FerrariOwnersClubNL | Page 26 | FerrariChat

FerrariOwnersClubNL

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 348holland, Oct 24, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #626 328gts1987, Jul 22, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Veel plezier morgen allemaal. Ik hoorde dat de opkomst toch wel hoog werd. Zat vanmiddag nog aan een lunch waar er besloten werd dat het toch maar even aangedaan moest gaan worden...

    (helaas stonden de F'jes op de parkeerplaats buiten het zicht maar het is wel een mooi stekkie!)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Nieuwsbrief 2017-10

    Zeer interessant omdat we nu de mogelijkheid toch hebben om naar een Ferrari Owners Day te gaan waar we zelf kunnen rijden; in Spa.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #628 Melvok, Aug 29, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zit daar toch een beetje naar te gluren...
    Het is wat verwarrend geschreven maar er zijn verschillende mogelijkheden om de baan op te gaan. Er zijn ook veel dingen er omheen te doen. karten, slalom rijden enz.

    Mijn vraag: Zijn er meer overwegen mee te doen? Zo ja, welke dag?
    Maandag = rally vanaf dealer naar Spa met lunch, stopover, diner en receptie (dus niet rijden op circuit)
    Dinsdag + woensdag = rijden op cicuit (verschilldende keuzes) met lunch en open bar etc.

    Alles is nog zonder hotel kosten maar dus wel incl. eten en drinken.

    Dat je voor de bijrijder (begeleiders genoemd in PDF) altijd €250,- moet betalen vind ik wat vreemd.
    Die eet en drinkt dat nooit bij elkaar (hoewel er zijn uitzonderingen :D).
    Mocht er iemand zijn die mee wil als bijrijder dan kun je me een PM sturen, mijn wederhelft ziet een dag op circuit niet zitten.
     
  5. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Tis Ferrari hè..... Ze zullen het wel een exclusief tintje willen geven. ;) ;)
     
  6. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    #631 robin348C, Sep 1, 2017
    Last edited: Sep 1, 2017
    FOD Spa kan niet ingeschreven worden via Munsterhuis, in tegenstelling wat Mels nieuwsbrief meldt, aangezien ze niet meer onder Ferrari Western Europe vallen. Kroymans volgens mij ook niet. Geen idee hoe je je er voor inschrijft. Ik zou graag de 19e willen gaan (dinsdag). 250 euro voor passagier is wat veel inderdaad. Maar natuurlijk ontzettend waard als je in de passagierstoel van een 348 Challenge zit :D . Het is allemaal wat duurder geworden. Gouden tijden vroeger toen je, gesponsord door Munsterhuis en Kroymans, voor 250 euro daar de hele dag kon rijden. Dat waren de betere circuit dagen.
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoe kom je daar nu bij Robin ?

    Heb gesproken met zowel Kroymans als ook MH. Mail me even via [email protected] . Ter voorkoming van misverstanden hier :)
     
  8. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Email gestuurd!
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Grappig wat ik nu hier zie gebeuren, dat gebeurde ook in de USA. Er is veel verwarring en daar kunnen de dealers ook niet altijd wat aan doen. Je wil/gaat je klanten (waar je zuinig op bent) pas informeren als je zeker weet hoe het een en ander in elkaar steekt.
    Die brood nodige info komt zeer mondjes maat en rijkelijk laat uit Maranello.
    Dat wekt irritatie op bij klanten die graag mee willen doen (en zelfs bereid zijn ervoor te betalen) maar willen weten wat/waar en wanneer een en ander gaat gebeuren.

    De info die Mel poste is alles wat bekend is op dit moment. Het staat er allemaal wel maar of het de schoonheidsprijs van informatie verstrekken wint....
    Zoals Robin ook zegt, de dealers zijn ook niet eenduidig maar kunnen dat ook niet zijn met de halve info die ze hebben.

    Zelf was ik 14 dagen geleden op Pebble Beach tijdens carweek. Het auto evenement ter wereld en waar een merk als Ferrari een slag kan (in mijn ogen moet) slaan.
    Zelfs op de dag zelf van de display 70y Ferrari op Pebble Beach was het niet duidelijk of dit nu publiekelijk was of alleen voor genodigde. Enkele locale F-chatters zijn zelfs fysiek gaan kijken om dat uit te zoeken want iedereen kreeg (van zijn dealer) andere info. Wel 1 prijs voor toegang: $850,-/pp :D:D:D
    Wat je daarvoor precies kreeg was weer niet duidelijk op voorhand. Later bleek: een diner, een toespraak, open bar op mooi terras en toegang tot Pebble Beach concourse (dat laatste kost normaal $325,--/pp). Achteraf waren bezoekers ook furieus dat de display publiekelijk was en wisten niet dat PB concourse was inbegrepen (en hadden dus ook kaarten a 325,- gekocht, dat hadden ze niet verwacht.
    Ook wist niemand dat je met 1 kaart een intro mocht meenemen. Enkele hadden dubbel betaald (ook voor hun wederhelft) en daardoor konden wij met deze geleende kaarten naar binnen. Dat was echt mazzel maar achteraf niet echt nodig gezien de hoofd act (de 70 auto's) gewoon publiekelijk te zien waren....

