Go Back   FerrariChat.com > Regional Areas - International > Europe > Holland/Belgium

Reply

Share/Bookmark LinkBack Thread Tools
Old 08-25-2008, 11:41 AM
moriaan1's Avatar
Formula 3
Silver Subscribed

Full Name: Hans
Boxerboek

Heb vorig jaar het Boxerboek van Nathan Beehl gekocht, niet goedkoop, maar een echte aanrader van chassisnummers tot brochures aan toe.
Reply With Quote
Old 08-25-2008, 12:21 PM
omd78's Avatar
F1 Veteran
Rossa Subscribed

Full Name: Martin
Quote:
Originally Posted by moriaan1 View Post
Heb vorig jaar het Boxerboek van Nathan Beehl gekocht, niet goedkoop, maar een echte aanrader van chassisnummers tot brochures aan toe.
Kom maar op met die Boxer-weetjes!!!
Reply With Quote
Old 08-26-2008, 01:47 AM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Full Name: Onno
Quote:
Ik heb het ook, sinds kort. Mooi boek maar de fotografie laat het wel afweten vind ik, ze hadden toch op zijn minst een mooie fotosessie kunnen doen met elk type. Er staat bijvoorbeeld in de 365 sectie niet 1 redelijke kleurenfoto. Er is ook vrij weinig aandacht voor de wegauto's, Nathan vond de racers interessanter.

Desalniettemin, het is zeer de moeite waard en ik ben er erg blij mee. De Registry is niet erg accuraat, overigens, ik ben langzaamaan mijn eigen 365 register aan het aanleggen en ik heb al behoorlijk wat wijzigingen aangebracht.

Onno
Reply With Quote
Old 08-31-2008, 09:51 PM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Update

Even wat nieuws.

Van de week met Fosker's gebeld en de auto is in principe klaar. Grote beurt gehad, nieuwe distributieriemen. Carburatie moet nog even bijgesteld worden maar verder is 'ie tip-top heb ik begrepen.

Volgens Fosker's is het geen probleem om de auto op Engels kenteken in mijn naam te krijgen (ondanks dat ik er niet woon) dus dat heb ik ze meteen gevraagd te doen. Duurt twee weken dus als het goed is de auto zaterdag 13 september klaar voor me. Het ziet er ook naar uit dat mijn zakenreis niet doorgaat, wat betekent dat ik een weekje eerder naar Nederland kan komen, de dat zou zeker de stress aangaande de administratieve rompslomp ten goede komen.

Maar enfin, het ziet er dus meer en meer naar uit dat de auto er inderdaad bij is op PdP en de Eifel. Ik heb er meer dan zin in...

Onno

Last edited by JazzyO; 08-31-2008 at 09:52 PM.
Reply With Quote
Non-Sponsor Ads
Old 08-31-2008, 11:36 PM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Quote:
BBLM #18139, geraced op Le Mans '77 en '78, beide op 16e plaats ge-eindigd, staat te koop op Anamera: http://www.anamera.com/en/detail/car...cache=1&ret=63.

Onno
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 12:06 AM
pterps's Avatar
F1 Veteran
Silver Subscribed

Full Name: Peter
Geweldig nieuws Onno, ik hoop dat alles volgens plan blijft lopen!
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 01:25 AM
toto70_0's Avatar
F1 Rookie
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by JazzyO View Post
BBLM #18139, geraced op Le Mans '77 en '78, beide op 16e plaats ge-eindigd, staat te koop op Anamera: http://www.anamera.com/en/detail/car...cache=1&ret=63.

Onno
Onno, als je van plan bent op deze BB ook te kopen, kom dan ook de banden halen van die auto, bewaar die racebanden van die auto reeds een jaar of 20.

Groeten,
Tonnie
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 02:11 AM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by toto70_0 View Post
Onno, als je van plan bent op deze BB ook te kopen, kom dan ook de banden halen van die auto, bewaar die racebanden van die auto reeds een jaar of 20.

