Go Back   FerrariChat.com > Regional Areas - International > Europe > Holland/Belgium

Reply

Thread Tools
Old 11-07-2009, 06:58 PM
Fumacher's Avatar
Fumacher Fumacher is online now
F1 Rookie
Silver Subscribed

Full Name: Vu
Quote:
Originally Posted by henkie View Post
Zo, ben er weer. Gisteravond idd naar Fleetwood Mac in Wembley geweest (2x keer), goed onthouden Cor

Vandaag wezen shoppen in London. We liepen door Regent Street en daar zit de grootste Ferrari Store die ik ooit heb gezien. Twee verdiepingen zelfs. Paar fotos gemaakt met de mobile totdat zo'n zielepoot kwam zeuren dat ik geen foto's mocht maken. Ik heb mij maar ingehouden.. Leuke automodellen van GBP 2795,00 en zo.
Mooi Henk!

In Milaan ben ik ooit bij de Ferrari Store wezen kijken. Die was 4 verdiepingen hoog ofzo.
Foto's maken mocht daar, zolang ik geen detailfoto's maakte.

Vu
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 01:24 AM
pterps's Avatar
pterps pterps is offline
F1 Rookie
Silver Subscribed

Full Name: Peter
Quote:
Originally Posted by Fumacher View Post
Mooi Henk!

In Milaan ben ik ooit bij de Ferrari Store wezen kijken. Die was 4 verdiepingen hoog ofzo.

Vu
Hmmmm, ik ben vorig jaar nog in Milaan geweest, maar die store ben ik helaas niet tegengekomen
Komende zomer staat Italie overigens alweer op het programma, heb er nu alweer zin in, zon, strand, wijntje, hmmm de winter is nog lang
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 03:14 AM
Fumacher's Avatar
Fumacher Fumacher is online now
F1 Rookie
Silver Subscribed

Full Name: Vu
Ferrari Store in Milaan

Copyrights: moi
Attached Images
File Type: jpg foto0001.JPG (76.4 KB, 228 views)
File Type: jpg foto0002.JPG (87.7 KB, 228 views)
File Type: jpg foto0003.JPG (74.1 KB, 227 views)
File Type: jpg foto0004.JPG (78.1 KB, 227 views)
File Type: jpg foto0005.JPG (94.1 KB, 227 views)
File Type: jpg foto0006.JPG (159.8 KB, 229 views)
File Type: jpg foto0007.JPG (137.7 KB, 231 views)
File Type: jpg foto0008.JPG (105.8 KB, 229 views)
File Type: jpg foto0009.JPG (152.0 KB, 229 views)
File Type: jpg foto0010.JPG (121.9 KB, 227 views)
File Type: jpg foto0011.JPG (160.5 KB, 227 views)
File Type: jpg foto0012.JPG (164.7 KB, 224 views)
File Type: jpg foto0013.JPG (104.0 KB, 221 views)
File Type: jpg foto0014.JPG (152.1 KB, 222 views)
File Type: jpg foto0015.JPG (135.8 KB, 220 views)
File Type: jpg foto0016.JPG (134.5 KB, 221 views)
File Type: jpg foto0017.JPG (89.1 KB, 221 views)
File Type: jpg foto0018.JPG (155.4 KB, 224 views)
File Type: jpg foto0019.JPG (158.6 KB, 225 views)
File Type: jpg foto0020.JPG (163.2 KB, 226 views)
File Type: jpg foto0021.JPG (162.6 KB, 223 views)
File Type: jpg foto0022.JPG (125.2 KB, 217 views)
File Type: jpg foto0023.JPG (87.4 KB, 215 views)
File Type: jpg foto0024.JPG (152.5 KB, 217 views)
File Type: jpg foto0025.JPG (156.7 KB, 215 views)
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 03:54 AM
328gts1987's Avatar
328gts1987 328gts1987 is offline
F1 Rookie
Silver Subscribed

