|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
En zeker weten jij kunt het weten. |
|
|
||||
|
||||
|
Robin, is dat die dealer in het oosten van het land die ook vaak EUR 100 brandstof op de rekening zet terwijl men de auto brengt met een 3/4 volle tank?
Die dealer die het zo raar vindt als men vraagt om een specificatie van de grote hoeveelheid uren die op de rekening staan ? En nog zo veel meer... Je hebt zelf de mooiste dingen gepost. Zelfs een garantie actuator moest betaald worden.. Ik ben bij Kroy altijd super behandeld en bij Forza idemdito. Nog nooit een slecht gevoel over een bedrag gehad. En ik ben handelsbewust dacht ik, koop al mijn banden met 80% profiel op Ebay waar ik mij niet voor schaam. |
|
|
||||
|
||||
|
Het heeft geen zin om vingers te wijzen; is allemaal verleden tijd. Is de juiste thread ook niet. Ik heb mijn Ferrari's overal in onderhoud gehad; Kroymans, Münsterhuis en Forza en overal goed behandeld
. En qua prijzen ben ik het eens met Tonnie; ik zie geen prijsverschil tussen de drie. Wat ik wel probeer te zeggen is dat ongeacht waar je hem koopt, bij dealers als Kroy & Mhuis, of bij Forza of bij Tonnie, zo'n Ferrari vaak inruil of import is. En ik geloof dat ze allemaal de juiste staat van de auto vertellen; maar dat geldt tot hoeveel zij zelf weten over die auto. Het kan altijd zijn dat er iets aan de hand is bij zo'n auto waar men simpelweg gewoon niet van af weet (wat in mijn geval gebeurde); of iets dat op het punt staat te breken bijv., of iets waar de vorige eigenaar gewoon lekker stil over was toen die de auto inruilde. En dat resulteert, zelfs bij een dealer als het net na de eerste 3 maanden geconstateerd wordt, in extra kosten.,, Echter het lijkt me wel heel handig om zo'n buitenlandse auto ofwel via een betrouwbaar tussenpersoon te kopen, zoals Tonnie zei, of de auto kopen onder voorbehoud van een keuring bij Forza bijv. Vooral als het uit Italie komt. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Natuurlijk is dat niet altijd zo, maar sorry Harry, de mensen daar hebben over het algemeen een heel ander idee over wat een deal behelst, waar je voor getekend hebt, wat er wel of niet beloofd was etc. Als het goed gaat is het prima, maar owee als het fout gaat. Dan spreek je de taal niet, ken je de regeltjes niet, ken je het belastingstelsel niet, etc. Italianen zijn meesters in het creatief zijn met de wet. Dat komt allemaal naar voren zodra je de auto het land uit probeert te krijgen. Zeker nu de huidige premier de loupe op Ferraris heeft gezet, ik denk dat je extra aandacht krijgt als een F uit Italie haalt. Enfin, iedereen moet doen wat hij/zij het beste lijkt en natuurlijk zal het vaak meevallen. Maar ik heb verhalen gehoord waar het niet meeviel, en die verhalen zie ik eigenlijk nooit in NL, B, of D. Er staan 1 miljoen huizen in Italie die niet in het kadaster staan! Hoeveel Ferraris staan creatief in de boeken? Ik begrijp gewoon niet waarom je voor een paar duizend Euro dat risico zou lopen. Als je een F430 koopt kan het niet op een duizendje hier of daar stuklopen. Tenminste, dan moet je helemaal niet aan een Ferrari beginnen in mijn ogen. Maar enfin, mijn mening is geen wet, en andere mensen voelen zich comfortabel met andere omstandigheden dan ik. Onno |
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
Heb mijn CS van 8 jaar oud gekocht bij Monza (dealer in België), maar kreeg er zonder enig probleem toch de full approved garantie op, en aangezien de wagen toch al een tijdje stilstond werd er uiteraard nog een klein onderhoud op uitgevoerd en nogmaals volledig nagekeken. Tijdens dit nazicht en bij de keuring bleek dat er iets mis was met een koplamp, deze wordt nog volledig gratis vervangen (de volledige blok!), ook is de sirenemodule van het alarm aan vervanging toe, ook dit zal door Monza nog vervangen worden wanneer de onderdelen binnen zijn. Ik had natuurlijk ook een CS in Italië kunnen halen en wat geld uitsparen, maar als er dan zulke 'gebreken' aan het licht komen heb je wel een probleem! Om idd nog maar te zwijgen als de F1 bak of motor plots de geest geeft! Nog een andere reden waarom ik bij Monza kocht is het feit dat indien ik er achteraf op onderhoud ga, zeker ben dat ik correct geholpen zal worden, de wagen is daar immers gekend en ik ben dus reeds klant. Kom maar eens in NL of B bij de dealer aan met een 'foute' F430, je zal ten eerste niet snel geholpen worden (andere klanten zullen voorrang krijgen), en de rekening zal misschien als gevolg niet mis zijn! |
|
|
|||
|
|||
|
Tsja, en als je dan redelijk betrouwbaar een autotje in het buitenland koopt, dan kan het nog altijd vervelender aflopen dan je je ooit had voorgesteld...
