Ferrari Owners Day(s) 2017 in Spa op 19 sept. | FerrariChat

Ferrari Owners Day(s) 2017 in Spa op 19 sept.

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Melvok, Sep 19, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tarek en ik hebben vele mooie, oude, nieuwe en bijzonder Ferrari's gezien.
    Ondanks het slechte weer reden de meesten toch wel op de baan, zij het niet op volle snelheid.

    En natuurlijk moet na de lunch de Parade gereden worden, de PR stunt die Ferrari nodig heeft voor eigen reclame.

    Maar toch wederom een heel geslaagde dag.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    bertrand328 likes this.
  3. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Wat jammer van het weer.

    Oow, was het dit jaar helemaal niet voor NL deelnemers dan?
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #6 Melvok, Sep 19, 2017
    Last edited: Sep 19, 2017
    Nee, Kroy en MH zijn dit jaar aangesloten bij Ferrari North en staan komend weekend op de FOD te .......... Silverstone.

    Daar mag je als NL eigenaar wel naartoe maar niet OP het circuit rijden. Een kijk-pakket (hospitality) kost dan gewoon nog ff € 350 excl btw ...

    Echt niet wat je zoekt.

    Ik heb Ferrari.com dit geschreven. Toen kon je opeens via de beide dealers wel inschrijven voor Spa. Robin deed dit daarna via MH.

    Dealers wilden niet met F South in zee omdat "echte" participatie van hen op Spa ze ieder K€10 zou kosten en dat hebben ze nu bespaard.

    Maar we mogen volgend jaar via dezelfde truc mee naar Spa en daar weer rijden.

    En de regen ? Ondanks alles een mooie dag, met een 458 is dat geen echt probleem ... rotsvast ... goed voor voertuig-beheersing zo'n dag.

    Maar vraag het aan Robin .... die weet er nu (ook) alles van :D
     
  5. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Bedankt voor de foto's Mel. En bedankt voor je hulp inderdaad met de registratie. Gelukkig heb je dit met Monsterhuis voor elkaar gekregen want dit was voor mij, ondanks regen, een van de betere circuit dagen ooit.

    Heerlijk gereden in de 348C, met de hele dag een instructeur tot m'n beschikking. Erg veel geleerd moet ik zeggen. Doel was later remmen met 'brake in' de bochten in, lijnen ietwat aangepast etc. Was super. Aan het eind van de dag schrok ik niet meer van de vele glij-partijen van de 348C.

    En dan de 488GTB.... Patricia van Monsterhuis belde me van de week op. Of ik de 488GTB wou testen als ik op Spa was. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Ik had al vaker test ritjes gedaan op de Owners Days (599, California, etc.) wat altijd leuk is. Daar door de heuvels rijden. Toen ik me vanochtend aanmeldde voor de testrit door de heuvels kreeg ik als antwoord "no sir, you are driving on the track". Wow! Dus lieten ze me gewoon in de stort regen (het goot op dat moment) op Spa laten boenen met een Ferrari rijder in de passagier stoel. Ik was nooit zo enthousiast over de 488. Turbo....minder mooi dan de 458... maar ik heb mijn mening toch bijgesteld: wat rijdt dit ding goed zeg! Ligt als een blok op de weg, zelfs in de regen. Het lijkt bijna alsof je in een Challenge auto rijdt, zo strak rijdt 'ie. En die turbo is zo lineair dat je hem in principe gewoon niet merkt. Uitlaat geluid viel me ook goed mee. Heerlijk geborrel bijv. Niet normaal veel koppel. Echt de beste auto die ik op het circuit gereden heb.

    Ook nog een andere 348C gezien. Ook hij gleed alle kanten op :D

    Prachtige auto's te zien ook. Zwarte LaFerrari is echt de coolste Ferrari die ik ooit heb gezien. Enkele F12 TdF's. En het leuke is dat iedereen gewoon ging rijden. Scud's, Challenge Stradale's etc. Maar die F12 TdF's vliegen gewoon voorbij. Wat gaan die dingen hard...

    Heb wel wat foto's maar eigenlijk hetzelfde als hier gepost. Ik zal kijken of ik leuk film materiaal heb.

    Al met al een zeer succesvolle dag; die druppels laat ik m'n dag niet minder leuk maken ;). In de namiddag was het bijna zo goed als droog en open pit lane, dus je kon zo veel rijden als je wilde.
     