    Ik ben zelf ook speciaal (met die geleende toegangskaarten) 's morgens gaan kijken en kon er dankzij de kaarten in, de security is waterdicht. Ze waren nog in opbouw maar konden mij toen zelfs niet exact vertellen wat de tijd ging zijn van het terras, opening display ect.

    Maranallo,
    A.s. Donderdag gaat een hele club van hier (+15 man/vrouw sterk) naar Maranello. Wat we daar precies gaan aantreffen is onduidelijk. Er is een grote rally van Milaan (vanuit heel europa komen die daar samen, dat is chaos :p) naar Parma waar ca 500 ferrari's aan deelnemen. Exacte locaties zijn bekend (of vaag) maar tijdstippen weet niemand. Na de lunch op Zaterdag rijdt deze hele stoet (aangevuld met FCI naar Fiorano waar een dinershow (met Robbie Williams) wordt gehouden. Diners zijn besloten maar zijn in buffet vorm. Daar passen wij voor, beneden onze stand :p Hierom zijn de restaurants Cavalino's & Montana door ons afgehuurd.

    Ook is er een RM veiling (kreeg van de week de kaarten pas te pakken) die niet publiekelijk lijkt te zijn (op Fiorano). Dat is vreemd want als je wil verkopen moet je zo breed mogelijk gaan... Afijn ik ga er even een kijkje nemen en zal er ongetwijfeld meer Fchatters (ook uit USA) tegenkomen. Ik heb dat 2 weken geleden afgesproken.



    Het is dus zo dadelijk elkaar op de hoogte houden waar je bent en wat je ziet en per app. delen. Dan beslis je in split second of je verkast of blijft waar je bent :D
    Dit bleek tijdens carweek in USA ook het beste te werken, netwerk van gelijkgezinde die elkaar helpen aan info (of zelfs toegangskaarten).

    Je wist toen 's avonds werkelijk niet meer wat je die dag allemaal mee had gemaakt en als dat begon in te zinken ging de wekker al weer voor de volgende dag vol verrassingen en indrukken.

    Kortom het is een groot chaotisch spektakel (op zijn italiaans) en mooi om dat mee te maken.
     
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Te gek voor woorden Fred maar we zien het wel gebeuren ...

    Maar O.K. teneinde onze rijders toch naar de FOD te krijgen schrijven we als FerrariOwnersClubNL toch weer wat mails naar Ferrari.com ...

    Hou jullie op de hoogte, ik ga in ieder geval de 19e. Zorg dat je er omstr. 08.30 uiterlijk bent ...
     
  12. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Mee eens Fred. De dealers zijn volgens mij niet goed op de hoogte gebracht. Maar we zullen het zien. Mel is er mee bezig.

    En ook ik wou dus de 19e gaan.
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het zou normaal gesproken nu in orde moeten zijn heren !

    Bericht van Ferrari.com binnen:

    A communication has been sent to Munsterhuis and Kroymans.

    They should now be able to take registrations.

    Your members should send them their registration forms as well as payment and they will confirm their participation.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Niet om het een of ander, maar we hebben als FerrariOwnersClubNL dit voor alle NL rijders voorelkaar gekregen :D

    En niemand anders deed dat verder ... de beide dealers zijn uiteindelijk ook blij en tevreden ... zij kregen het niet voorelkaar ...

    Waarschijnlijk kunnen we ook de komende jaren gewoon weer met de FOD mee in Spa ...

    We gaan het zien op 19 en / of 20 September.
     
  15. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Mooi geregeld Mel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  18. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Ik wil heel graag aanstaande dinsdag naar Spa om daar te genieten van al het Ferrari geweld. Maar, is het evenement vrij toegankelijk voor bezoekers? Weet iemand dat toevallig? Dank! :)
     
  19. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    M'n deelname is bevestigd :)

    Kan me van het verleden niet goed meer herinneren of het vrij toegankelijk was, sorry.
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ga er heen !
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We gaan je zien Robin !
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Jonkheer likes this.
  24. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Zelfs dat heb je goed geregeld Mel :D
     
    328gts1987 and Melvok like this.
  25. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Wij kijken er naar uit. Droog is in ieder geval goed :)
     

Share This Page