http://www.automobielmanagement.nl/n...ica-essen.html |
|
|
||||
|
||||
|
Henk, Onno, Guy, helemaal met jullie eens.
Toen ik mijn 430 Spider wou verkopen via Monza wilden die het enkel doen met een Approved Garantie. Bleek bij controle dat er haarscheurtjes in het uitlaatspruitstuk zaten, blijkbaar een zwak punt bij de 430(?), vervangen kostte ca. € 8K (enkel onderdelen) maar was nodig voor het krijgen van de garantie. Uiteindelijk heeft Monza het onder garantie van Ferrari vergoed gekregen omdat de auto steeds (tijdig) zijn beurten had gehad bij officiele dealers. Zelf had ik er nooit iets van gemerkt maar als ik de auto 'particulier' aan een ander had verkocht was dat probleem er vroeg of laat wel uitgekomen bij de nieuwe eigenaar. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]() Gelukkig is dat voorkomen
|
|
|
||||
|
||||
|
pas meegemaakt, een bevriende relatie vraagt mij om een F te keuren die hij kan kopen niet technisch maar op originaliteit, betreft een auto uit 2002 aangeschaft in het beloofde land Italie.
ik zag dat de auto nooit gespoten was maar een er zat een andere kleursticker vooronder, wat eventueel wel zou kunnen, dat Gianni dat 10 jaar geleden niet goed gezien had. Maar toen even het chassisnummer doorgebeld naar een bevriende dealer, bleek de wagen voor de arabische markt gemaakt te zijn, met een geheel andere kleurcombo, maar wat nog erger was de autop was daar net terug geweest voor een terugroepactie, rara politiepet. advies gegeven om zover mogelijk afstand te nemen van die auto en lekker in duitsland laten staan. Je hoort mij niet zeggen dat dat altijd zo is, maar als je toevallig net zoiets koopt, het een duur grapje word. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jouw eerste verhaal kan ik in meegaan, maar ik begrijp echt niet waar deze rare reactie vandaan komt Tonnie. Ik ben gewoon autogek (niet alleen Ferrari en niet alleen Alfa, mijn wereld is groter gelukkig) sinds ik een klein ventje was en hou sindsdien de prijzen bij. De voorbeelden die ik noem, kun je gewoon vinden op autoscout24.de en op de site van Kroymans. Niets uit de duim gezogen. BPM-berekening is op basis van de nieuwprijs uit 2008, namelijk 247K. Dat ik nooit een Ferrari heb gekocht, klopt helemaal. Dat ik geen geld heb voor een F430 klopt ook. Als ik het geld wel zou hebben, stond er eerder een 330 GT 2+2 dan een F430. Een F430 is een Ferrari, maar ook gewoon een moderne sportwagen waar er best veel van worden gemaakt. Er staan meer te koop dan dat er kopers zijn. Je moet gewoon de beste uitkiezen en net als met alle dingen die geld kosten, goed opletten aan wie je het geld overmaakt en wat je ervoor krijgt. Sommige handelaren zijn oplichters, sommige particulieren ook. Sommige kopers zijn oplichters, sommige kopers zijn dom. Ik heb zelf meer auto's gekocht en verkocht dan de gemiddelde Nederlander en ik heb er vaak nog wat geld aan verdiend ook. Voor jou peanuts omdat het geen miljoenen-Ferrari's waren, voor mij leuk, ook omdat auto's mijn hobby zijn. Last edited by Harry-SZ; 03-29-2012 at 01:50 AM. |
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Die is allang afgehaakt en is nu op zoek naar een 911
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