Full Name: fred
Quote:
Originally Posted by SoCCieBon View Post
Hier Pterps vanuit huize SoCCiebon, vanmiddag thuis nog even een videotje in elkaar gezet van mijn ritje in de Challenge Stradale tijdens de Concorso Italiano:

http://videos.streetfire.net/video/F...ard_717715.htm
Heerlijk Peter! en nogmaals dank Marc voor dat onvergetelijke rondje (al was ik eerlijk gezegd vergeten dat ik met een camera heb zitten spelen toen maar aan de andere kant waneer doe ik dat niet? )
Quote:
Mooi Henk!

Vu
Ik kan toch echt de tijd aflezen in SECONDES Vu......geen details pfffffff wat is dan MET details

Quote:
Het staat iedereen natuurlijk vrij om zijn mening te geven over iemand, als het ethisch verantwoord is natuurlijk.
Maar wat belangrijker is, wat hebben wij dan voor vele slechte ervaringen met dit bedrijf ? Niets. Afgelopen week werden wij als een vorst ontvangen met een ploegje van 10 man.
Ik hoop dat het allemaal meevalt morgenavond. Ik gun hen het allerbeste.
Heel goed gezegd Henk! Over iemand een uitzending maken is heel wat anders dan over een bedrijf (al is dat in dit geval o.a. Ferrari gerelateerd). De uitzending gaat over een persoon (die wij persoonlijk niet eens kennen op een enkeling na...) en niet (alleen) over de firma waar wij wel eens over de vloer komen.
Vergeet daarbij niet dat er andere auto merken er minder gunstig van af zijn gekomen en dat mag best wel eens hardop worden gezegd zonder dat dit iets zegt over onze ervaringen bij een dealer.

Ik vind toch eigenlijk al dat de media steeds meer kopstukken uitvergroot i.p.v. het hele verhaal uit te lichten. (Amerika syndroom)
Kijk nog maar eens naar het DSB hoofdstuk, hoeveel gedupeerde zijn er echt aan het woord geweest? een 10 tal en dan een enkele keer in 30 sec? Dit terwijl de (echte) daders buiten beeld blijven (op Scheringa na want die was zielig volgens de media, wat al bijgesteld wordt...).
We apen die USA cowboys teveel na (tegen beter weten in) en daardoor houden ze macht en beinvloeden zelfs een merk als Ferrari met hun smaak wat het bestaan recht geeft van de Calafornia.....
Geef mij de 458 maar, echt onvervalst Italiaans design met dito emotie .

Just my 2c.
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 04:05 AM
Marbella's Avatar
Marbella Marbella is offline
Formula 3
Rossa Subscribed

Full Name: Dirk
@ Fred,

En dan sluit je zo'n mooie post af met : just my 2 c.

( over Amerikanen na-apen gesproken )
Old 11-08-2009, 05:08 AM
Franc308's Avatar
Franc308 Franc308 is offline
Formula 3
Silver Subscribed

Full Name: Franc
Ik denk dat Fred eurocenten bedoelde....
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 05:35 AM
SoCCieBon's Avatar
SoCCieBon SoCCieBon is offline
Formula 3
Silver Subscribed

Full Name: Marc
Quote:
Originally Posted by Boink View Post
Ik kan ook nooit rustig weekendvieren hè wat wil je allemaal veranderd hebben?
Quote:
Het "360" is niet juist.
Dat weten wij allemaal wel, maar de ware purist valt daar over
Juist Henk!
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 05:39 AM
dvbuuren dvbuuren is offline
Rookie
Not Subscribed

Full Name: Dick
Ik was vorig weekend in Velden am Worthersee (2.800 inwoners) in Oostenrijk.
Daar organiseren ze jaarlijks in het zomerseizoen een aantal "erg leuke" evenementen, zoals een oldtimerfestival, een int. harley treffen en last but not least een int. sportwagentreffen.......