Groeten,
Tonnie
Hey, wat leuk Ton. Maar je kunt ze nog een tijdje houden want ik heb geen 7 ton klaarliggen.

Onno
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 04:46 PM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Deze Dino heeft dezelfde kleur als de originele kleur van mijn Boxer. Ik denk wel dat de Boxer een zwarte onderkant had, maar dat weet ik niet 100% zeker. Voor zover ik kan natrekken hadden alle 365 Boxers een zwarte onderkant (de 'two-tone' look), maar dat was niet het geval bij 512BBs en BBis.

Geen lelijke kleur maar toch niet helemaal "het" voor een Boxer, denk ik. Het is nogal licht.
Ik vind het idee wel leuk om de auto de oorspronkelijke kleur te geven, maar met deze kleur weet ik het nog zo net niet. Hmmm.... maar eens even een paar jaar over nadenken.

Onno
Attached Images
File Type: jpg color013.jpg (221.9 KB, 136 views)
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 04:50 PM
Spyker 007's Avatar
Formula 3
Silver Subscribed

Full Name: Jeffrey
Quote:
Deze Dino heeft dezelfde kleur als de originele kleur van mijn Boxer. Ik denk wel dat de Boxer een zwarte onderkant had, maar dat weet ik niet 100% zeker. Voor zover ik kan natrekken hadden alle 365 Boxers een zwarte onderkant (de 'two-tone' look), maar dat was niet het geval bij 512BBs en BBis.

Geen lelijke kleur maar toch niet helemaal "het" voor een Boxer, denk ik. Het is nogal licht.
Ik vind het idee wel leuk om de auto de oorspronkelijke kleur te geven, maar met deze kleur weet ik het nog zo net niet. Hmmm.... maar eens even een paar jaar over nadenken.

Onno
Hey Onno,

Misschien is het blauw minder licht in het engelse klimaat.

Denk dat het best mooi is in de de boxer two-tone (zwarte onderkant)
En vind het best bij de de 365BB passen.

Jeffrey
Reply With Quote
Non-Sponsor Ads
Old 09-01-2008, 04:57 PM
Spyker 007's Avatar
Formula 3
Silver Subscribed

Full Name: Jeffrey
Is dit hetzelfde blauw????
Attached Images
File Type: jpg 365BB Blue.jpg (38.4 KB, 134 views)
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 10:11 PM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Quote:
Originally Posted by Spyker 007 View Post
Is dit hetzelfde blauw????
Nee, dat is Azzurro Metallizzato volgens mij.

Hier is overigens een link naar de fabriekskleuren uit die tijd: http://www.dinorestoration.com/resources/dinocolors/

Onno
Attached Images
File Type: jpg color012.jpg (99.5 KB, 129 views)
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 10:15 PM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Hier nog een 512BB met die kleur. Het is duidelijk lichter.

Onno
Attached Images
File Type: jpg 1449327d7c.jpg (153.7 KB, 128 views)
File Type: jpg eb0734a69b.jpg (139.3 KB, 129 views)
Reply With Quote
Old 09-02-2008, 12:07 AM
pterps's Avatar
F1 Veteran
Silver Subscribed

Full Name: Peter
De orginele kleur vind ik toch mooier dan deze laatste kleur Onno, het is een hele mooie diepe kleur blauw. Volgens mij staat dat prima op een BB, maar of het nou mooier is dan het huidige rood durf ik niet te zeggen.
Reply With Quote
Old 09-02-2008, 12:42 AM
zanti70's Avatar
F1 Rookie
Silver Subscribed

Full Name: Bob
Quote:
Originally Posted by toto70_0 View Post

Groeten,
Tonnie
Het zal niet... volgens mij heb jij van iedere klassieker wel een of ander onderdeel liggen Prachtig!

Bob
Reply With Quote
Old 09-02-2008, 12:49 AM
zanti70's Avatar
F1 Rookie
Silver Subscribed

Full Name: Bob
Originele kleur zal denk ik ook wel goed staan... apart kleurtje. Zijn wel van die redelijke definitieve keuzes, die je niet snel zal terugdraaien, maar ik denk dat het hem in ieder geval niet zal misstaan. Maar goed, smaken verschillen, dus je zult je eigen smaak moeten volgen. Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat je dat toch wel zult doen Ik denk dan ik voor meerderen spreek, maar wij kijken uit naar de nieuwe thread...

