop (eerste keer dat ik van WiFi hoorde) om ons in te schrijven, zonder succes. De volgende dag hoefde Gijs bij de accreditatie alleen maar te laten zien dat hij in kon loggen op de Owners site en de polsbandjes waren geregeld. Kostte niks, nakkes, nada!

    Image Unavailable, Please Login

    Ik zie jullie allemaal graag in Maranello!

    Gr. Martin
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #90 Melvok, Jul 4, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  16. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    In 1997 werd op de Nurburgring ook het 50-jarig bestaan gevierd. Volgens de schattingen stonden er 1500 Ferrari's op de parkeerplaats.
     
  17. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #92 Souvlaki, Jul 4, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ruim 1000 heb ik mij laten vertellen, Mel. En mijn zojuist aangeschafte F355 Berlinetta staat ook iets rechts van het midden op de foto, naast de Enzo F001 van de Monaco dealer..... ;)
    Image Unavailable, Please Login
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dat je dat nog weet ..... echt TOP Erik ! :D

    Heb alleen een vermoeden dat het dit jaar echt niet zo mooi wordt ... als je dat allemaal leest ...
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou Vu, hier alsnog nadere info over de rally's in Europa naar Maranello waarover ik eerder per kaartje berichte. :rolleyes:
    Het wordt dus toch een feestje voor ons allen in Maranello en een mooie tourtocht daar naar toe op de koop toe (lees: bij de prijs inbegrepen)



    Beste relatie,

    Op 9 & 10 september aanstaande wordt het 70-jarig bestaan van Ferrari gevierd in Maranello. Zo wordt op Fiorano, Ferrari’s eigen testcircuit naast de fabriek, een Concours georganiseerd met een presentatie van voornamelijk klassieke- en gelimiteerde Ferrari’s. Op zaterdag is er een exclusieve Ferrari veiling met auto’s en memorabilia, die wordt gehouden in samenwerking met veilinghuis RMSothebys. Ter afsluiting is er een feestelijk diner. De deelnemers aan het concours zijn inmiddels door Ferrari zelf uitgenodigd; het evenement is niet vrij toegankelijk voor publiek.

    Als aanloop naar de activiteiten in Maranello wordt een 70Y Anniversary Rally georganiseerd. Vanuit diverse grote Europese steden vertrekken de equipes naar Maranello, waar alle auto’s op 9 september gezamenlijk aankomen. Graag bieden wij u de mogelijkheid om aan deze rally deel te nemen.

    De rally start op 7 september in Frankfurt en voert via Stuttgart, Zurich, St. Moritz en Milaan naar Maranello. Per startplaats vertrekken 70 equipes. Alle types Ferrari zijn welkom. De kosten van deze rally bedragen 6.330,- euro (inclusief BTW) per equipe (1 Ferrari, 2 personen). Daarbij inbegrepen zitten de overnachtingen, diners en deelname aan de feestelijkheden in Maranello op zaterdag en zondag.

    Ik ga eens vragen of er ook een tarief is als je op eigen gelegenheid (vliegen) daar naar toe komt (en de hoge kosten waarnaar Otto refereerde te omzeilen).
    Zo kun je hopelijk ook meedoen op Za & Zo, sluit mooi aan op onze tour bij Pagani Vr waar nu ook Pterps bij zit :p
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tis jammer dat ik dat weekend de Ferrari BBQ organiseer Fred, anders waren we natuurlijk wel voor die rally gestart :D ... koopje toch ?

    Laat me eens raden .... de startbewijzen zijn nu vast al .... uitverkocht natuurlijk ... net als alles rond deze happening.

    Ze noemen NIET de speciale gasten die helemaal niet aan deze rally deelnemen en gewoon op invitatie daar een VIP event hebben.

    Ook weer geheimzinnigheid te over ... je wordt er niet goed van ...
     
  21. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #96 Dino2010, Jul 4, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Mijnheer Massini, echt wel een authoriteit, die heel dicht bij al wat reilt en zeilt bij Ferrari betrokken is, vooral wat klassiekers betreft, schreef hierover enkele dagen geleden in een ander draadje.
    Vooral zijn laatste zin geeft antwoord op je vraag.
    Ferrari is niet op jouw plezier of (financieel) voordeel uit, wel het hunne. :D

    "Anniversary Rallye
    The factory is organising an anniversary rallye which starts 7th September from several major European cities (Geneva, London, Germany, etc.) towards Maranello, with arrival Saturday 9th September in the afternoon in Maranello.
    Cost for each car (2 people) is Euro € 4'600 plus VAT.
    I understands this includes a visit to the concours Sunday at Fiorano (10th September).
    Each dealer is allowed to invite 10 of his clients for participation in this rallye.
    That rallye has nothing to do with those cars being invited for the concours.
    You cannot go directly to Maranello but you must participate in the entire rallye.

    Marcel Massini"

    Vind dit een uiterst spijtige zaak. Onbegrijpelijk dat Ferrari op zo'n verjaardag weer dik wil verdienen; ze willen dus echt de "less rich" van de "very rich" scheiden. 10 startplaatsen x 70 equipes = 700 auto's, dat is belachelijk, da's niks vergeleken met 10 jaar geleden, toen sprak men van duizenden. Het moet dus exclusief zijn, geen gepeupel in de buurt, dus wel dokken.... Dus omzeilen zit er, vrees ik, niet in, Fred! :D Zou me niks verwonderen indien heel wat straten van de stad het hele weekend afgesloten zullen zijn. Enfin, ik hoop ten stelligste dat ik fout ben, voor jou dan!
    Image Unavailable, Please Login
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Marcel & Otto,
    Ik deel jullie mening maar wil toch de gok gaan nemen. Afgesloten wegen is wat mij betreft geen bezwaar, trek me daar (normaal) al niets van aan. Enkele van hier weten dat (tractor tunnel, mille miglia ect :D)

    Het is veel geld, hierom vraag ik ook om toelichting daarvan. Die mail is inmiddels weg.
    Bovendien met (een positieve) instelling kom je vaak een heel eind.
    Zo zaten we al eens bij de prijs uitreiking van de MM alsook op de rally van targa florio en natuurlijk in de 250TR uit Henry Ford collectie welke afgelopen weekeind op goodwood was.

    We gaan het meemaken...
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Inmiddels antwoord;

    De inschrijving waarvan wij op 3 juli bericht ontvingen is per 30 juni gesloten! Zo staat het op het aanmelding formulier welke ik inmiddels ontving met de mededeling dat we (als we nog mee wilde doen) per ommegaande moeten inschrijven en betalen en dan heel misschien nog kans maken...

    Ik vroeg om meer duidelijkheid over inhoud. "Die is helaas op dit moment niet te geven".

    Afijn, over op plan B dus.
     
  24. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Dit is toch te gek voor woorden..... Dus je zou +6300 euro moeten betalen, zonder zeker te weten of je mag meedoen, en zonder ook maar iets van de precieze inhoud te kennen.
    Dit is toch wel ongelofelijk.
     
  25. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Allemaal doorgestoken kaart Otto .... er waren helemaal geen kaarten/startplekken meer ...

    Alleen (fin) vrienden zijn daar welkom ....
     

Share This Page