http://www.youtube.com/watch?v=OGsUV5v_8h4

http://www.youtube.com/watch?v=BMuO2fjJoOw

@Henk
....Dat zou toch eigenlijk in "Deil am Linge" ook moeten kunnen
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 05:41 AM
dvbuuren dvbuuren is offline
Rookie
Not Subscribed

Full Name: Dick
......overigens leek het ze in Oostenrijk ook wel leuk als er volgend jaar ook Nederlandse deelname zou zijn.......
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 05:53 AM
Maarten S's Avatar
Maarten S Maarten S is offline
Formula Junior
Silver Subscribed

Full Name: Maarten
Quote:
Originally Posted by dvbuuren View Post
Ik was vorig weekend in Velden am Worthersee (2.800 inwoners) in Oostenrijk.
Daar organiseren ze jaarlijks in het zomerseizoen een aantal "erg leuke" evenementen, zoals een oldtimerfestival, een int. harley treffen en last but not least een int. sportwagentreffen.......

http://www.youtube.com/watch?v=OGsUV5v_8h4

http://www.youtube.com/watch?v=BMuO2fjJoOw

@Henk
....Dat zou toch eigenlijk in "Deil am Linge" ook moeten kunnen

Kan niet he, radio aan in een F. Geluid van de motor is pas muziek, laat de radio maar uit...
Reply With Quote
Non-Sponsor Ads
Old 11-08-2009, 05:59 AM
RedMondialTCab's Avatar
RedMondialTCab RedMondialTCab is offline
Formula 3
Silver Subscribed

Full Name: Cor
Quote:
Mooi Henk!

Vu
Weten die gasten in de F store dat Vu met een 800 mm lens ook detailfoto's kan maken. Hij stond er toch echt 8 meter vandaan!!!!!
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 06:02 AM
RedMondialTCab's Avatar
Formula 3
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by 328gts1987 View Post
Kijk nog maar eens naar het DSB hoofdstuk, hoeveel gedupeerde zijn er echt aan het woord geweest? een 10 tal en dan een enkele keer in 30 sec? Dit terwijl de (echte) daders buiten beeld blijven (op Scheringa na want die was zielig volgens de media, wat al bijgesteld wordt...).
Dirk Scheringa zijn broer Nico schijnt het over te nemen......
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 06:03 AM
toto70_0's Avatar
toto70_0 toto70_0 is offline
Formula 3
Silver Subscribed

Quote:
@Toto

Het staat iedereen natuurlijk vrij om zijn mening te geven over iemand, als het ethisch verantwoord is natuurlijk.
Maar wat belangrijker is, wat hebben wij dan voor vele slechte ervaringen met dit bedrijf ? Niets. Afgelopen week werden wij als een vorst ontvangen met een ploegje van 10 man.
Ik hoop dat het allemaal meevalt morgenavond. Ik gun hen het allerbeste.
@Henk, ben ik helemaal met je eens, alleen soms hebben mensen niet in de gaten wie allemaal deze chat lezen, en wat vervelende gevolgen dat kan hebben voor de bedrijven waarover wel of niet gesproken is. Ik heb van de week in de wandelgangen gehoord van iemand die net een Ferrari wou kopen en maar even op Ferrarichat is gaan kijken en hier een discussie tegenkwam over een rekening bij een garagebedrijf , die persoon is toen afgehaakt want hij dacht dat het over het bedrijf ging waar hij net op het punt stond om een Ferrari te kopen. Ik kan ook over zoveel bedrijven slechte ervaringen op het net zetten maar ook net zoveel goede van die zelfde bedrijven.
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 06:04 AM
RedMondialTCab's Avatar
Formula 3
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by SoCCieBon View Post
Hier Pterps vanuit huize SoCCiebon, vanmiddag thuis nog even een videotje in elkaar gezet van mijn ritje in de Challenge Stradale tijdens de Concorso Italiano:

http://videos.streetfire.net/video/F...ard_717715.htm
Peter, gaaf filmpje hoor !!!
Thanx for sharing!!
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 07:23 AM
omd78's Avatar
omd78 omd78 is online now
F1 Veteran
Silver Subscribed

Full Name: Martin
Quote:
Haha Vu. Gèèn details zei je..?

