|
|
|
||||
|
||||
|
Ik ga er vanuit dat het grootste deel dus aan de spruitstukken opgaat.
En tsja wat is tijdig, hij was 3k km te laat voor zijn 10k km beurt. Ben in ieder geval blij dat ik de strijd niet hoef te leveren .
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ik heb het idee dat de onderhoudskosten van de nieuwere Ferrari's juist omhoog gaat. Ik bedoel, bij nieuwe auto's valt veel onder garantie, en de auto's van het 550/360 tijdperk en later gaan minder vaak 'stuk'. Maar zodra er iets is, is de rekening meteen gigantisch. Tegenwoordig zijn bijna alle Ferrari's met F1 systeem. Doe daar maar eens iets aan vervangen. De oliepomp moet 1x in de zoveel jaar vervangen worden; 3000 euro. Actuator die lekt: 7000 euro. Sensors gaan regelmatig stuk. Zijn 1500 per stuk en inbouwen is nog eens 1000. Koppeling gaat gemiddeld 25000km mee, nog eens 5000 om die te vervangen. De altijd en eeuwige distributieriemen die elke 3 jaar vervangen moeten worden: 3000 euro. Nu hebben alle auto's CC remmen; moet je die eens voor de gein vervangen.... Harry noemde de prijzen al. Een kennis van me had een 360 spider waarvan het dak 3 maanden na aflopen van de garantie (3 jaar op het dak) kapot ging: ook dat was een rekening met 4 nullen. En die auto was dus net 3 jaar oud. Ik vind het raar dat Henk zo raar opkijkt voor deze prijzen. Nou is 18k wel erg veel. Maar als het nieuwe koppeling is, distributieriemen, lambdasensoren, wat andere dingen zoals lekkages in stuurbehuizing, wat redelijk vaak voorkomt bij 360/430, F1 oliepomp, nieuwe remmen, etc. dan schiet dat toch wel op. Komt nog bij dat de eigenaar ook akkoord is gegaan met alle aanpassingen. Bij elke beurt krijg ik een lijst van dingen die gedaan moeten worden en een lijst van dingen die niet hoeven maar 'beter wel' gedaan kunnen worden. Ik zeg over het algemeen altijd 'ja' tegen alle dingen. Anderen doen dat niet om de kosten wat te drukken, maar zo ben ik gewoon; ik wil dat m'n F in topstaat is en blijft. Komt nog bij dat ik elk jaar remmen/blokken/alle vloeistoffen etc. laat doen. En dat betekent dat ik al tot 2x toe een 10K beurt heb gehad. Bij verschillende bedrijven. Dus zo raar om dat soort hoge bedragen te zien vind ik het niet. |
|
|
|||
|
|||
|
Een Ferrari aanschaffen is niet zo moeilijk, het blijven rijden wel..
Ik heb nu 2 Ferrari's gehad een 308 GTS uit '78 en een F355 GTS uit '98. Qua onderhoud en kosten zou ik direct weer voor een 308 gaan. De F355 heeft me in 5 jaar tijd ook ruim EURO 25.000,00 gekost . Veel kleine dingen, maar ook de cats, koplampen,grote en kleine beurten en ik was er op een gegeven moment echt klaar mee. Dat is ook de reden geweest om afscheid van de F355 te nemen. Prachtige auto en dito geluid maar qua onderhoud forse kosten. Ik weet niet hoe het met de 430 of 360 qua kosten opgaat, maar kan me niet voorstellen dat het op onderhoudskosten de betere kant opgaat. Last edited by djfrens; 04-02-2012 at 05:20 AM. |
|
|
||||
|
||||
|
Ik heb al als klein kind (wat ik nog steeds ben in mijn geest) geleerd van een verkoper bij de RollsRoyce dealer in London, als iemand vraagt wat het gebruik is van een RollsRoyce kan die persoon zo'n auto beter niet kopen.