    Jonkheer likes this.
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie ervaring Robin, goed om te horen dat alles goed is verlopen (lees: heel gebleven) en dat je zoveel tracktijd hebt benut. De moeite meer dan waard dus. Dat de 488 zo goed is op het circuit verbaasd mij eigenlijk. Mede omdat hij ook al zo goed is op de gewone weg. Vraag me af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.
    Goede vlucht naar "beneden", zie dat je rond 01:00 in je mandje kon. Vraag me alleen af hoe en wanneer je de 348c hebt opgehaald en waar die nu staat :p

    @ Mel, goed geregeld dat het toch mogelijk was via de "achterdeur". Ik begrijp dat Kroy/MH die 10k (=budget, geen cash. Toch?) op andere manier willen gaan besteden. Mijn vraag is echter nu, hoe? Iets om naar uit te kijken volgend seizoen.
    Dit seizoen was er de rit van 70y & diner, zandvoort Italia en....?
     
  7. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Ik denk dat de aerodynamica, de nieuwe generatie magnetische ophanging, en de betere remmen er wat mee te maken hebben ;). Anyway het verbaasde mij ook. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou rijden. Er zit ook meer gevoel in het schakelen dan bij vorige versies van de DCT (California etc.) had ik het idee.

    Ik kon me herinneren dat Rene een 488GTB had getest en hem beter vond dan z'n 458 Challenge...en ik moet toegeven dat ik hem toen voor gek verklaarde :D want ik kon het niet geloven. Echter nu ik het zelf heb gereden kan ik het inderdaad wel geloven.

    De 348C staat weer gewoon opgeslagen bij de Nürburgring. Ik probeerde gisterenavond nog wat rondjes te doen op de GP Strecke maar het was zo druk dat ik er niet in kwam.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Huhhhh begrijp ik het goed Robin?! Heel de dag op Spa lopen stampen in de 348c en 488 en vervolgens diezelfde avond nog de GP Strecke op (proberen) te gaan??? :eek:
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tja Fred ... er zijn ook nog wel doordouwers op aarde hoor :)

    Overigens zijn er op FB weer meer dan 60 foto's gepost ...
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Op dag twee, vrijwel droog weer, .... toch weer 2 serieuze ongevallen....

    Een 430 spider werd afgevoerd via een flat-bed, een blauwe 488 stond (plat) onder een zeil te wachten op een afgesloten p-plaats ...

    Helaas toch weer dus .... :eek:

    Denk er volgend jaar eens over na om aan deze FOD deel te nemen of alleen te bezoeken !

    Image Unavailable, Please Login
     
    Michele and Ben308 like this.
  11. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Afgelopen dinsdag zat ik om 06:00 uur in de auto richting Spa. Daar aangekomen kwam het (helaas) met bakken uit de lucht vallen. Maar, rond een uur of 9 was het droog. Langzaamaan druppelden de verschillende auto's binnen. Eén van mijn favoriete modellen (458 Speciale) was erg goed vertegenwoordigd, waaronder een hele gave grijze met gouden striping. Ook de F40 LM maakte behoorlijke indruk op mij; wat een gave auto.
    Tot aan een uur of 14:00 genoten van al het moois. Het blijft een mooi gezicht om de Ferrari's op Eau Rouge te zien rijden.

    Hier zijn enkele foto's van mij te vinden: https://www.flickr.com/photos/88985938@N04/sets/72157686977809293

    Ps. Iemand enig idee wat die one off Ferrari was?! Kan het nergens terugvinden..
     
  12. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben

    Dit is een Sbarro Rossocorsa is een dealer uit de omgeving Milaan die de wagen gebouwd heeft.
    Schijnt gebaseerd te zijn op een 456 GT met een 5,5 ltr V12.
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je hebt onze foto's van die Sbarro Rossocorsa niet op onze FB gevolgd Scott ?

    Daar zie je er een heel aantal foto's van ... :D

    Jammer dat je ons niet hebt gevonden ...
     
  14. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    K
    klopt. Die vond ik ook erg mooi.
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Een fransman met smaak, hoe bestaat het?
     
  17. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Mooi Robin dat je je zo heb kunnen uitleven !!
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Tsja Cor .... ze bestaan toch :D
     
  19. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    De auto waarin al die klanten rond werden gereden?
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Moet haast wel .... maar weet ik natuurlijk niet zeker; er reed er steeds maar 1 van met die kleur, met It kenteken ..
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ai! Je zou er maar in hebben gezeten (en uitgestapt natuurlijk) en net voor dat ritje een vrijwaring hebben getekend met kleine lettertjes onderaan.... Dat kan een duur dagje geworden zijn.
     
  22. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Met klanten bedoelde ik mensen die rond gereden werden, wat over het algemeen het geval was (niet klanten die achter het stuur kropen). Coureur was volgens mij Chalenge rijder
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ze reden bloedsnel idd Robin :)
     

Share This Page