Aan de bak Marc:

foto0007.JPG

Gr. Martin
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 09:36 AM
JazzyO's Avatar
JazzyO JazzyO is offline
F1 Veteran
Silver Subscribed

Full Name: Onno
Vandaag liefts 3 uur bezig geweest met de aanvraag voor een FIVA ID card. Mag ik nog van geluk spreken dat alle documentatie van mijn GTC uitstekend verzorgd is. Poeh! Wat een werk! Maar goed, het is gelukkig wel 10 jaar geldig. Nu hopen dat dit snel geregeld wordt en dan moet de MM Tribute inschrijving wel lukken.

Onno
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 12:21 PM
Jan_K Jan_K is offline
Karting
Not Subscribed

kroymams

De grenzeloze expansiedrift van Frits Kroymans, eigenaar van het Kroymans-concern, eindigt in april van dit jaar in een faillissement. Duizend mensen komen op straat te staan. Kroymans doet eerst vooral in prestigieuze merken als Ferrari, Maserati en Aston Martin. Vanaf 2000 neemt hij met veel geleend geld in hoog tempo het ene na het andere bedrijf over. Totdat zijn auto-imperium in elkaar stort. De belastingbetaler draait op voor de kosten. Terwijl het jetset-leven van Kroymans doorgaat alsof er niets is gebeurd.

De ZEMBLA-aflevering 'Mister Ferrari' wordt uitgezonden op zondag 8 november om 21.45 uur bij de VARA/NPS op Nederland 2.

In de hoogtijdagen bestaat de Kroymans Corporation uit ongeveer 150 ondernemingen in de autobranche, met een omzet van twee miljard euro. Kroymans zit in de import en verkoop, lease-, schade-, verhuur- en onderdelenmarkt.

Curator F. Kemp in ZEMBLA: ‘Banken stonden te dringen om te mogen financieren.’ Kroymans maakte hier graag gebruik van en leende veel geld. Maar hij bouwde geen buffers op om tegenvallers op te vangen. De onderneming was overgefinancierd.' C. van Zadelhoff, boezemvriend van Frits Kroymans: ‘Frits had, maar achteraf gezien is het makkelijk lullen, eerder op de rem moeten trappen.’

Wijffels bezorgd over excessief leengedrag ondernemers
Meer ondernemers maken zich schuldig aan overfinanciering rondom overnames, signaleert Herman Wijffels, voormalig topman van de Rabobank, oud-voorzitter van de SER en formateur van het huidige kabinet. Hij zegt in ZEMBLA: ‘Daar is iets ontstaan van: we kunnen zonder echte degelijke financiële verhoudingen wel allerlei risico’s nemen. Dat valt nog wel eens verkeerd uit.’

Het faillissement van de Kroymans Corporation kost veel geld. Het UWV betaalde de salariskosten door: ruim 11 miljoen. En dan zijn er nog de uitkeringen en de miljoenen aan belastingen die niet werden betaald. Kroymans verdiende tientallen miljoenen met zijn riskante groeistrategieën. Maar nu het mis gaat, is het de belastingbetaler die voor deze kosten opdraait.

Kavelaars: ‘Bestuurders eerder aansprakelijk stellen’
Prof. P. Kavelaars, hoogleraar Fiscale economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, vindt de bewijslast nu te zwaar om bestuurders zoals Kroymans aansprakelijk te kunnen stellen: ‘Je moet het wel enorm bont hebben gemaakt. Je zou bestuurders eerder aansprakelijk moeten kunnen stellen, met name als ze onzorgvuldig beleid hebben toegepast.’

Herman Wijffels sluit zich hier bij aan: ‘Ik denk dat als het praktijk zou worden dat de zorgvuldigheid waarmee ondernemers hun beslissingen hebben genomen toetsbaar wordt, dat dat een waarschuwingssignaal zal zijn voor mensen om te kijken: moet ik dit wel doen.’

Vlak voor het faillissement zijn drie winstgevende bedrijfsonderdelen overgeheveld naar een andere onderneming van Kroymans, de Citadel-groep. Hier kunnen andere schuldeisers door benadeeld zijn. De curatoren zullen Kroymans daarom voor de rechter brengen. Daarnaast is er nog een andere bedrijfstak verhuisd, zijn er auto’s zoek in de administratie en is er mogelijk sprake van valsheid in geschrifte door dubbele financiering.

Personeelsleden Jan Konings, Jan Reyven en Hans van der Ham zijn nog steeds werkeloos. Ze nemen Kroymans kwalijk dat ze nooit iets van hem hebben vernomen. Dolf Polders van de vakbond CNV: 'Frits Kroymans eet er geen boterham minder om en leeft vrolijk verder.'

ZEMBLA ‘Mister Ferrari': zondag 8 november, 21.45 uur bij de VARA/NPS op Nederland 2.

Research: Marieke van Santen
Samenstelling en regie: Hetty Nietsch
Eindredactie: Kees Driehuis en Manon Blaas

Documenten
>> Faillissementsverslag van de Kroymans Groep
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 12:28 PM
omd78's Avatar
F1 Veteran
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by JazzyO View Post
Vandaag liefts 3 uur bezig geweest met de aanvraag voor een FIVA ID card. Mag ik nog van geluk spreken dat alle documentatie van mijn GTC uitstekend verzorgd is. Poeh! Wat een werk! Maar goed, het is gelukkig wel 10 jaar geldig. Nu hopen dat dit snel geregeld wordt en dan moet de MM Tribute inschrijving wel lukken.

Onno
Alles voor de goede zaak Onno!

Overigens is onze boezemvriend aangekomen:

Alonso brengt eerste bezoek aan Ferrari-fabriek
07 november 2009

Fernando Alonso heeft vrijdag voor het eerst een bezoek gebracht aan de Ferrari-fabriek in Maranello. De Spanjaard is echter officieel nog in dienst van Renault en was dan ook slechts als gast aanwezig, om de teamleden alvast te leren kennen.

Iets na acht uur 's ochtends kwam de tweevoudig wereldkampioen aan in Maranello, waar hij na een ontmoeting met teambaas Stefano Domenicali de overige teamleden uit de fabriek voor het eerst ontmoette. Ook bracht hij een bezoek aan de windtunnel en paste hij een stoeltje in de Formule 1-bolide. Hij werd ook nog welkom geheten door president Luca di Montezemolo.

Alonso kon ook al enkele ronden op het circuit van Fiorano rijden, wat hij met de Ferrari 458 Italia deed. Vanwege de contractuele verplichtingen die hij nog heeft bij Renault, mocht hij niet plaatsnemen in een Formule 1-auto.

bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...rrari-fabriek/

Gr. Martin
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 05:20 PM
Spyker 007 Spyker 007 is offline
Formula 3
Not Subscribed

Full Name: Jeffrey
ZEMBLA ‘Mister Ferrari': zondag 8 november, 21.45 uur bij de VARA/NPS op Nederland 2.

http://www.nederland2.nl/uitzendingg...amma/zembla/97

of

http://player.omroep.nl/?aflID=10289855
Reply With Quote
Old 11-08-2009, 05:27 PM
omd78's Avatar
F1 Veteran
Silver Subscribed

Nog een nederlandse 288 GTO: http://www.youtube.com/watch?v=QNHxzKaDtxQ

Kwam deze auto niet tegen op de website van Marcello.

Gr. Martin
Reply With Quote
Non-Sponsor Ads
Reply

Thread Tools

Posting Rules