Heel eerlijk, als men een auto wilt rijden waarmee af en toe hoge snelheden mee gehaald worden, is preventief onderhoud een must, je wil toch niet hebben dat je 250 rijdt en er iets afbreekt. Bij de McLaren SLR zijn de nota's van preventief onderhoud niet voor de poes, maar daar hoor je niemand zeuren. |
|
|
||||
|
||||
|
Bij McLaren klagen de monteurs juist. ;-)
Hier een garantieklus bij een aircostoring. Halve auto moet dan uit elkaar om de verdamper te vervangen :-) http://www.automotiveforums.com/vbul...d.php?t=693150 |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ik heb nog geen leuk geprijsde SLR voorbij zien komen anders had ik hem graag in mijn garage erbij gehad .Het is echt Hollandsch om eerst een auto te kopen voor een leuk prijsje en er dan pas achter te komen dat de aanschafwaarde niet in verhouding staat met de kosten van het gebruik. Ik zie het met pijn in mijn hart nu ook gebeuren met kopers van mijn andere geliefde bolide de BMW M5 E60. Deze zijn nu met een hoge km stand voor spotprijzen te koop, echter zie je de kopers ze na bijzonder korte tijd alweer van de hand doen simpelweg omdat het onderhoud aan de V10 (met veel km's) lang zo goedkoop niet is en dan laten we het buitensporig benzineverbruik nog buiten beschouwing. Anyways ik dwaal af, de beste tip in deze is misschien wel bekijk voor je een exotische auto koopt eerst of je de onderhouds/gebruikskosten de moeite waard lijken. Onderhoud krijg je bij een Ferrari (of andere exoot) sowieso of je nu elke dag stuurt of hem het hele jaar binnen laat staan. En als je dan ook nog een koopt waar relatief weinig van bekend is... berg je dan maar :P. |
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Volgens mij is er 1 truc om de onderhouds kosten van een recente Ferrari wat 'lager" te houden. En dat is een handgeschakelde kopen met stalen schijven. Ik heb al behoorlijk wat verhalen gehoord over de keramische schijven. (ik dacht altijd dat de levensduur zo'n 300.000 km zou zijn??). Audi S8 (v10) schijven blijken zo'n €8.000 te kosten, wat dit bij Ferrari kost wil ik nieteens weten.
Kosten van de F1 bak geeft Robin al aan. Overigens in de bijlage een buying guide van Evo over de F430. Quote:
. Wel grappig om de kale body eens te zien!.
Last edited by RudyW; 04-02-2012 at 01:57 PM. |
|
|
||||
|
||||
|
Wat denk je van een Bentley continental GT of GTC, startmotor of dynamo zit zo ver weg gebouwd , dat zoiets vervangen buiten garantie een rekening van enkele duizenden ponden gaat brengen, zo eigenlijk wel een GTC willen kopen voor de zomer , maar de gedachte dat je zulke facturen krijgt , laat maar.
|
|
|
||||
|
||||
|
@RudyW Bedankt voor de Buying Guide, leuk om even door te lezen!
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik vind de prijsverschillen bij Kroymans en Munsterhuis toch een behoorlijk verschil wat een aanschafprijs betreft van een F430 in Italie. Als ik voor deze auto zou gaan en deze importeer ben ik voor 85000 euro klaar. In Nederland heb je voor 110.000 euro nog niet een dergelijk exemplaar. Zeker als ik hem laat keuren bij Ferrari in Italie ga ik er toch vanuit dat de auto goed is?
Jullie brengen me met al jullie verhalen een beetje aan het twijfelen! Ik heb wat pdfjes toegevoegd in deze e-mail van de onderhoudshistorie willen jullie hier eens naar kijken, wellicht zie ik iets over het hoofd. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tip: koop een F onder je $$$-draagkracht en je blijft lachen als je rondrijdt.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]() Quote:
Dit is de beste tip van deze thread. Serieus. |
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Krasse knar die nog in en uit zo'n lage auto kan komen. Daarentegen zou ik dan wel weer denken aan veel parkeerschade's en een versleten koppeling, maar dat zijn slechts vooroordelen :P. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Paul Koot kun je bereiken via www.rareparts.nl een van zijn bedrijven. |
|
|
||||
|
||||
|
Misschien is het allemaal ook wat geluk. Ik kocht mijn 360 toen hij 25.112km gelopen had. We zijn nu 5 jaar verder en de teller staat op 72.500. Toch goed mijn best gedaan.
Af en toe een keer het circuit op etc. Ik rij nog met de eerste koppeling! Maar heb een handgeschakelde. In die 5 jaar heb ik buiten de remblokken alleen stukken gehad met een accu, een alarmsirene en een luchtmeter. Dat was EUR 600 onderdelen en schroefde ik er zelf op. Het is een wereldauto. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Ik denk dat regelmatig rijden ook meehelpt. Daarnaast natuurlijk goed (preventief) onderhoud en zorgen dat je de techniek een beetje spaart (netjes warm rijden, etc.).
|
|
|
|||
|
|||
|
Hey Mannen,
Mag vanmiddag eindelijk ( na 5 weken wachten) de F430 ophalen! Lees nu pas deze draad en ben halverwege maar gestopt want durf dalijk nog geneens meer met het ding te rijden. Hoe dan ook : Ik heb er 24 maanden Ferrari Italia Garantie op ( of zoiets) en er zit een interne rekening bij van 18k aan onderhoud van vorige maand dus het zal wel goed komen! Op naar de MM en anders zie ik misschien nog wel iemand van jullie volgende week bij de elfsteden "toertocht"... |
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Hee Maurik, die rekening van 18K hebben ze gekopieerd, die zagen we vorige week ook al voorbij komen haha
![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Haha, als het een Munsterhuis rekening is wil ik hem wel heel graag zien ja.
![]() En Ferrari Italia garantie? Ik ga uit van Ferrari Power Cube of iets in die strekking? |
![]() |
| Thread Tools | |
|
|