het is trouwens niet alleen in Italie, heb een paar jaar geleden voor iemand een auto opgehaald in Zwitserland, kwam daar en zag gelijk dat de auto in het water gelegen had, helaas de auto was al betaald en de koper dacht dat het een en ander wel mee zou vallen, gelukkig was ik alleen betrokken bij het vervoer, maar toch vond ik het niet fijn om deze auto te lossen in NL. Ik zeg niet dat je geen Ferrari kunt kopen, alleen als ik jouw schrijven zie op het net, en ik weet niet wat voor auto jij hebt, zie ik gelijk dat je een Alfa hebt, te moeilijk om hier op het net uit te leggen, maar wil graag dat persoonlijk uit de doeken doen. Even voor de goede orde mijn eerste auto was een 1963 Alfa romeo Giulia SS in Engeland gekocht toen ik net 17 was, dus ben een echte Alfa-liefhebber. Maar al met al, vind ik persoonlijk dat je beter kunt zeggen op het net, jouw ervaringen met het kopen van auto's in NL of buitenland, dan gewoon tegen iemand die je persoonlijk niet kent maar via het net, het gevoel moet geven dat hij in het buitenland iets Moet kopen. |
|
|
||||
|
||||
|
Die fora zijn hetzelfde.
![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Het ging me niet om de boodschap, maar meer om de manier waarop je het bracht en dat kwam op mij persoonlijk niet zo sympathiek over. Ik probeer altijd respectvol met iedereen te discussieren en of dat nou iemand is zonder auto of iemand met 60 hele dure auto's, maakt niet uit. Beide hebben soms goede punten en soms ook minder goede. Ik denk dat het erg goed is om te waarschuwen er zijn natuurlijk mensen die geen idee hebben waar ze aan beginnen en iedereen vertrouwen. Jij hebt ervaring met auto's kopen in Italië, dus goed om te melden dat je moet oppassen daarmee. Ik hou dit zelf ook even goed in mijn achterhoofd, aangezien ik wekelijks op subito.it (TIP! voor autoliefhebbers) aan het kijken ben naar oude Italiaanse meuk. :-) |
|
|
||||
|
||||
|
Wordt ook een mooi avontuur: Als een leek een (oudere) 911 kopen zonder aankoopkeuring. Heb ik ook al de nodige en dure horror verhalen over gehoord...
Lewie |
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Drugsdealers of andere criminelen willen het liefst in een Ferrari of Lamborghini rijden. Je komt gewoon meer foute types tegen in de Ferrariwereld en je moet op je tellen passen. Dat geldt overal, maar in landen waar de wetten niet zo nauw worden nageleefd is het risico veel groter. Het gaat niet alleen om de technische staat maar ook om documentenfraude. Onno |
|
|
||||
|
||||
|
Porsches mag ik wel over meepraten, want ik heb 2 911' jes gehad. ;-)
2.4T uit 1971 en een 3.2 Carrera uit 1986. Beide gekocht zonder aankoopkeuring. Voor de 3.2 was ik 6 maanden na aankoop wel bijna 2K kwijt aan een grote beurt toen (versnellingsbak-issue), maar hij was wel 12K goedkoper dan een vergelijkbare 3.2 Carrera van de dealer bij Den Haag. :-) |
|
|
|||
|
|||
|
Maar volgens mij adviseert Harry ook helemaal niet om een 430 bij een particulier te kopen. Integendeel. Dat dat voor vintage Ferrari´s (of ander spul) anders geldt, kan ik me nog wel voorstellen. Die worden toch over het algemeen particulier ge- en verkocht, al dan niet met tussenkomst van een ´broker´?
Let wel, ik heb totaal geen verstand van het kopen van Ferrari´s (ook niet van Alfa´s trouwens) maar als ik ooit de centen bij elkaar heb voor een 330 America, dan stuur ik Tonnie erop af
|
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
|
![]() |
| Thread Tools | |
|