Bob
Reply With Quote
Non-Sponsor Ads
Old 09-02-2008, 01:26 AM
Harry-SZ's Avatar
Formula 3
Silver Subscribed

Tja, ik vind Ferrari's eigenlijk altijd mooier in andere kleuren dan rood en dat geldt zeker voor de 365/512BB.
Zo'n blauwe 365 is echt supergaaf natuurlijk.
Maar even laten spuiten is simpeler gezegd dan gedaan en als jouw auto gewoon goed in de lak zit en er mooi uitziet, zou ik de komende jaren dat geld in mijn zak houden. Een BB is gaaf in elke kleur!!
Reply With Quote
Old 09-02-2008, 01:46 AM
Fumacher's Avatar
F1 Veteran
Silver Subscribed

Full Name: Vu
Quote:
Even wat nieuws.

Van de week met Fosker's gebeld en de auto is in principe klaar. Grote beurt gehad, nieuwe distributieriemen. Carburatie moet nog even bijgesteld worden maar verder is 'ie tip-top heb ik begrepen.

Volgens Fosker's is het geen probleem om de auto op Engels kenteken in mijn naam te krijgen (ondanks dat ik er niet woon) dus dat heb ik ze meteen gevraagd te doen. Duurt twee weken dus als het goed is de auto zaterdag 13 september klaar voor me. Het ziet er ook naar uit dat mijn zakenreis niet doorgaat, wat betekent dat ik een weekje eerder naar Nederland kan komen, de dat zou zeker de stress aangaande de administratieve rompslomp ten goede komen.

Maar enfin, het ziet er dus meer en meer naar uit dat de auto er inderdaad bij is op PdP en de Eifel. Ik heb er meer dan zin in...

Onno
Zeer goed nieuws Onno! Dit is weer iets om naar uit te kijken: het ophalen van je pareltje

Erg leuk dat je de originele kleur hebt kunnen achterhalen. Nog niet eerder heb ik F's in deze kleur gezien. Ik vind het een vrij 'koele' kleur.
Geen idee hoe dat zal staan op de BB maar rood staat haar iig prima!

Gr.

Vu
Reply With Quote
Old 09-02-2008, 01:53 AM
Formula 3
Not Subscribed

Bravo, Onno!

Wat kijken we uit naar je Boxer!
Reply With Quote
Old 09-02-2008, 02:11 AM
JazzyO's Avatar
F1 World Champ
Silver Subscribed

Bedankt voor de meningen, heren. Altijd leuk om een beetje te speculeren. Wat betreft de originele kleur, weet ik het nog zo net niet. Ik denk dat ik het echt in het echt moet zien, liefst op een BB of 3x8. Maar het is echt zo'n middenblauw volgens mij, slechts ietsjes donkerder dan hemelsblauw, en ik denk dat donkerder blauw beter staat (Blu Sera Metallizzato - inderdaad: nachtblauw! Zie foto; dit is #17543 van een F-chatter). In ieder geval is de originele kleur een kleur die je niet vaak ziet! Ik vraag me af of er nog eentje in rondrijdt - volgens Nathan Beehl's register zijn chassisnummer #18081 en #18265 die kleur maar ja of dat nog steeds zo is... Ik heb die auto's nog niet achterhaald op het 'net.

Maar op dit moment staat die van mij schitterend in de lak in prachtig rood, dus dat blijft nog een hele tijd zo hoor! Dus de liefhebbers van rood hoeven zich geen zorgen te maken.

Onno
Attached Images
File Type: jpg DSC02116 (Large).jpg (99.5 KB, 117 views)
File Type: jpg DSC02124 (Large).jpg (124.7 KB, 116 views)

Last edited by JazzyO; 09-02-2008 at 02:14 AM.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules